Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden avioliiton pelko avioeron jälkeen

Vierailija
13.01.2024 |

Kaipaisin neuvoja ja rohkaisua.

Olen aiemmin eronnut pitkäaikaisesta avioliitosta ja löytänyt nyt seuraavan suuren rakkauden. 

Haluan kovasti suhteemme edistymistä enkä kyseenalaista etteikö kumppanini olisi se oikea.

Avioliitto on minulle myös arvo. Mutta eronneena pelkään et kaikki menee taas päin honkia.  Ei siis ole mitään syytä miksi, mutta pelottaa vain. Onko siellä muita, jotka kokeneet saman ja pääseen pelkojen yli?

Millä ajatuksilla pääsitte yli?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? 

Itse en aio enää uudelleen mennä naimisiin, erosta 10v aikaa ja uusi mies ollut saman katon alla 5v. Ehkä saatetaan maistraatissa pyörähtää 10v päästä niin saa sitten lesken oikeudet. Mitään muuta halua avioliitolle ei enää ole kummallakaan 

Vierailija
2/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on puhua sen puolison kanssa noista peloista, eikä tuntemattomien nettipalstalaisten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuamalla et kumppani on täysin eri kuin edellinen.

Ja et pelkäämällä elämästä ei tule mitään.

Vierailija
4/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eroon päättynyt avioliitto oli varsin jotain mitä tein koska niin kuuluu tehdä. Pitää mennä naimisiin ja perustaa perhe koska niin vaan tehdään. Tuli sitten mentyä naimisiin ja perustettua perhe ihan väärän ihmisen kanssa. Eron jälkeen olin aivan varma että en todellakaan enää mene naimisiin. Että en edes halua saman katon alle kenenkään kanssa. Sitten meninkin kohtaamaan sen aidosti oikean ihmisen ja rakastuin. Syvästi ja vastavuoroisesti, ensimmäistä kertaa elämässäni. Ja kun niin kävi, tajusin haluavani kaiken. Jakaa ihan kaiken tuon ihmisen kanssa. Avioliitto oli jonkinlainen sinetti yhteiselle elämälle ja tuntui täysin luonnolliselta ja oikealta. Tuntuu edelleen. 

Vierailija
5/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvoa avioliitolla on muuta kuin mahdollinen leskeneläke? Mulle ainakin riitti se yksi avioliitto, jonka nuorena prinsessa-ajatuksissani halusin. Eron jälkeen löysin sen oikean elämäni rakkauden, eikä kyllä mitään kiinnostusta avioon kummallakaan, koska meillä on jo kaikki tarvittava näin.

Vierailija
6/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä uudestaan naimisiin? Onko välitön hinku hankkia lapsia vai mistä pusertaa?

Vierailija
7/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä uudestaan naimisiin? Onko välitön hinku hankkia lapsia vai mistä pusertaa?

Ei ollut mikään pakko mutta haluttiin. Ei tässä iässä (50+) enää mitään lapsia tehdä. Lapsenlapsia aletaan kohta odotella. 

Vierailija
8/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton pelko on viisauden alku. Toisekseen ei se ole typerä joka tekee virheen, vaan se joka toistaa sen.

Vierailija
9/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mikään pakko mutta haluttiin. Ei tässä iässä (50+) enää mitään lapsia tehdä. Lapsenlapsia aletaan kohta odotella. 

AP:lta kysyin. Sinähän et ilmeisesti ole sitä uutta avioliittoa pelännyt, kun olet mennyt.

AP omien sanojensa mukaan pelkää.

En ymmärrä miksi pitäisi tehdä asioita jotka pelottavat, kun ei ole mikään pakko.

Vierailija
10/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa isältäni. Vanhempani erosivat kun olin 4v. Isä alkoi parin vuoden kuluttua seurustella uudestaan, mutta menivät naimisiin vasta kun olin 24-vuotias.

Ehkä pitäisi ajatella niin, että ei elämää voi elää aina pelkäämällä kaikkea. Jonkinlainen trauma ehkä kyseessä? Pitäisi löytää keinoja käsitellä sitä. Lähinnä pohtia, mikä pelottaa ja miksi.

Vierailija
11/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut naimisiin, ja pienenä ihmeenä pidän, jos joskus siihen haluaisin päätyä. Mielestäni moni tekee siinä virheen, kun ei ymmärretä kuinka vahva juridinen sopimus avioliitto on. Avioehto tulisi aina ymmärtää tehdä, vaikka kuinka olisi pää pilvissä rakkauden huumasta. Järkisyyt edellä avioliittoon. Ei pelkästään rakkauden takia. Jokainen on varmastikin lukenut niitä tarinoita, kuinka on avioeron takia joutunut jakamaan toisen kanssa perinnöt ja omat säästöt. Heistäkin kaikki ovat naimisiin mennessään uskoneet rakkauden ja avioliiton kestävyyteen. Mutta elämä monesti yllättää. Vaikka suhde voi hyvin ja arki on tasaisen mukavaa, niin se liiton toinen osapuoli saattaa rakastua uuteen työkaveriinsa tai vaikka kauppareissulla törmätä johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa arkinen jutustelu onkin pikkasen liian hyvältä tuntuvaa. 

Vierailija
12/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman avioliittoa suhde ei ole virallinen. Haluan olla puolisoni kanssa perhe lain ja yhteiskunnan silmissä. Etenkin kun olemme sen verran iäkkäitä, että yhteisiä lapsia emme saa. 

Vierailija
13/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut naimisiin, ja pienenä ihmeenä pidän, jos joskus siihen haluaisin päätyä. Mielestäni moni tekee siinä virheen, kun ei ymmärretä kuinka vahva juridinen sopimus avioliitto on. Avioehto tulisi aina ymmärtää tehdä, vaikka kuinka olisi pää pilvissä rakkauden huumasta. Järkisyyt edellä avioliittoon. Ei pelkästään rakkauden takia. Jokainen on varmastikin lukenut niitä tarinoita, kuinka on avioeron takia joutunut jakamaan toisen kanssa perinnöt ja omat säästöt. Heistäkin kaikki ovat naimisiin mennessään uskoneet rakkauden ja avioliiton kestävyyteen. Mutta elämä monesti yllättää. Vaikka suhde voi hyvin ja arki on tasaisen mukavaa, niin se liiton toinen osapuoli saattaa rakastua uuteen työkaveriinsa tai vaikka kauppareissulla törmätä johonkin mukavaan ihmiseen, jonka kanssa arkinen jutustelu onkin pikkasen liian hyvältä tuntuvaa. 

Mä taas väittäisin, että moni ei ymmärrä, että avoliitto ei anna oikeuksia. 30 vuoden avoliiton jälkeen ollaan järkyttyneitä, kun "omasta kodista ajetaan pois". Näin kävi esim. isotätini yli 80 vuotiaalle puolisolle. Sääliksi kävi pappa. 

Vierailija
14/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Mies jolla on sormus sormessa vetää puoleensa enemmän naisia kuin ilman sormusta oleva. 

Vierailija
15/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en aio enää uudelleen mennä naimisiin, erosta 10v aikaa ja uusi mies ollut saman katon alla 5v. Ehkä saatetaan maistraatissa pyörähtää 10v päästä niin saa sitten lesken oikeudet. Mitään muuta halua avioliitolle ei enää ole kummallakaan 

Jokin tässä ei stemmaa..nimittäin lausumasi *itse en aio enää uudelleen mennä naimisiin* ja perään toteat että * ehkä saatetaan maistraatissa pyörähtää 10v päästä niin saa sitten lesken oikeudet*eikö maistraatissa avioituminen olekaan naimisiinmeno..voitko kertoa mikä se sitten on? 😌

Vierailija
16/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin tässä ei stemmaa..nimittäin lausumasi *itse en aio enää uudelleen mennä naimisiin* ja perään toteat että * ehkä saatetaan maistraatissa pyörähtää 10v päästä niin saa sitten lesken oikeudet*eikö maistraatissa avioituminen olekaan naimisiinmeno..voitko kertoa mikä se sitten on? 😌

Jotkut on niin Idareita, että avioliiton oleva kirkko ja /tai prinsessahäät. 

Vierailija
17/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pelko yrittää kertoa sulle jotain. Sitä sanotaan järjen ääneksi.

Vierailija
18/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että nyt on ajatus että en halua enää uudelleen naimisiin. Olen vasta 39v. Jos siis nykyisen avokin kanssa olen vielä 10v päästä yhdessä, voisin harkita asiaa uudelleen. Muistaakseni noissa leskeneläke jutuissa oli joku ikäraja, en ole tarkkaan perehtynyt. Aikaa on muuttaa mieltä, en ole minkään suhteen ehdoton.

Vierailija
19/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että nyt on ajatus että en halua enää uudelleen naimisiin. Olen vasta 39v. Jos siis nykyisen avokin kanssa olen vielä 10v päästä yhdessä, voisin harkita asiaa uudelleen. Muistaakseni noissa leskeneläke jutuissa

En kuulu kirkkoon, edellinenkin vihkiminen oli maistraatissa.

Vierailija
20/25 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitää mennä uudelleen naimisiin? Eikö avoliitto tai ettäsuhde riittäisi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä