Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksaisi/haluaisi laskea pisteitä tai kaloreita laihtuakseni. Oletteko muut onnistuneet laihtumaan ilman niiden laskemista?

Vierailija
14.01.2024 |

Olen sen verran lukenut terveellisestä syömisestä yms. ja onnistunut laihduttamaankin. Voisin syödä esim. 5 kertaa päivässä säännöllisesti, jättää sokerin ja herkut pois, tehdä kevyempiä ruokia ja lisätä liikuntaa kävelylenkkien ja YouTuben pilatesvideoiden muodossa. Luulen että minulle tulisi liiallinen stressi, jos ravinto pitäisi ajatella kaloreina tai pisteinä. 

Kaipaan vertaistukea, oletteko muut onnistuneet? Minulla on lehtiä, kirjoja ja nettireseptejä käytössäni. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruokaa yhdistelemällä.

Joko hiilihydraatteja tai proteiinia. Hiilihydraattien ja proteiinin syömisen välillä tulee olla vähintään 5 tuntia, mieluiten 6 tuntia. Viimeisen aterian tulee sisältää proteiinia. Ei makeisia, ei alkoholia.

Vierailija
2/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä taaksesi huono parisuhteesi ja johan alkaa läskit sulamaan kuin itsestään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope. Laske vaan ne kalorit, edes sinnepäin. Taulukot auttaa ja pian alkaa itsekin hahmottaa mitä ja paljonko.  Ja muista, että kun olet tavoitteesi saavuttanut, se laskeminen jatkuu edelleen, loppuelämäsi, mikäli et halua lihoa takaisin.

Tiedän myös miten hankalaa se on. Mutta jos oikeasti haluat muutosta, pystyt siihen. Jos keksit tekosyitä, et ole henkisesti valmis 

Terv 78kg -> 55kg

Vierailija
4/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laskeminen mitään laihduta! Jos laihduttaisi, olisin 25 kiloa kevyempi.

Se ratkaisee, mitä ja miten syöt sekä liikunta.

Vierailija
5/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

6/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut 👋 aloin syömään säännöllisesti ja terveellisemmin. Aloin myös käyttää pienempää lautasta. Jätin pois alkoholin ja maitotuotteet, herkkuja söin silloin tällöin kun vietettiin esim. leffailtaa perheen kanssa. 120kg oli lähtötilanne, tällä hetkellä 75kg.

Vierailija
7/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin vuodessa 115kg -> 67kg laskemalla kaikki kalorit tarkasti, jopa mausteet punnitsin ja merkkasin vaikka niissä ei paljon kaloreita ole. Ei ole tullut painoa takaisin kuin 2-3kg vaikka olen aikoja sitten lopettanut kaloreiden laskemisen.

Vierailija
8/24 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho dietillä ei lasketa kaloreita. Ensimmäisellä viikolla desi riisiä päivässä. Toisella viikolla desi riisiä joka toinen päivä. Runsaasti vettä ja kävelyä että nälkä unohtuu. Kahvia ja vettä saa juoda niin paljon kuin haluaa. Paino tippuu suorastaan silmin nähden.

Vierailija
9/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu                liiku enemmän     syö vähemmän    jumppaa kotosalla

Vierailija
10/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan mitään laske vaan katson mitä syön ja lisännyt liikuntaa. Paino on tippunut 15kg.

Vierailija
11/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 15 kiloa, BMI 30 > alle 25 yli nelikymppisenä neljä vuotta sitten. Olen edelleen normaalipainoinen.

Näin sen tein:

- 16/8 pätkäpaasto eli 2 ateriaa 8 tunnin syömisikkunan sisällä, mulla 12-20. Aamulla vain kuppi kahvia mustana.

- sokeri ml. hedelmät, peruna, kotimaiset viljat sekä maitotuotteet pl. voi, juusto ja ranskankerma pois.

- ehdoton ei keinomakeutetuille juomille, vesi on parasta.

- yksi vapaavalintainen ateria esim. pieni annos pastaa kerran viikossa, ei mitään mättöpäiviä!

- kaloreiden laskeminen on turhaa.

- herkutteluun tuoreet marjat ja pähkinät, tummaa suklaata satunnaisesti.

- riisiä olen syönyt pari kertaa viikossa maltillisesti jos päivään on sisältynyt liikuntaa.

- 8 tunnin yöunet.

- liikuntaa vain liikkuvuuden ylläpitämiseksi ja mielen virkistämiseksi.

Jatkan samaan malliin pysyäkseni normaalipainoisena ja punnitsen itseni joka aamu.

Vierailija
12/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino ei tipu, niiin jossain mättää. Ja se selviää vain laskemalla. Kaikki muu on mutua.

Vierailija
13/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mitään. vilja ja sokeri pois. Kaikkea muuta saa syödä niin paljon kuin jaksaa. Kasviksia ja hyviä rasvoja tilalle. 

Olen laihtunut vuodessa 20kg näin, nyt yritän lisätä rasvaa, koska olen jo tarpeeksi hoikka (BMI 21)

Vierailija
14/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas se! Kalorilaskuria kännykkäsovelluksena käyttämällä olen laskenut ja sillä tavalla paino putoaa kyllä, hitaasti, mutta putoaa sentään. Eikä itse asiassa tarvitse edes paljoa muuttaa syömistään, kun perusjutut on kunnossa. Mutta! Jonkun kuukauden jälkeen se alkaa tosiaan puuduttaa, kaiken laskeminen ja punnitseminen. Sitäpaitsi, silloin tulee helpommin turvauduttua valmisruokaan, koska itse tehdylle ruualle on vaikea löytää oikeita kalorimääriä. Kaupasta ostetuille oikeat luvut löytyy heti. 

Vierailija
15/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastolla ei tarvitse laskea yhtään mitään, riittää kun kellon tuntee. Ja vaikka sana "paasto" kuulostaa pahalle, niin kannattaa kokeilla silti. Googlaa ja etsi itsellesi paras vaihtoehto. Tsemppiä, onnistut kyllä! 

Vierailija
16/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kerran tai kaksi päivässä 👌 

Itse pudotin 30kg tekemällä näin. Olen nyt normaalipainossa ja edelleen syön noin.

Vireystaso nousi kummasti kun luovuin jatkuvasta syömisestä.

Vierailija
17/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö nyt oikein, että hedelmät  pois ruokavaliosta?? Miksi, kaikki hedelmät? Miksi? Olen luullut että iltapalat ja välipalat ovat olleet oikeita , mutta nyt pitää kysyä. Syön eri meloneita, omenaa, päärynöitä, pakastemarjasekoituksia ja luonnonjugurttia. 

Vierailija
18/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeenisellä dieetillä olen laihtunut jo 32 kg ilman laskemisia. Vältän vaan kaikkia runsashiilarisia ruokia: viljat, riisit, juurekset, hedelmät, sokeri, hunaja, pavut ja linssit. Syön siis lähinnä lihaa ja kalaa ja vähähiilarisia kasviksia. Aamulla esim. munakasta tai rahkaa tai vähähiilarista smoothieta tai mikrossa kupissa tehtyä mantelijauhoista karppileipää.

Vierailija
19/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein, että hedelmät  pois ruokavaliosta?? Miksi, kaikki hedelmät? Miksi? Olen luullut että iltapalat ja välipalat ovat olleet oikeita , mutta nyt pitää kysyä. Syön eri meloneita, omenaa, päärynöitä, pakastemarjasekoituksia ja luonnonjugurttia. 

Ei niitä muuten pois tarvite jättää, paitsi jos tavoittelee ketoosia. Ketoosin etu on, että näläntunne häviää. Mutta se on aika äärimmäinen keino, tapauksissa jossa kaikki muut dieetit sortuu nälkäahmintaan, tai ylipainoa on todella paljon ja on saatava nopeasti pois. Muussa tapauksessa voi kyllä laihtua hyvin hedelmiä syödenkin.

Vierailija
20/24 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin alkuun kannattaa laskea niin ymmärrät paljonko missäkin on kaloreita ja paljonko pitäisi vähentään.

Kaloreita ei tarvi ees ite "laskea", kun moni sovellus laskee ne sun puolesta. Ite käytän my fitness pal:iä.