Miksi kukaan menisi terapiaan? Eihän sinne kaiketi pakoteta?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap rauhoittuisi nyt vaikka pohtimaan nuorta opiskelemaan muuttanutta ihmistä, taustalla vakava koulukiusaaminen, mutta siitä nuori luulee selvinneensä. Aluksi kaikki menee hyvin, sitten iskee paniikkikohtaukset, sitten sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus, joka eristää ja estää opiskelun. HYVÄ terapeutti saa aika nopeasti neuvottua keinoja, joilla akuutin ongelman purku alkaa. Ehkä joku bentsonpala apuna. Ja sen jälkeen purkamaan sitä kiusaamisesta aiheutunutta traumaa, siinä määrin kuin on tarpeen. Ei mitään loputonta sairastuttavaa vellomista.
Vähän kyllä tulee olo, että AP on se, joka terapoi itseään kiusaamalla muita.
Esimerkistäsi: missä on nuoren perhe? Ap
No sanotaan vaikka, että baarissa joka päivä kännäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terapiasta ole Ap:lle hyötyä, koska hän ei kykene oman vastustuksen vuoksu kuuntelemaan toista, eikä kykene katsomaan asioita eri näkökulmista, ei kyseenalaistamaan omaa pinttynyttä näkökantaansa, eikä kehittymään. Ap hakkaa päätänsä seinään loppu ikänsä, koska hän on täysin varma, että niin täytyy tehdä, vaikka päähän koskee.
Lisäksi ap on sitä mieltä, että myös muiden pitää hakata päätään seinään, eikä mennä terapiaan hakkaamisen lopttamiseksi.
-ohis sivusta
Suosittelen lukemaan ketjun. Ap
Samoin, mutta yritä myös ymmärtää vastauksia. Nyt et tunnu kykenevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Terapian avulla mieli kursittiin kokoon"
Karmea ajatus, että joku luovuttaa tuolla tavalla oman minuutensa ja sen hallinnan ulkopuoliselle ihmiselle.
Avun vastaanottaminen ei ole hallinnan antamista toiselle vaan se toinen auttaa sinua saamaan sen hallinnan takaisin kun itse et siihen yksin pysty.
Kyllähän sinä tuossa annoit hallinnan elämästäsi ja omasta itsestäsi toiselle kun heittäydyit heikoksi autettavaksi ja annoit toiselle vallan "auttaa" määrittelemällä sinut ja elämäsi ja määräämällä siitä mitä sinun piti tehdä. Tuohan on aivan äärimmäistä heikkoutta ja alistumista.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selkeästi tarvi terapiaa.
Ja yrittää kaikintavoin lytätä asian koskaan edes kokeilematta mitään terapiaa. Uskoo että ihminen on kaikkivoipa ja kykenee itse selviytymään mistä tahansa. Väkivaltainen voi ihan itse korjata ja traumat katoavat itse vaikka olisivat miten pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei terapiasta ole Ap:lle hyötyä, koska hän ei kykene oman vastustuksen vuoksu kuuntelemaan toista, eikä kykene katsomaan asioita eri näkökulmista, ei kyseenalaistamaan omaa pinttynyttä näkökantaansa, eikä kehittymään. Ap hakkaa päätänsä seinään loppu ikänsä, koska hän on täysin varma, että niin täytyy tehdä, vaikka päähän koskee.
Haluaisin tietää lisää siitä, millaiseen seinään päästäni hakkaan. Olen keskittynyt tähän mennessä lähinnä kuuntelemaan niitä, joita sattuu päähän. Ap
Ja tätä kuuntelemista kutsutaan muuten ystävyydeksi. Ap
Sivusta: sinulla on ystäviä. Niillä jotka menevät terapiaan ei ole, siksi heidän pitää maksaa siitä että joku kuuntelee heitä.
Minulla on ystäviä, jotka kehoittivat hakemaan ammattiapua, koska heidän keinonsa loppuivat. Luojan kiitos uskalsivat sanoa, liikaa heidän niskaansa ehdinkin kaataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmea ajatus, että joku luovuttaa tuolla tavalla oman minuutensa ja sen hallinnan ulkopuoliselle ihmiselle.
Karmeita ovat ajatukset, kun ei ole todellista tietoa. Mitään ei luovuteta ulkopuolisen ihmisen hallintaan, vaan kerrotaan itsestä sekä siitä, mikä elämässä on pielessä, mihin haluaa elämässään mennä ja terapeutti sitten auttaa pääsemään sinne.
Sinähän juuri kuvasit, miten luovutit hallinnan elämästäsi terapeutille. Omien sanojesi mukaan terapeutti auttoi sinua pääsemään elämässä minne halusit mennä. Etkö edes tajua miten kauhealta ja sairaalta tuo kuulostaa? Se on sinun elämäsi, sinun minuutesi, se pitää sinun itse mennä sinne minne haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap rauhoittuisi nyt vaikka pohtimaan nuorta opiskelemaan muuttanutta ihmistä, taustalla vakava koulukiusaaminen, mutta siitä nuori luulee selvinneensä. Aluksi kaikki menee hyvin, sitten iskee paniikkikohtaukset, sitten sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus, joka eristää ja estää opiskelun. HYVÄ terapeutti saa aika nopeasti neuvottua keinoja, joilla akuutin ongelman purku alkaa. Ehkä joku bentsonpala apuna. Ja sen jälkeen purkamaan sitä kiusaamisesta aiheutunutta traumaa, siinä määrin kuin on tarpeen. Ei mitään loputonta sairastuttavaa vellomista.
Vähän kyllä tulee olo, että AP on se, joka terapoi itseään kiusaamalla muita.
Esimerkistäsi: missä on nuoren perhe? Ap
Nuoren perhe on parhaassa tapauksessa taistellut nuoren rinnalla 10 vuotta, yrittänyt turhaan löytää apua. Itsekin vanhemmat traumatisoituneet tilanteesta. Nuoren aikuisen perhe voi olla vaikka se, joka maksaa terapian. Eikä vanhempi voi toimia terapeuttina: ne rajat. Usein ei ole edes mitään osaamista, miten tilannetta (paniikkihäiriö) lähteä purkamaan, vaikka riutuisi empatiasta lapsensa puolesta.
Tosin suurella osalla psykoterapeuteistakaan sitä osaamista ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kuka haluaa neuvoa toista, miten hänen tulisi elää elämäänsä. Kuka voi kuvitella tietävänsä tollasta. Kartan kaikkia terapeutteja, psykologeja ja muita besserwissereitä!
Siltä kyllä kuulostaa, että olet karttanut 😂
"Minulla on ystäviä, jotka kehoittivat hakemaan ammattiapua, koska heidän keinonsa loppuivat. Luojan kiitos uskalsivat sanoa, liikaa heidän niskaansa ehdinkin kaataa."
Niin, tuohan on se tyypilinen syy mennä terapiaan. Kaverit kyllästyvät kuuntelemaan niin pitää maksaa jollekulle että tämä kuuntelisi kaverien sijaan. Tuohan on aivan klisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selkeästi tarvi terapiaa.
Ja yrittää kaikintavoin lytätä asian koskaan edes kokeilematta mitään terapiaa. Uskoo että ihminen on kaikkivoipa ja kykenee itse selviytymään mistä tahansa. Väkivaltainen voi ihan itse korjata ja traumat katoavat itse vaikka olisivat miten pahoja.
Miksi ap:n pitäisi kokeilla terapiaa kun hän ei sitä tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kuka haluaa neuvoa toista, miten hänen tulisi elää elämäänsä. Kuka voi kuvitella tietävänsä tollasta. Kartan kaikkia terapeutteja, psykologeja ja muita besserwissereitä!
Siltä kyllä kuulostaa, että olet karttanut 😂
Ja hyvä niin, kyllä tuo henkilö kuulostaa terveeltä toisin kuin te terapiassa käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeita ovat ajatukset, kun ei ole todellista tietoa. Mitään ei luovuteta ulkopuolisen ihmisen hallintaan, vaan kerrotaan itsestä sekä siitä, mikä elämässä on pielessä, mihin haluaa elämässään mennä ja terapeutti sitten auttaa pääsemään sinne.
Sinähän juuri kuvasit, miten luovutit hallinnan elämästäsi terapeutille. Omien sanojesi mukaan terapeutti auttoi sinua pääsemään elämässä minne halusit mennä. Etkö edes tajua miten kauhealta ja sairaalta tuo kuulostaa? Se on sinun elämäsi, sinun minuutesi, se pitää sinun itse mennä sinne minne haluat.
Kuulostat vainoharhaiselta. Minulla oli koko ajan hallinta sen suhteen, kuka olen, kuka haluan olla ja minne halusin elämässäni mennä. Terapeutti auttoi ratkaisemaan ne ongelmat, joiden vuoksi en ollut kyennyt saavuttamaan tavoitteitani. Ymmärrät tämän kyllä varmasti itsekin, kunhan trollailet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avun vastaanottaminen ei ole hallinnan antamista toiselle vaan se toinen auttaa sinua saamaan sen hallinnan takaisin kun itse et siihen yksin pysty.
Kyllähän sinä tuossa annoit hallinnan elämästäsi ja omasta itsestäsi toiselle kun heittäydyit heikoksi autettavaksi ja annoit toiselle vallan "auttaa" määrittelemällä sinut ja elämäsi ja määräämällä siitä mitä sinun piti tehdä. Tuohan on aivan äärimmäistä heikkoutta ja alistumista.
Se nimenomaan osoittaa vahvuutta pyytää apua silloin kun sitä tarvitsee. Heikkoutta on se, että esittää pärjäävänsä yksin vaikka ei pärjää. Haetko sinä apua hammaslääkäriltä jos hampaaseen sattuu vai vedätkö hampaan itse pois tai kärvistelet vain kivussa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko sinun mennä. Moni kyllä menisi jos pääsisi vaan.
Ne, jotka terapiasta hyötyisivät, eivät terapiaan useinkaan pääse, koska terapiaa harrastuksenaan pitävät (pääasiassa naiset, jotka haluavat vatvoa omia mitättömiä ongelmiaan) varaavat terapeutit itselleen.
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on ystäviä, jotka kehoittivat hakemaan ammattiapua, koska heidän keinonsa loppuivat. Luojan kiitos uskalsivat sanoa, liikaa heidän niskaansa ehdinkin kaataa."
Niin, tuohan on se tyypilinen syy mennä terapiaan. Kaverit kyllästyvät kuuntelemaan niin pitää maksaa jollekulle että tämä kuuntelisi kaverien sijaan. Tuohan on aivan klisee.
Niin, koska kavereilla ei ole osaamista auttaa toista eteenpäin. Näin terapian jälkeen onkin päivänselvää, etteivät he olisi mitenkään kyenneet johdattelemaan minua traumoistani ulos. Kyllä siihen tarvittiin ammattitaitoa.
Hammaslääketiede perustuu luonnontieteeseen. Se on järkevää.
Terapia perustuu Freudin pseudotieteellisiin höpinöihin. Se ei ole tiedeperusteista eikä se ole järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska kavereilla ei ole osaamista auttaa toista eteenpäin. Näin terapian jälkeen onkin päivänselvää, etteivät he olisi mitenkään kyenneet johdattelemaan minua traumoistani ulos. Kyllä siihen tarvittiin ammattitaitoa.
Tuo on kanssa taas yksi juttu teillä terapiassa loputtomasti ravaavilla. Teillä on yhtäkkiä hirveästi "traumoja" kun keksitte että ette saaneet juuri haluamaanne leikkilapiota lapsena. Näkeehän sen noiden julkkistenkin ulostuloista, yhtäkkiä joku masentuu 60-vuotiaana kun keksii että on traumatisoitunut lapsena väärän värisestä puserosta.
Terapia on äärimmäistä narsismia. "Katsokaa minua, kuunnelkaa minua, olen tärkeä, minun tunteeni ovat koko maaiman keskipiste, minulla on niin vaikeaa, minä en pärjää, auttakaa, kannatelkaa, säälikää kaikki minua! Potta lapsena oli huono, siksi en nyt koskaan pärjää elämässä eikä minulta voi vaatia mitään!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kanssa taas yksi juttu teillä terapiassa loputtomasti ravaavilla. Teillä on yhtäkkiä hirveästi "traumoja" kun keksitte että ette saaneet juuri haluamaanne leikkilapiota lapsena. Näkeehän sen noiden julkkistenkin ulostuloista, yht
Sinähän se tosiaan olitkin, leikkilapio/vääränvärinen pusero/poni/tikkari trolli :) kyllä sä jaksat ahkerasti trollailla, reipas lapsi!