Kuinka montaa eri kasvista, marjaa tai hedelmää olet syönyt viimeisen viikon aikana? Saatko yli 20 eriä?
Mitä kasviksia on tullut syötyä? Tuleeko 20 erilaista helposti vai onko työn takana?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Peruna, kirsikkatomaatti, kesäkurpitsa, avokado, banaani, mustikka. Sekä pari smoothieta ja valkosipulia.
Aika vaikea saada paria kymmentä ellei ole rikas tai käy luonasravintoloissa, joissa on joka päivä eri salaatti.
Ei todella tarvitse olla rikas. Porkkana 1,2€ per kilo, omenia alle 2€ per kilo, sipuli ja punasipuli alle 2€, vihannessekoitus alle 2€
Peruna, bataatti, porkkana, parsakaali,paprika, tomaatti, kurkku, keltasipuli, punasipuli, valkosipuli, purjosipuli, lanttu, jäävuorisalaatti, palsternakka, inkivääri
Omena, mandariini
Mansikka, mustikka, mustaviinimarja, tyrni, lakka
Nuo ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna, kirsikkatomaatti, kesäkurpitsa, avokado, banaani, mustikka. Sekä pari smoothieta ja valkosipulia.
Aika vaikea saada paria kymmentä ellei ole rikas tai käy luonasravintoloissa, joissa on joka päivä eri salaatti.
Ei todella tarvitse olla rikas. Porkkana 1,2€ per kilo, omenia alle 2€ per kilo, sipuli ja punasipuli alle 2€, vihannessekoitus alle 2€
Lisään tähän vielä, että jos yksinasuva ei halua hirveää ruokahävikkiä aikaan, niin hän joutuu puputtumaan yhtä vihannespussia monta päivää.
keltasipuli, oliivi, paprika, jalapeno, jäävuorisalaatti, kurkku, mansikka, peruna
Vierailija kirjoitti:
keltasipuli, oliivi, paprika, jalapeno, jäävuorisalaatti, kurkku, mansikka, peruna
Joku oli laittanut maissin, minä lisään sitten kauran.
1 Puolukka, 2 banaani, 3 kurkku, 4 kirsikkatomaatti, 5 jääsalaatti, 6 punajuuri, 7 sipuli, 8 omena, 9 appelsiini, 10 herne, 11 parsakaali, 12 porkkana, 13 lanttu
Apua, en keksi enempää mitä viikon sisään olisi nyt tullut syötyä. Yritän pitää määränä vähintään sen reilun 500g päivässä, mutta monipuolisuutta saisi olla vielä enemmän.
Menenkin samantien tekemään porkkanaraastetta, johon tulee sekaan ananasta (14) ja höyrytän pakasteesta kukkakaalia (15) päivällisen lisukkeeksi.
Porkkana, sipuli, peruna, kaali, parsakaali, porkkana, puolukka, mustikka, omena, lanttu, palsternakka
Jos syö kodin ulkopuolella välilä niin tulee helposti vaihtelua. Arjessa itse tulee helposti toistettuna samoja. Esimerkiksi työpaikkaruokalassa tulee salaattipöydissä vaihtelua
Keitossa oli porkkanan ja lantun paloja. Ne söin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oli laittanut maissin, minä lisään sitten kauran.
Minun listassani oli maissi, siis pakasteena ostettu sokerimaissi. Se luetaan vihannekseksi. Maissijauhoja ei. Mutta aika monen maan kasvisten joukossa on popcorn.
Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä, ankerias. Mullo, kiiski, kampela.
Minä en syö marja, en hedelmä, en vihannes. Syön kaikki kalat, voissa paistan ne. Rapeaksi paistan ja nakerran.
Samaa toivon teillekin
Peruna, purjo, palsternakka, porkkana, salaatti, kukkakaali, tomaatti, paprika, valkokaali, vihreä papu, parsakaali, kikherne, linssi, punajuuri, oliivi, sipuli, valkosipuli
vadelma, karhunvadelma
Eli 19
Kauraa ja auringonkukansiemeniä myös, mutta lasketaanko näitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä, ankerias. Mullo, kiiski, kampela.
Minä en syö marja, en hedelmä, en vihannes. Syön kaikki kalat, voissa paistan ne. Rapeaksi paistan ja nakerran.
Samaa toivon teillekin
Totisesti minä sanon teille: se joka tämän kirjoitti vaeltaa vanhurskasten tietä ja hänelle on oleva sija paratiisissa.
Ananasta ,tomaatteja ja omenoita.
Ai niin, hedelmät unohtuivat: banaani, avokado, mandariinit
Sipuli
tomaatti
lanttu
porkkana
mansikka
peruna
banaani
kiinankaali
kurkku
ruusukaali
kiinankaali
jääsalaatti
paprika
herne
valkosipuli
= 15
Porkkana, papu, lehtikaali, tomaatti, kurkku, lehtisalaatti, omena, satsuma, kantarelli, bataatti, punajuuri, chili, selleri, purjo, sipuli, valkosipuli, vadelma, mansikka, puolukka, mustikka, lanttu... ainakin nuo. Ja muistaakseni myös raparperi.
Vierailija kirjoitti:
Saatko yli 20 eriä?
Tässä toinen jännä tehtävä: selvitä mitä kieltä aloittaja puhuu!
Rucola, keräsalaatti, porkkana, punakaali, kurkku, tomaatti, banaani, päärynä, persimoni, mustikka, variksenmarja, ruusukaali, salkopapu, omena, verigreippi, appelsiini, viinirypäle, taateli, maissi, hillosipuli, kurpitsa, vuonankaali.
Tuli yli 20, tosin hillosipuli on ehkä vähän kyseenalainen. Toisaalta näiden lisäksi vielä paljon tuoreyrttejä, joita en laskenut nyt mukaan.