Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa todella päähän tää hormonien armoilla eläminen!

Vierailija
14.01.2024 |

Tää viikko meni aivan hirveiden pms-oireiden, loputtoman väsymyksen, syvän masennuksen ja kuolema-ajatusten kanssa. Nyt kun kuukautisvuoto alkoi, niin oon ihan eri ihminen, energinen, positiivinen ja aikaansaava.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, multa poistettu kohtu ja munasarjat niin olen ulkoisen hormonilääkityksen varassa. Mutta eipä ole pms:ää, ei menkkoja eikä mielialanvaihteluita.  

Vierailija
2/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, sinä olet vaan viikon hormonien armoilla, miehet ovat sitä 24/7. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, sinä olet vaan viikon hormonien armoilla, miehet ovat sitä 24/7. 

Juu. Kyllä miesten elämä hormonivaihteluineen on niin rankkaa.

Vierailija
4/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsia, niin ei tarvitse olla kuukautisten tai kystien aiheuttamien mielialaongelmien armoilla. Naisen keho alkaa kehittää kaikenlaisia ongelmia, jos se ei saa olla raskaana.

Vierailija
5/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. PMDD?

Vierailija
6/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapsia, niin ei tarvitse olla kuukautisten tai kystien aiheuttamien mielialaongelmien armoilla. Naisen keho alkaa kehittää kaikenlaisia ongelmia, jos se ei saa olla raskaana.

On jo kolme enkä nyt pysty hankkimaan yhtään lisää. Siihen kai tarvittaisiin myös mies eikä sitä tästä taloudesta löydy.

Ap

Vierailija
7/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta normaalilta. PMDD?

Hyvin mahdollista.

Ap

Vierailija
8/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti muuten ihan kirjaimellisestikin päähän, kun oli loputon hedari monta päivää putkeen ja ihan tokkurainen olo muutenkin. Yöunetkin menee vähintään tuoksi viikoksi.

Saako tähän jostain apua?

Ap

Vierailija
9/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy gynekologilta vaihtoehtoja? Vai jokin muu. Nuo oireet kuulostavat Valtiolta.

Vierailija
10/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat julkiselta puolelta. 

Kuulostaa hirveältä. Minullakin on paitsi hirveä hormonisekoilu (väsymys, kiukku) juuri ennen menkkoja ja vtutus, kun runsas vuoto alkaa. Pilalla käytännössä 1,5 viikkoa kuukausittain.

Vuodon aikaan harkitsen e-pillereitä, mutta ei kiitos lihomisellle (taistelen parhaillani painoni kanssa). Siispä tätä hulluutta vielä keski-ikään asti, jolloin kuvioon astuu uudet hormonihulluudet.

Vierailija
11/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. (Ihan kirjaimellisesti.) Minulla on monta päivää kuukaudesta järkyttävä migreeni. Lääkkeet auttavat pääkipuun, mutta eivät vie pois tokkuraisuutta (keskittymiskyvyn puute, joka ilmenee eri tavoin) ja järkyttävää väsymystä.  Ihan lääkärin toteama asia, että hormonitason vauhtelut laukaisevat migreenin. Seuraavaksi aion kokeilla pillerien tauotta ottamista. Ehkä se veis horminiheilahtelut pois. Onko jolla kulla kokemusta? Olen migreenin kanssa nipin napin työkykyinen, mutta tosiasiallisesti siis en (unohtelen sanoja, tavaroita, huimaa jne.). 

nimin. Vaihdevuosia odotellessa

Vierailija
12/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerästi sanottu. Hormonitoiminta ei lopu raskauteen. :D

Vierailija
13/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hirveältä. Minullakin on paitsi hirveä hormonisekoilu (väsymys, kiukku) juuri ennen menkkoja ja vtutus, kun runsas vuoto alkaa. Pilalla käytännössä 1,5 viikkoa kuukausittain.

Vuodon aikaan harkitsen e-pillereitä, mutta ei kiitos lihomisellle (taistelen parhaillani painoni kanssa). Siispä tätä hulluutta vielä keski-ikään asti, jolloin kuvioon astuu uudet hormonihulluudet.

Miksei julkiselta saisi apua?

Vierailija
14/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Olen 37v ja kaikkien kauheiden pms-oireiden lisäksi minulla on ilmeisesti jonkinlaiset esivaihdevuodet. Unettomuus, hikoilu, pää kuin sumua, vaivaa siellä sun täällä. Tämä kaikki aina yhtäkkiä ja sitten taas muutama päivä hyvää oloa, kunnes taas mennään. Olen koittanut saada apua, vaan en ole kunnolla saanut, kun olen "nuori". Elämä on yhtä hormonivaihtelua.

Vierailija
15/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pms:ien lisäksi ocd.

Vierailija
16/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma käsitykseni on, että naisten hormoniongelmiin on vaikea saada oikeanlaista apua. Niitä ja niiden oireilujen kirjoa ei tunneta tarpeeksi hyvin, eli naiset joutuvat kokemaan vähättelyä oireilleen. 

Kertokaa ihmeessä, jos jollakulla on jakaa positiivisia kokemuksia julkiselta puolelta! 

Vierailija
17/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma käsitykseni on, että naisten hormoniongelmiin on vaikea saada oikeanlaista apua. Niitä ja niiden oireilujen kirjoa ei tunneta tarpeeksi hyvin, eli naiset joutuvat kokemaan vähättelyä oireilleen. 

Kertokaa ihmeessä, jos jollakulla on jakaa positiivisia kokemuksia julkiselta puolelta! 

Luulis, että itsemurha-ajatusten kanssa kamppaileva saisi apua, johtuivat ne sitten hormoneista tai mistä tahansa muusta.

Vierailija
18/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi syy, miksi naisten saavutukset jää vaatimattomiksi. Niin hormoniensa vietäviä.

Vierailija
19/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kunnossa? Mulla vaikutti paljon oloon, kun jätin sokerin, kahvin, vehnän ja alkoholin pois ja lisäsin liikuntaa. 

Vierailija
20/47 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pms helpotti huomattavasti kun aloitin slindat. Ihan samanlaisia oireita kuin ap:lla joka kerta ennen kuukautisia, kauhean tuskainen olo, masentuneisuutta ja itsetuhoista käyttäytymistä. Nyt ei ole ollut ja vielä ihanempaa, kuukautisia ei ole ollut yli vuoteen, niin mukava mennä ystävien luo kylään kun ei tarvitse pelätä että milloin alkaa ja lamaannuttavat kivut alkaa. 

Ja ei, en voinut koskaan laskea kiertoa, olivat niin epäsäännölliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi