Mitä järkeä on ostaa kymmeniä kirjoja
kun niitä ei sitten kuitenkaan ehdi kaikkia lukemaan?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa kirja kun on kirjastot olemassa?
Siksi, ettei tarvitse hakea kirjoja kirjastosta joka kerran, kun kirjoja tarvitsee. Esimerkiksi hakuteoksia, sanakirjoja sekä tietosanakirjoja tarvitsee jokseenkin päivittäin. Olisi älytöntä lainailla niitä kirjastosta.
Sori, elätkö 80-luvulla? Sanakirjat, ja varsinkin tietosanakirjat ja hakuteokset ovat täysin vanhentuneita. Jos haluat uutta tietoa ja sanakirjoja, ne löytyy kaikki netistä.
Etsipä vaikka latinan synonyymisanasto ja klassisen kreikan kielioppi netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllystä näkee minkälainen ihminen, samoin kirpputori rekistä.. 🤣
Ja sitä pitäisi peitellä koska? Kun ihmisen päästää omaan asuntoon asti, niin kyllä sille voi myös paljastaa mitä myös lukee. Voi vaikka keskustellakin lukemisesta.
Nuorempana oli aina tapana selata ihmisten levyhylly aina ensimmäiseksi, kun johonkin tutustui. Kertoihan se ihmisestä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee dvd elokuviin ja cd-levyihin, ne jää lopulta pölyttymään hyllyyn eikä niitä tule katsottua ja kuunneltua.
Kuka ostaa levyjä eikä kuuntele niitä. Hullua.
Mä ostan kirjoja luettavaksi. Jos ei itse juurikaan lue, voi olla vaikea hahmottaa, että monet meistä lukevat kymmeniä tai yli satakin kirjaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllystä näkee minkälainen ihminen, samoin kirpputori rekistä.. 🤣
Yhdys sana.
Pari viikkoa sitten latasin ilmaiseksi kolmisenkymmentä e-kirjaa. Kyllä ne tulee luettua. Vielä enemmän kuunneltua.
Minulla on satoja kirjoja ja joka kuukausi ostan 2 - 4 uutta kirjaa, ja tietenkin luen ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä on yli 7000 kirjaa
Melkosia pölynkerääjiä.
Lukutoukka tykkää elää vaarallisesti. Keuhkovammankin uhalla hän lukee 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa kirja kun on kirjastot olemassa?
Siksi, ettei tarvitse hakea kirjoja kirjastosta joka kerran, kun kirjoja tarvitsee. Esimerkiksi hakuteoksia, sanakirjoja sekä tietosanakirjoja tarvitsee jokseenkin päivittäin. Olisi älytöntä lainailla niitä kirjastosta.
Sori, elätkö 80-luvulla? Sanakirjat, ja varsinkin tietosanakirjat ja hakuteokset ovat täysin vanhentuneita. Jos haluat uutta tietoa ja sanakirjoja, ne löytyy kaikki netistä.
Etsipä vaikka latinan synonyymisanasto ja klassisen kreikan kielioppi netistä.
Ihan varmasti löytyy.
Luuleeko tuo 29 muka kaikkien maailman kirjojen löytyvän lähikirjastostansa? Ja sen pitäisi riittää? Ai. Huhuh. Siitä on noin 30v kun aloin itse karata siitä karsinasta ulos lukioiössä.
Ihmisiä on niin erilaisia. Minä uin sellaisissa vesissä missä porukka lukee monia satoja vuodessa. Niin minäkin ennen tein. Sitä nuorempana luin vapaina päivinä useita.
Vierailija kirjoitti:
Kotikirjasto tai vähintään iso kirjahylly on kodin tärkeimpiä asioita. Minulla on kotonani tuhansia kirjoja. Ne ovat lähes kaikki tietokirjallisuutta.
Kun menee kyläpaikkaan, kirjahylly kertoo nopeasti paljon isäntäväestä. Jos kirjahylly puuttuu, se kertoo kaikkein eniten - eikä kerro erityisen hyvää.
Höpö, höpö- noin saattoi joku ajatella 1900- luvulla. Viimeiset kymmenen vuotta minulla on ollut hyvin aikaa lukea kaikkea mahdollista. I padista löydän huomattavasti enemmän mielenkiintoista luettavaa ,niin historiasta kuin nykypäivästäkin, mitä ehdin lukea.
ne tuhannet kirjat ,mitä sinulla on, menee kaatopaikalle ,kun sinusta aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikirjasto tai vähintään iso kirjahylly on kodin tärkeimpiä asioita. Minulla on kotonani tuhansia kirjoja. Ne ovat lähes kaikki tietokirjallisuutta.
Kun menee kyläpaikkaan, kirjahylly kertoo nopeasti paljon isäntäväestä. Jos kirjahylly puuttuu, se kertoo kaikkein eniten - eikä kerro erityisen hyvää.
Höpö, höpö- noin saattoi joku ajatella 1900- luvulla. Viimeiset kymmenen vuotta minulla on ollut hyvin aikaa lukea kaikkea mahdollista. I padista löydän huomattavasti enemmän mielenkiintoista luettavaa ,niin historiasta kuin nykypäivästäkin, mitä ehdin lukea.
ne tuhannet kirjat ,mitä sinulla on, menee kaatopaikalle ,kun sinusta aika jättää.
Eivät mene. Ne siirtyvät yliopiston kirjastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että jotkut lukevat ihan hirveästi, mutta silti eivät osaa edes panna välimerkkejä oikeille paikoilleen.
Jos lukee paljon, on erittäin järkevää ostaa kirjoja, kymmenittäin tai jopa sadoittain. Kotikirjasto on tärkein asia kodissani. Mutta toki ihmiselle, joka ei lue, se ei välttämättä ole järkevää. Suosittelen kuitenkin, että nämäkin ihmiset lukisivat kirjoja, se tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lukea niitä aina uudestaan ja uudestaan.
Dementia on ikävä asia.
ei, vaan jokainen lukukerta avaa aivan uuden näkökulman moneenkin asiaan kirjassa. Kun jonkin olet lukenut kerran ja siitä on mielikuva, sitten luet uudelleen, niin se onkin aivan erilainen.
eri
Tuo on liian syvällistä tekstiä tälle palstalle.
Puolisen vuotta sitten muutin toiselle puolelle kaunista kotimaatamme. Lähtöpäässä kirjoja oli satoja. Karsin niitä pois varmaan sen kymmenen banaanilaatikollista. Tavarat kävivät välivarastossa ja sieltä niitä pakatessani pois lähti viisi laatikollista. Nyt täällä valmiissa päässä kirjoja on kuusi laatikollista - enkä yhtäkään ole tarvinnut.
Sitä järkeä, että sen kirjan voi lukea parin vuoden välein uudestaan. Ei jää montaa euroa lukukerralle hintaa. Jos netti kaatuu joskus, niin mulla ainakin aika kuluu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lukea niitä aina uudestaan ja uudestaan.
Dementia on ikävä asia.
Etenkin jos itsekin kirjoittaa, on hyödyllistäkin lukea samoja kirjoja uudestaan ja uudestaan. Ekalla kerralla kirjasta jää mieleen lähinnä juoni ja tunne. Uudestaan lukemalla voi keskittyä rakenteeseen ja siihen miten tarina on koottu. Mielenkiintoisia asioita nämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että jotkut lukevat ihan hirveästi, mutta silti eivät osaa edes panna välimerkkejä oikeille paikoilleen.
Minulle on huomattavasti tärkeämpää kirjan sisältö, kuin jotkut välimerkit. Olen jo ajat sitten ollut niiden yläpuolella.
Itse olen kerännyt hyvän kokoelman ilmaiskirjoja vuosien mittaan, oikein herkutellut tarjolla olevalla valikoimalla. Ostanut myös, mutta harvemmin uutena; jos uutena, niin sitten halvalla.
Tuokin intohimo on sellainen, ettei siihen kummemmin kiinnitä huomiota. En hengaa harrastajapiireissä, kirjamessuilla saatan käydä. Jotenkin vaan kirjat olleet aina sydäntä lähellä, vaikka en ole superahkera lukija. Koko ajn on silti useampi kirja kesken. Kun täälläkin kysellään mikä kirja on kesken en tiedä minkä laittaa niistä monista.