Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikänäkö linssileikkaus kokemuksia?

Vierailija
14.01.2024 |

Kuka ollut ja miten meni? Tarvitsetko vielä silmälaseja? Muuta mieleentullutta leikkauksesta, esim. miksi en mennyt aikaisemmin?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö kaihileikkaus kunnallisella puolella? Silloinhan korjataan kirjaimellisesti vain se kaihi, useat joutuvat leikkauksen jälkeen edelleen käyttämään lukulaseja. Kun tehdään linssileikkaus moniteholinsseillä, ei laseja tarvitse enää köyttää, eikä kaihileikkaustakaan enää tarvitse.

Puoli vuotta linssileikkauksen jälkeen näköni oli 0, kun aiemmin se oli n. -2,7. 

Vierailija
22/79 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihileikkaus toimenpiteenä vastaa tismalleen linssileikkausta (ikänäköleikkaus). Julkisella puolella tekomykiöinä käytetään monolinssejä ellei potilas/asiakas itse kustanna progressiiveja (monitehoja). Jälkimmäisiä on monentyyppisiä asiakkaan tarpeista (näköalueen priorisointi) ja toiveista riippuen. Toki niiden hinnoissakin on eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa!! Itse menossa Turkkiin kasvojen ja kaulankohotukseen ja samassa operaatiossa leikataan ylä- ja alaluomista ylimääräistä ihoa pois ja lisäksi liplift. Vähän aikaa sitten kävin rasvaimussa, jossa imettiin rasvaa selästä ja kyljistä ja siirrettiin pakaroihin. Olen menossa samaan operaatioon vielä uudestaan, mutta tällä kertaa rasvaa imetään vatsasta. Rasvansiirtoon en riskien vuoksi uskalla mennä ulkomaille. Parin vuoden sisällä on edessä myös ikänäköleikkaus 😊

Rahaa tähän kaikkeen kuluu, mutta en tiedä mitään parempaa sijoituskohdetta kuin oma itsensä. Ikää minulla nyt 46v.

Vierailija
24/79 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden päästä joutuu joka tapauksessa käyttämään lukulaseja. Minulle on tehty kaihileikkaus kumpaankin silmään, vähäksi aikaa parani.

Miksi ei pysyvästi?

Näkö muuttuu joka tapauksessa

Vierailija
25/79 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5000 egee euroo hilloo pätäkkää

Ei laseja , ei kaihia

Lisäksi näytän nuorelta

Kasvojenkohotus 20 000

Rasvaimu 5000

En ole trolli..

En halua olla ruma köyhä mumma...

Mielenterveys sen sijaan on jäänyt hoitamatta ja näkyy ihmissuhteissa jne. Näytän nuorelta ja pukeudun kuin teini.

Vierailija
26/79 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää antaisi silmiäni leikellä turhamaisuuden takia. Lähes kaikilta pitää jossain vaiheessa leikata ainakin kaihi.

En tunne yhtäkään jonka ulkonäkö tai näkökykykään olisi hyväksi tullut linssileikkausten takia. Naama näytää kummalliselta, kun siinä on silmälasien jäljet ikuisesti painuneet nenän varteen ja muutenkin siristelevät niitä uusi silmiään. Moni vähin äänin ottaa jonkinlaiset lasit käyttöön.

Linssileikkaus kuulemma poistaa kaihileikkaustarpeen.

Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

Vierailija
27/79 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mää antaisi silmiäni leikellä turhamaisuuden takia. Lähes kaikilta pitää jossain vaiheessa leikata ainakin kaihi.

En tunne yhtäkään jonka ulkonäkö tai näkökykykään olisi hyväksi tullut linssileikkausten takia. Naama näytää kummalliselta, kun siinä on silmälasien jäljet ikuisesti painuneet nenän varteen ja muutenkin siristelevät niitä uusi silmiään. Moni vähin äänin ottaa jonkinlaiset lasit käyttöön.

Linssileikattuihin silmiin ei tule kaihia.

Vierailija
28/79 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa!! Itse menossa Turkkiin kasvojen ja kaulankohotukseen ja samassa operaatiossa leikataan ylä- ja alaluomista ylimääräistä ihoa pois ja lisäksi liplift. Vähän aikaa sitten kävin rasvaimussa, jossa imettiin rasvaa selästä ja kyljistä ja siirrettiin pakaroihin. Olen menossa samaan operaatioon vielä uudestaan, mutta tällä kertaa rasvaa imetään vatsasta. Rasvansiirtoon en riskien vuoksi uskalla mennä ulkomaille. Parin vuoden sisällä on edessä myös ikänäköleikkaus 😊

Rahaa tähän kaikkeen kuluu, mutta en tiedä mitään parempaa sijoituskohdetta kuin oma itsensä. Ikää minulla nyt 46v.

Minkä verran kaikki maksoi? Miksi matkustat Turkkiin leikkauksiin? Miten selvität kirurgien taustat?

Vierailija
29/79 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5000 egee euroo hilloo pätäkkää

Ei laseja , ei kaihia

Lisäksi näytän nuorelta

Kasvojenkohotus 20 000

Rasvaimu 5000

En ole trolli..

En halua olla ruma köyhä mumma...

Missä kävit silmäleikkauksessa?

Vierailija
30/79 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni tehtiin noin 55 vuotiaana. Ei tarvinnut enää silmälaseja mutta nyt 15v jälkeen vaatii pientä plussaa eli lukulasit jos pientä tekstiä.

Vierailija
31/79 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kokemusta linssileikkausesta, joilla ollut likinäkö -6, lähinäkö n. +1 ja hajataittoa myös. Olitko tyytyväinen leikkaukseen ? Itseä kiinnostaa, koska monitehosilmälasit ei koskaan ole kovin hyvin onnistuneet.

Vierailija
32/79 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty linssileikkaus 7,5 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole laseja käyttänyt .Olen 67 vuotias ja säästänyt jo monet lasien hinnat tänä aikana. Olen siis plussalla joka tavalla ja kaihikaan ei voi enää tulla. Kaikki helpompaa ,kun ei tarvi laseja , autoilu ja kaikki urheilujutut myös esim pyöräily.

Tosi tyytyväinen operaatioon ,jonka teki lääkäri Juha Lappalainen.Elämäni paras sijoitus! 

Vierailija
33/79 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden päästä joutuu joka tapauksessa käyttämään lukulaseja. Minulle on tehty kaihileikkaus kumpaankin silmään, vähäksi aikaa parani.

Miksi ei pysyvästi?

Näkö muuttuu joka tapauksessa

Moniteholinssileikkauksen jälkeen et tule tarvitsemaan enää laseja loppuelämäsi aikana, ja kaihia ei tarvitse pelätä. Toki jos silmiin tulee jotain muita ongelmia, silmänpainetautia etc, niin silloin saattaa joutua laseja vielä käyttämään. Tavalliset +/-/ hajataitto-ongelmat ovat historiaa.

Vierailija
34/79 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty smile. Voikohan silti tehdä moniteholinssileikkauksen?

Vierailija
35/79 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty smile. Voikohan silti tehdä moniteholinssileikkauksen?

Laserleikkaus tai aikaisemmin tehty linssileikkaus ei ole este uudelle linssileikkaukselle.

Vierailija
36/79 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olitte, kun kävitte linssileikkauksessa?

Vierailija
37/79 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniteholinssileikkaus tehtiin Oulun Terveystalolla kun täytin 50v ja moniteholasit olisivat tulleet ajankohtaiseksi. Näköni oli todella huono -8 - 9 välillä ja hajataittoa. Parin vuoden päästä leikkauksesta korjattiin jälkikaihi laserilla. Se tulee osalle leikatuista oliko 20%. Olen ollut todella tyytyväinen leikkaukseen. En tarvitse minkäänlaista laseja. Leikkaus maksoi 6000€.

Vierailija
38/79 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy huonoja puolia myös. Välttämättä ei näe mihinkään enää tarkasti, ei lähelle, eikä kauas. 

Kuivat silmät ja roskan tunne silmässä. Linssi tuntuu silmässä. Onpa kivaa. 

Vierailija
39/79 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3 %:lla leikkaus epäonnistuu, jää pysyviä haittoja. Olisko sitten kuivasilmäisyys, roskan tunne jne. 

Vierailija
40/79 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään leikkaus ei ole riskitön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi