Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa eri kasvista, marjaa tai hedelmää olet syönyt viimeisen viikon aikana? Saatko yli 20 eriä?

Vierailija
13.01.2024 |

Mitä kasviksia on tullut syötyä? Tuleeko 20 erilaista helposti vai onko työn takana?

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, kirsikkatomaatti, kesäkurpitsa, avokado, banaani, mustikka. Sekä pari smoothieta ja valkosipulia. 

Aika vaikea saada paria kymmentä ellei ole rikas tai käy luonasravintoloissa, joissa on joka päivä eri salaatti. 

Vierailija
162/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna, kirsikkatomaatti, kesäkurpitsa, avokado, banaani, mustikka. Sekä pari smoothieta ja valkosipulia. 

Aika vaikea saada paria kymmentä ellei ole rikas tai käy luonasravintoloissa, joissa on joka päivä eri salaatti. 

Ei todella tarvitse olla rikas. Porkkana 1,2€ per kilo, omenia alle 2€ per kilo, sipuli ja punasipuli alle 2€, vihannessekoitus alle 2€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, bataatti, porkkana, parsakaali,paprika, tomaatti, kurkku, keltasipuli, punasipuli, valkosipuli, purjosipuli, lanttu, jäävuorisalaatti, palsternakka, inkivääri

Omena, mandariini

Mansikka, mustikka, mustaviinimarja, tyrni, lakka

Nuo ainakin.

Vierailija
164/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todella tarvitse olla rikas. Porkkana 1,2€ per kilo, omenia alle 2€ per kilo, sipuli ja punasipuli alle 2€, vihannessekoitus alle 2€

Lisään tähän vielä, että jos yksinasuva ei halua hirveää ruokahävikkiä aikaan, niin hän joutuu puputtumaan yhtä vihannespussia monta päivää. 

Vierailija
165/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltasipuli, oliivi, paprika, jalapeno, jäävuorisalaatti, kurkku, mansikka, peruna

Vierailija
166/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keltasipuli, oliivi, paprika, jalapeno, jäävuorisalaatti, kurkku, mansikka, peruna

Joku oli laittanut maissin, minä lisään sitten kauran.

Vierailija
167/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Puolukka, 2 banaani, 3 kurkku, 4 kirsikkatomaatti, 5 jääsalaatti, 6 punajuuri, 7 sipuli, 8 omena, 9 appelsiini, 10 herne, 11 parsakaali, 12 porkkana, 13 lanttu

Apua, en keksi enempää mitä viikon sisään olisi nyt tullut syötyä. Yritän pitää määränä vähintään sen reilun 500g päivässä, mutta monipuolisuutta saisi olla vielä enemmän. 

Menenkin samantien tekemään porkkanaraastetta, johon tulee sekaan ananasta (14) ja höyrytän pakasteesta kukkakaalia (15) päivällisen lisukkeeksi. 

Vierailija
168/190 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana, sipuli, peruna, kaali, parsakaali, porkkana, puolukka, mustikka, omena, lanttu, palsternakka

Vierailija
169/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö kodin ulkopuolella välilä niin tulee helposti vaihtelua. Arjessa itse tulee helposti toistettuna samoja. Esimerkiksi työpaikkaruokalassa tulee salaattipöydissä vaihtelua

Vierailija
170/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitossa oli porkkanan ja lantun paloja. Ne söin.

Vierailija
171/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku oli laittanut maissin, minä lisään sitten kauran.

Minun listassani oli maissi, siis pakasteena ostettu sokerimaissi. Se luetaan vihannekseksi. Maissijauhoja ei. Mutta aika monen maan kasvisten joukossa on popcorn.

Vierailija
172/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä, ankerias. Mullo, kiiski, kampela.

Minä en syö marja, en hedelmä, en vihannes. Syön kaikki kalat, voissa paistan ne. Rapeaksi paistan ja nakerran.

Samaa toivon teillekin

Vierailija
173/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, purjo, palsternakka, porkkana, salaatti, kukkakaali, tomaatti, paprika, valkokaali, vihreä papu, parsakaali, kikherne, linssi, punajuuri, oliivi, sipuli, valkosipuli

vadelma, karhunvadelma

Eli 19

Kauraa ja auringonkukansiemeniä myös, mutta lasketaanko näitä? 

Vierailija
174/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä, ankerias. Mullo, kiiski, kampela.

Minä en syö marja, en hedelmä, en vihannes. Syön kaikki kalat, voissa paistan ne. Rapeaksi paistan ja nakerran.

Samaa toivon teillekin

Totisesti minä sanon teille: se joka tämän kirjoitti vaeltaa vanhurskasten tietä ja hänelle on oleva sija paratiisissa.

Vierailija
175/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasta ,tomaatteja ja omenoita. 

Vierailija
176/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, hedelmät unohtuivat: banaani, avokado, mandariinit

Vierailija
177/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli

tomaatti

lanttu

porkkana

mansikka

peruna

banaani

kiinankaali

kurkku

ruusukaali

kiinankaali

jääsalaatti

paprika

herne

valkosipuli

= 15

Vierailija
178/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana, papu, lehtikaali, tomaatti, kurkku, lehtisalaatti, omena, satsuma, kantarelli, bataatti, punajuuri, chili, selleri, purjo, sipuli, valkosipuli, vadelma, mansikka, puolukka, mustikka, lanttu... ainakin nuo. Ja muistaakseni myös raparperi.

Vierailija
179/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko yli 20 eriä?

Tässä toinen jännä tehtävä: selvitä mitä kieltä aloittaja puhuu!

Vierailija
180/190 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rucola, keräsalaatti, porkkana, punakaali, kurkku, tomaatti, banaani, päärynä, persimoni, mustikka, variksenmarja, ruusukaali, salkopapu, omena, verigreippi, appelsiini, viinirypäle, taateli, maissi, hillosipuli, kurpitsa, vuonankaali.

Tuli yli 20, tosin hillosipuli on ehkä vähän kyseenalainen. Toisaalta näiden lisäksi vielä paljon tuoreyrttejä, joita en laskenut nyt mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi