Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde solmussa

Vierailija
13.01.2024 |

Taustaa: Olemme olleet yhdessä 12 vuotta ja meillä on kaksi alakouluikäistä lasta. Elämä ei ole aina ollut helppoa, mutta kaikkine ongelmineen olen rakastanut jokaista yhdessä elettyä vuotta. Vaimoni on ollut kallioni koko parisuhteemma ajan, enkä voisi kuvitellakaan elämääni enää ilman häntä. Hän on hyväsydämisin ja välittävin ihminen mitä maa päällään kantaa.

Suurimmat ongelmat ovat olleet yhteisen ajan puute(ei tukiverkostoa lähellä), taloudelliset ongelmat(korona+sota+muuttuneet työkuviot ja yleinen hintojen nousu) ja seksi. 

Mitään kolmansia osapuolia, väkivaltaa, päihteiden käyttöä tai vastaavaa suurta riitelyä parisuhteeseemme ei kuulu. Ja lapsetkin rakastavat, kun teemme asioita yhdessä. Myös läheisyyttä eli halailua, pusuttelua ja höpsöttelyä oli vielä muutama kuukausi todella paljon.

Vaikka näitä ongelmia onkin ollut, olen aina ajatellut että ne menevät ohi ajan kanssa. Lapset kasvaa, niin saadaan enemmän yhteistä aikaa ja seksiä siinä samassa. Taloudellinen tilanne on valtaosalla tällä hetkellä tiukka, joten sitäkään en ole pitänyt milään muotoa hälyyttävänä. Emme ole siis köyhiä, mutta tällä hetkellä vaimoni tienaa paljon minua enemmän, joten taloudellinen vetovastuu on ensimmäistä kertaa hänen harteillaan.

Ja kun mikään asia ei ollut niin pahasti pielessä, en koskaan kuvitellut olevani tilanteessa missä nyt olen tai miten nopeasti tilanne on muuttunut.

Eli syksy oli raskas koko perheelle ja tilanne kärjistyi joulun jälkeen kunnon riitelyksi. Vaimo tuntui todella etäiseltä, enkä muista milloin olisin edellisen kerran tuntenut oloani niin yksinäiseksi.

Keskustelimme asiasta kunnolla vasta uuden vuoden jälkeen, jolloin vaimo totesi että hänestä on alkanut tuntua, että olemme enemmän kavereita. Aloitimme pariterapian ja mietimme nyt jatkoa. Vaimon sanojen mukaan hän haluaa yrittää korjata asiat, mutta ei lupaa mitään. Muutenkin hän käyttäytyy jopa hämmentävän rauhallisesti, vaikka kyseessä on koko perheemme tulevaisuus.

Olen itse herännyt ja olen valmis tekemään mitä tahansa, jotta saan pidettyä perheemme kasassa ja ihanan rakastavan vaimoni takaisin. Tämä vain on äärimmäisen kuluttavaa, sillä en tunnista vaimoani samaksi henkilöksi kenen kanssa menin naimisiin ja olen kaikki nämä vuodet elänyt.

Onko muilla neuvoja ja kokemuksia miten tässä tulisi toimia? Tilaa luonnollisesti täytyy antaa, mutta en halua mennä enempää kaverilinjalle, vaan elein ja pienin kosketuksin pitää yllä parisuhdetta. Voiko tunteet muuttua näin nopeasti? Onko kokemuksia intohimon palautumisesta? Todella surullinen ja hämmentävä tilanne elää ihmisen kanssa tällä hetkellä, joka vaikuttaa olevan vain kuori. Työt ja lapset hän hoitaa esimerkillisesti, mutta minun kanssa kommunikointi on todella kliinistä.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kysynyt vaimolta, miksi hännhaluaa erota? Kysyitkö ja sanoiko syyksi, että olette vain kämppiksiä? Sehän on hyvin selkeästi ilmaistu, missä se vika on, eli seksissä. Turha yrittää keksiä jotain muuta syytä, jos hän itse on sanonut syyn niin selvästi.

Vierailija
62/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että vaikka sinä miten yrittäsit niin se ei välttämättä riitä. Vaimollasikin on ajatukset ja mielipiteet. Ja jos vaimosi lähtee, anna mennä koska et voi tehdä enää mitään muuta kuin jotain tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että vaimosi puhuu ja käyttäytyy niin rauhallisesti tarkoittaa, että hän on miettinyt eroa jo pitkään ja jo käsitellyt sen mielessään ja on sinut sen kanssa. Keskimäärin ihmiset suunnittelevat eroa 2 vuotta, ennen kuin ottavat sen puheeksi.

