Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wolt-kuski jälleen otsikoissa

Vierailija
14.01.2024 |

"Niin sanottua kontaktitonta toimitusta käyttäneen Karoliinan ovelle ilmestyi jälkeenpäin erittäin vihainen Wolt-lähetti, joka syytti huutaen hänen syöneen ruuat ja valehdelleen asiasta Woltille. Kyseisessä toimitustavassa lähetti vain jättää tilauksen oven taakse."

...

" Kun palasimme ovelleni neljänteen kerrokseen kuski oli yhtäkkiä vastassa ja alkoi huutamaan englanniksi. Hän oli todella raivona ja pelottava. Ei suoraan fyysisesti uhkaava, mutta tilanne oli karu. Hän oli päässyt sisään, tiesi tarkalleen oven ja oli odottamassa."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7eb0cf27-6d67-4ede-98cb-45218f88d8bd

Miksiköhän henkilö alkoi huutaa englanniksi kun ollaan Suomessa?

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös herätä aamulla tarpeeksi aikaisin jotta ehtii käymään kaupassa ennen työpäivän alkua. 

Miksi haluaisin herätä aikaisin ja tarpoa pakkasessa kilsan kauppaan ja takaisin kauppakassin kanssa, jos voin tilata valmiin ruuan kotiini.

Sulla, yhteiskunnan elätti, on liikaa tukirahoja

Mä olin se etätyöläinen. 

Säännöllinen kaupassa käynti on ilmeisesti kunnon ihmisen merkki. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat ja uskallapa tehdä toisin. Kukaan ei saa päästä vähemmällä tai olet tukiloinen tai et mahdu läskinä kaupan ovesta sisään, ja mitä muuta? Jännä pyhä lehmä tämä kaupassa käynti, elämän peruspilari.

Vierailija
102/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä aggressiivisia vastauksia. 

Mistä tulee se oletus, että woltin läyttäjä asuu keskustassa, tilaa roskaruokaa, on avuton ja lihava? 

Me woltataan epäsäännöllisen säännöllisesti (ehkä kerran viikossa tai kahdessa) ja ihan suunnitellusti. Asumme 10km keskustasta ja wolttaamme ihan tavallisista ravintoloista, toki sellaisista, joiden ruoka kestää kuljetuksen (kiinalaista, nepalilaista, salaatteja ja joskus jopa pizzaa). Meille on järkevämpää ja helpompaa tilata se ruoka kotiovelle työpäivän jälkeen kuin lähteä itse keskustaan, etsiä parkkipaikka ja hakea se ruoka. 

Yksikään lähetti ei ole sotkenut tänne pyörällä, vaan autolla (yhden kerran sähkömopolla) ja kun sovellusta seuraa, niin toimittavat sanalla kertaa useamman ravintolan tilauksia useampaan osoitteeseen tänne samaan suuntaan eli logistisestikin järkevämpää kuin että jokainen til

Kuule ihan oma tietoinen valinta. Halusinne kantakaupungissa asuttujen vuosien jälkeen enemmän neliöitä ja tilaa, oman pihan ja hyvät lenkkimaastot ja luonnon lähelle kotia, siksi ostimme sellaisesta kaupunginosasta talon, jossa nämä kriteerit täyttyivät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asioin vain sellaisissa ravintoloissa jotka eivät käytä mitään lähettipalveluja. Koska en halua maksaa laiskojen lähettipalveluja käyttävien typerysten aterioista korkeampina hintoina. Sillä koska Wolt nappaa itselleen 30% jokaisen annoksen hinnasta, tulee sen takia ravintolalle tappiota jos se ei nosta sitten kaikkia hintoja. Jonka ravintolat tekevät ja kaikki joutuvat siitä maksamaan.

Lisäksi en syö huonolaatuista roskaruokaa millaista Wolt kuskaa.

Kelpuutan vain laadukkaita ravintoloita jotka eivät tee yhteistyötä Woltin kanssa.

Vierailija
104/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös herätä aamulla tarpeeksi aikaisin jotta ehtii käymään kaupassa ennen työpäivän alkua. 

Miksi haluaisin herätä aikaisin ja tarpoa pakkasessa kilsan kauppaan ja takaisin kauppakassin kanssa, jos voin tilata valmiin ruuan kotiini.

Sulla, yhteiskunnan elätti, on liikaa tukirahoja

Mä olin se etätyöläinen. 

Säännöllinen kaupassa käynti on ilmeisesti kunnon ihmisen merkki. Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat ja uskallapa tehdä toisin. Kukaan ei saa päästä vähemmällä tai olet tukiloinen tai et mahdu läskinä kaupan ovesta sisään, ja mitä muuta? Jännä pyhä lehmä tämä kaupassa käynti, elämän peruspilari.

Ihan normaaleja ihmisen elämään kuuluvia asioita. Kertoo paljon sinusta jos et kauppaan pääse ikinä. Vaikea uskoa että sinulla on edes työpaikka. 

Vierailija
105/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä joku köyhä ulisee kun neliöitä ei ollut varaa ostaa muualta kuin jostain perähikiältä.

Ja sitten ulisee kun joutuu asumaan perähikiällä ja syömään siellä roskaruokaa.

Ei hyvin mene. Ihan oikein että Wolt-kuskit räkivät annoksiin.

Vierailija
106/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Olen eri henkilö, mutta työpäiväni ovat niin kiireisiä, etten ehdi kävelemään tai bussilla kilometrien päähän kauppaan ja takaisin. Jos kotona ei ole mitään ruokaa niin todellakin wolttaan pari annosta kotiin, siitä riittää useaksi ruuaksi.

Edelleen, sinne kauppaan voi mennä työaikojen ulkopuolella. Niin normaalit ihmiset tekevät.

Niin, et ole kuullut että kaupat tuovat ostokset kotiin! Heillä on verkkosivut! JA kassin tuloajan saa valita ihan itse! Tilauksen voi tehdä vaikka yöllä!

Tekosyitä olla ostamatta verkon kautta!

Miksi tämä ruuan juuri kaupasta ostaminen on sulle näin sydämen asia?

Vierailija
107/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie laittaisin oven kiinni jos sinne tulisi joku räyhäämään.

Sie oot viksu :) 

Vierailija
108/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asioin vain sellaisissa ravintoloissa jotka eivät käytä mitään lähettipalveluja. Koska en halua maksaa laiskojen lähettipalveluja käyttävien typerysten aterioista korkeampina hintoina. Sillä koska Wolt nappaa itselleen 30% jokaisen annoksen hinnasta, tulee sen takia ravintolalle tappiota jos se ei nosta sitten kaikkia hintoja. Jonka ravintolat tekevät ja kaikki joutuvat siitä maksamaan.

Kelpuutan vain laadukkaita ravintoloita jotka eivät tee yhteistyötä Woltin kanssa.

Itseasiassa ravintoloiden nyynti kasvaa woltin ansiosta sen verran paljon, ettei se kauheasti kuluttajahinnoissa näy.

Siinä olet oikeassa, ettei kaikkien ravintoloiden ruokaa kannata tilata kotiin, ne fine dine-ruuat kannattaa nauttia ravintolassa viineineen. 

Vierailija
109/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ravintoloiden nyynti kasvaa woltin ansiosta sen verran paljon, ettei se kauheasti kuluttajahinnoissa näy.

Siinä olet oikeassa, ettei kaikkien ravintoloiden ruokaa kannata tilata kotiin, ne fine dine-ruuat kannattaa nauttia ravintolassa viineineen. 

Kyllä ne Woltin kustannukset leviävät kaikkien hintoihin koska ravintolat eivät saa velottaa Woltia käyttäviltä asiakkailta heidän aiheuttamiaan kustannuksia, joten Woltia käyttävät ovat kaikkia hyväksikäyttäviä vapaamatkustajia jotka maksattavat laiskuutensa muilla:

Mara valittaa Woltin hinnoittelusta kilpailuvirastolle ravintola-alan mukaan Wolt vie välistä niin paljon, että ravintolalle ei jää välttämättä mitään käteen

Maran varatoimitusjohtaja Veli-Matti Aittoniemen mukaan Wolt käyttää vakiosopimuksissaan ehtoa, jonka mukaan ravintolan on myytävä annokset samalla hinnalla riippumatta siitä, ruokaileeko asiakas paikan päällä vai tilaako ruuan kuljetuspalvelulla kotiin.

Ravintolat eivät siis käytännössä saa laittaa kotiinkuljettetuihin annoksiin lisähintaa, jolla ravintola kattaisi Woltin kuljetuksesta ottaman palkkion.

Maran mukaan osa ravintoloista ei saa lainkaan voittoa annoksista, jotka Wolt kuljettaa asiakkaiden kotiin.

Woltin komissio on korkeimmillaan jopa 30 prosenttia. Tällöin annoksen kannattavuus voi mennä kokonaan eli voittoa ei tule, Aittoniemi sanoo.

Vierailija
110/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka takaa ettei valkoisia vihaava ruokalähetti esimerkiksi sylkäise tilattuihin ruokiin.

Valkoiset itse aiheuttaneet tämän vihan. Historiasta löytyy esimerkkejä pilvin pimein. Kiljutaan kun Venäjä hyökkää Ukrainaan, vaikka maat viety intiaaneilta ja Afrikka pilattu. Eurooppalaiset orjuuttivat afrikkalaisia karmeilla tavoilla. 

Vierailija
111/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että kun Wolt tulee ravintolalle kalliimmaksi, niin ravintola joutuu nostamaan kaikkien annosten hintoja kaikilta. Annos ei enää tule asiakkaalle halvemmaksi, vaikka sen kävisi itse hakemassa. Ei ole kahta eri hinnoittelua. Wolttaaminen nostaa hintoja kaikille.

Käytännössä muut asiakkaat maksavat lapamatojen lähettipalveluiden käytön. Mitä muuta olette kuvitelleet?

Vierailija
112/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälki on tuollasta kun maksetaan kitupalkkaa. Ikinä en suostuisi noihin hommiin vaikka työtön olenkin. Jos tulee haastattelu, niin "mokaan" sen.

Aika noloa valittaa kun tulijat vain työtään tekevät. Kuten yllä olevasta viestistä näkyy ja selviää vallan helposti ketkä ne Suomen tuilla eläjät ovat.

Kuvitteletko oikeasti että tuolla palkalla eivät nosta toimeentulotukea? Olet ääliö. 

Mutta nostavat vähemmän kuin sinä. Olet hieman sanoisimmeko yksinkertainen? Sanotaan vaan!

Vierailija
113/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että kun Wolt tulee ravintolalle kalliimmaksi, niin ravintola joutuu nostamaan kaikkien annosten hintoja kaikilta. Annos ei enää tule asiakkaalle halvemmaksi, vaikka sen kävisi itse hakemassa. Ei ole kahta eri hinnoittelua. Wolttaaminen nostaa hintoja kaikille.

Vierailija
114/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ensimmäinen fiksu pointti, joka saa minut harkitsemaan kun mietin wolttausta ensi kerralla.

Olen kyllä huomannut, että jollain ravintoloilla on korkeammat hinnat woltissa kuin paikan päällä ostettuina. Mikä on minusta erittäin ok.

Meidän alueellamme wolttaamalla saa myös terveellistä ruokaa, kyse on omista valinnoista, kuten ruuan suhteen muutenkin. 

Vierailija
115/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltia käyttämällä:

- tuet järjestäytynyttä rikollisuutta, korruptiota, ihmiskauppaa ja laitonta maassa oleskelua

- riistät yhteiskuntaa joka joutuu sosiaalituilla elättämään Wolt-kuskit koska eivät ansaitse tarpeeksi elättääkseen itsensä

- ajat ravintoloita taloudelliseen ahdinkoon

- aiheutat taloudellista vahinkoa kaikille muille ravintola-asiakkaille

- aiheutat merkittäviä liikennehaittoja ja vaaroja liikenteeseen

- riistät heikossa asemassa olevia ihmisiä

- lihot itse entisestään

Ja joku ihmettelee kun teitä halveksutaan. 

Vierailija
116/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Wolt kielltää ravintoloita perimästä asiakkaidensa ravintoloille aiheuttamia ylimääräisiä kustannuksia suoraan näiltä asiakkailta. Vaan kaikkien pitää maksaa sama hinta aterioista. Tällöin kaikki muut asiakkaat maksavat Wolt-laiskureiden palvelut sillä asiakkaat eivät itse maksa niitä.

Vierailija
117/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka takaa ettei valkoisia vihaava ruokalähetti esimerkiksi sylkäise tilattuihin ruokiin.

Valkoiset itse aiheuttaneet tämän vihan. Historiasta löytyy esimerkkejä pilvin pimein. Kiljutaan kun Venäjä hyökkää Ukrainaan, vaikka maat viety intiaaneilta ja Afrikka pilattu. Eurooppalaiset orjuuttivat afrikkalaisia karmeilla tavoilla. 

Ja edelleen Afrikan sekä Lähi-ja Kaukoidän ihmiset halutaan tänne vain tekemään surkeilla palkoilla töitä. Lähes orjiksi ja huijattaviksi. Kuvitellaan kaikki olevamme jotain parempia ihmisiä ja että meillä vaan on oikeuksia mutta kehitysmaan ihmisillä vain velvollisuuksia meitä kohtaan.

Vierailija
118/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne saa ylipäänsä olla täällä paperittomina? Poistoon.Jos olette niin laiskoja että ette jaksa hakea ruokaa kaupasta voitte olla syömättä.Jokuhan heitä hyödyntää !

Vierailija
119/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli täällä joku köyhä ulisee kun neliöitä ei ollut varaa ostaa muualta kuin jostain perähikiältä.

Ja sitten ulisee kun joutuu asumaan perähikiällä ja syömään siellä roskaruokaa.

Ei hyvin mene. Ihan oikein että Wolt-kuskit räkivät annoksiin.

Ja sinä yhdyt tähän ulinaan. Ei hyvin mene sullakaan. Tsemppiä! 

Vierailija
120/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ensimmäinen fiksu pointti, joka saa minut harkitsemaan kun mietin wolttausta ensi kerralla.

Olen kyllä huomannut, että jollain ravintoloilla on korkeammat hinnat woltissa kuin paikan päällä ostettuina. Mikä on minusta erittäin ok.

Meidän alueellamme wolttaamalla saa myös terveellistä ruokaa, kyse on

Wolt on nyt kieltänyt tuon.

Jos ravintola haluaa tehdä yhteistyötä Woltin kanssa, sen on pakko pitää samat hinnat kaikille - sekä Woltin kautta tilaaville, paikan päältä itse hakeville ja paikan päällä syöville. Muista annoksista ravintola saa kuitenkin itselleen koko hinnan, mutta Woltin kautta tilatuista Wolt ottaa 30% välistä. Mutta Wolt kieltää siirtämästä tuota Woltin 30% Woltin kautta tilattujen aterioiden hintoihin ja vaatii, että kaikille pitää olla samat hinnat. Joten ravintolat siirtävät nuo tappionsa sitten kaikkien hintoihin ja hinnat nousevat kaikille.

Tosin osa ravintoloista kikkailee hintojen kanssa ja rikkoo Woltin ehtoja, mutta Woltilla on ilmiantokanava näitä varten jolla se yrittää estää tuon.