Minusta on kyllä epätodennäköistä, ettei vaimo olisi koskaan ottanut ongelmianne esille, luultavasti et vain ole kuunnellut. Tai ottanut asiaa todesta, jos hän on siitä seksin laadustakin näköjään puhunut aiemmin, mutta sinä vain olet vähätellyt.

Ok. Melkoisia oletuksia ihmiset tekevät. En etsi syyllisiä, vaan yritän ymmärtää tilannetta.

ap

Kuten täällä on jo monella suulla todettu: vaimosi ei ole pitkään aikaan saanut tarpeitaan tyydytettyä.

Vierailija
64/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tainnut ihastua työkaveriin tai yhteistyökumppaniin työpiireissä.

Vierailija
65/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen orgasmikeskeinen erokeskustelu, kas kummaa miehen alullepanema keskustelu, en ihmettele vaimon eroaikeita.

Vierailija
66/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi välttelet tuota faktaa, että vaimollesi seksi on epätyydyttävää? Vatvot kaikkia arjen järjestelyitä, mutta vaimosi ei ole ilmeisesti pitkään aikaan sanuut seksuaalista tyydytystä toisen ihmisen kanssa. Miten olet yrittänyt ratkaista tätä asiaa? Vaimosi haluttomuus voi johuta siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei saa tarpeitaan tyydytettyä.

Seksi ei ole kummallekkaan meistä tyydyttävää tällä hetkellä. Se varmasti vaikuttaa, mutta elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin seksi. Itselleni läheisyys ja yhdessä tekeminen on paljon tärkeämpää mitä seksi, vaikka seksistä nautinkin suuresti. Kuulisin mielelläni myös muita huomioita, enkä pelkkää seksistä jankkaamista.

ap

Voi v i t u n lapanen! Pilaat miesten maineen, vähän niin kuin se ulisija Lauri

Vierailija
67/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko vaimoni aina orgasmin ennen lapsia? Ei. Sainko minä? En. Onko tämä nyt joku juttu, että hyvää parisuhdetta ei voi olla jos molemmilla ei ole 100% hitrate?

ap

Oliko kuitenkin suhde tasaveroinen, eli oliko niin, että molemmat laukesivat kuitenkin kutakuinkin samalla prosentilla? Miksi vaimosi ei saanut orgasmia joka kerta? Oliko esileikkiä, nuolitko, oliko yhdyntä riittävän pitkä? Jos sinä sait esim 7/10 ja vaimosi 2/10 kerroista, niin tottakai se on kamalaa. En itse moiseen "seksiin" edes ryhtyisi.

Vierailija
68/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku seksihullu pesiytynyt ketjuun kommentoimaan. Oman elämänkokemukseni mukaan avioerot johtuu kyllä muusta kuin seksistä tai sen puutteesta.

Olet väärässä. Minun elämänkokemukseni mukaan ainakin naisten ottamissa eroissa seksin puute / huono seksi on hyvin isossa roolissa.

N50+

Vierailija
69/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos onkin niin että vaimo ei ole ikinä saanut kunnolla. Suhteen alussa on halunnut miellyttää ja tehnyt aloitteita, on ollut kivaa mutta oikeaa saamista ei ole ollutkaan.

Story of my life. Mies luulee tekevänsä kaikkensa mutta ei oikeasti tee niinkuin pyydetään, on kovakouraisempi ja seksi ei lopulta suju lainkaan kun kokee että arvostellaan kun ei tunnukaan hyvältä ja se sanotaan ääneen. Enää ei jaksa teeskennellä, olla jotain toisen mieliksi. On helpompaa olla haluamatta.

Vierailija
70/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on siirtynyt eteenpäin mielessään ainakin... on tyytymätön, ollut ehkä kauankin. Todennököisesti ei ole viesti mennyt sinulle perille.

Vierailija
71/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis kysynyt vaimolta, miksi hännhaluaa erota? Kysyitkö ja sanoiko syyksi, että olette vain kämppiksiä? Sehän on hyvin selkeästi ilmaistu, missä se vika on, eli seksissä. Turha yrittää keksiä jotain muuta syytä, jos hän itse on sanonut syyn niin selvästi.

Joo, ihmettlen myös mitä ap ihmettelee, jos vaimo on jo suoraan sanonut, mistä kiikastaa. Ap vain jankkaa, että hänelle ei seksi ole niin tärkeää, joten ei tietenkään myöskään vaimolle voi olla. En myöskään aidosti ymmärrä, miksi vaimo on jätetty ilman orgasmia noin pitkäksi aikaa. Mikä estää pillun nuolemisen, riittävän pitkän yhdynnän yms?

Vierailija
72/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eli vaimo synnyttänyt lapset, hoitanut heitä aikansa kotona, nyt vetovastuussa taloudesta eikä saa orgasmeja niin mitäpä luulet mikä se solmu on? 

Vierailija
73/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tainnut ihastua työkaveriin tai yhteistyökumppaniin työpiireissä.

Ei, tuo on miesten tyyliä. Miehet eivät koskaan eroa, ellei ole uutta naista katsottuna. Kun taas naiset eroavat, he ajattelevat, etteivät enää koskaan ota uutta miestä riesakseen.

Vierailija
74/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos onkin niin että vaimo ei ole ikinä saanut kunnolla. Suhteen alussa on halunnut miellyttää ja tehnyt aloitteita, on ollut kivaa mutta oikeaa saamista ei ole ollutkaan.

Story of my life. Mies luulee tekevänsä kaikkensa mutta ei oikeasti tee niinkuin pyydetään, on kovakouraisempi ja seksi ei lopulta suju lainkaan kun kokee että arvostellaan kun ei tunnukaan hyvältä ja se sanotaan ääneen. Enää ei jaksa teeskennellä, olla jotain toisen mieliksi. On helpompaa olla haluamatta.

Täällä sama tilanne. Eipä kiinnosta enää seksi oman miehen kanssa ollenkaan ja eroa mietin.

Vierailija
75/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaimoni sanonut, että hän haluaa erota. Hän sanoi, että haluaa saada asiamme kuntoon. Sen takia olemme aloittaneet pariterapian, emmekä ole eroamassa nopealla aikataululla. Se jos vaimoni oli vielä marraskuussa lämmin, rakastava ja kainalossa kiehnäävä ihana kumppani, mutta nyt hän on aivan lukossa. Sitä minä tässä ihmettelen suuresti, että mikä tällaisen laukaisee. Ja ennen kaikkea miten minun tulisi toimia, jotta pystyisin tukemaan häntä mahdollisimman hyvin.

ap

Vierailija
76/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuli tämäkin mielenee... helposti alkuhuumassa kaikki tuntuu mukavalta, mutta sitten jos oikea saaminen jää, niin tottakai se pidemmän päälle on hankalaa. Vaimo ehkä alkanut nyt miettimään, että hänellekin kuuluu seksuaalinen nautinto ja orgasmi.

Vierailija
77/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa harvinaisen orgasmikeskeinen erokeskustelu, kas kummaa miehen alullepanema keskustelu, en ihmettele vaimon eroaikeita.

Minä olen ap ja olen mies. En ymmärrä minkä takia joka toinen kommentti liittyy orgasmeihin tai seksiin. Seksin tärkeyttä yhtään vähättelemättä, monista kommenteista paistaa läpi, että se olisi jotenkin kaiken parantava ihmelääke. 

ap

Vierailija
78/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 itselleen vastaileva trolli

Vierailija
79/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, eli vaimo synnyttänyt lapset, hoitanut heitä aikansa kotona, nyt vetovastuussa taloudesta eikä saa orgasmeja niin mitäpä luulet mikä se solmu on? 

Hyvä pointti. Vaimo luultavasti on havahtunut, että hetkinen, mitä tuo mies täällä vielä tekee, kun siitä ei ole hyötyä niin missään. 

Vierailija
80/116 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaimoni sanonut, että hän haluaa erota. Hän sanoi, että haluaa saada asiamme kuntoon. Sen takia olemme aloittaneet pariterapian, emmekä ole eroamassa nopealla aikataululla. Se jos vaimoni oli vielä marraskuussa lämmin, rakastava ja kainalossa kiehnäävä ihana kumppani, mutta nyt hän on aivan lukossa. Sitä minä tässä ihmettelen suuresti, että mikä tällaisen laukaisee. Ja ennen kaikkea miten minun tulisi toimia, jotta pystyisin tukemaan häntä mahdollisimman hyvin.

ap

Juuri se, ettei mikään laukaise...

Nuoletko vaimosi joka kerta?