Mitä järkeä on ostaa kymmeniä kirjoja
kun niitä ei sitten kuitenkaan ehdi kaikkia lukemaan?
Kommentit (61)
Kotikirjaston edessä on hyvä ottaa selfiekuvia someen ja todistella olevansa korkeaa ÄÖ:ta, vaikka oikeasti lukee Jallua.
Jotkut katselevat telkkaria tuntikausia joka päivä ja sitten ihmettelevät, että miten kellään on aikaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään lukea niitä aina uudestaan ja uudestaan.
Dementia on ikävä asia.
Kirjan voi lukea uudestaan eri elämänvaiheissa ja huomata aina uusia asioita. Kaksikymppisen elämänkokemus on vielä vaatimaton verrattuna kuusikymppiseen ja asioiden näkökulma muuttuu erilaiseksi kun on pieniä lapsia tai lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet kotoa. Lukeminen tekee elämästä rikkaampaa: ei kai kukaan halua jymähtää henkisesti ikuiseksi teiniksi?
Lapsena luin aivan valtavia määriä kirjoja ja sarjakuvia. Lukuharrastus sitten jotenkin lopahti lukion aikana ja vasta noin 24-25v aloin uudestaan lukemaan kun halusin tehdä töissä jotain muutakin tauolla kuin selata kännykkää. Välillä voi työn aikanakin lueskella pokkaria jos viitsii työtakin taskuissa salakuljettaa.
Dekkareita/trillereitä, vanhaa scifiä, (sota)historiaa, esoteerista tietoa, vähän filosofiaa. M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä on yli 7000 kirjaa
Melkosia pölynkerääjiä.
Eivät ole jos on kirjahylly jossa on lasiset ikkunat jotka estää pölyn kertymistä. Itselläni on yli 3000 kirjaa ja Boknäsin lasivitriini hyllyn takana.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Siksi olenkin ostanut satoja. :)
Niin minäkin, ja ihan asiakirjoja opiskelua varten.
Maisterin opinnot vastaavat n.30 hallittua kirjaa, +tohtorin opinnot n. 50 hallittua kirjaa. Artikkeleineen lisätään vielä tuplat. Itseopiskelu on kaikkein parasta maailmassa.
Dokugakusha ( autodidakti; musiikki ja japani )
Olen ostanut ja lukenut vaikka kuinka monta kirjaa. Olen myynyt, lahjoittanut ja heittänyt kaikki pois. Olisi kiva jos olisi iso kirjastohuone. Kivempi on pieni asuntolaina ja koti mieluisalla sijainnilla.
Miksi ostaa kirja kun on kirjastot olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettei tarvitse hakea kirjoja kirjastosta joka kerran, kun kirjoja tarvitsee. Esimerkiksi hakuteoksia, sanakirjoja sekä tietosanakirjoja tarvitsee jokseenkin päivittäin. Olisi älytöntä lainailla niitä kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja lukenut vaikka kuinka monta kirjaa. Olen myynyt, lahjoittanut ja heittänyt kaikki pois. Olisi kiva jos olisi iso kirjastohuone. Kivempi on pieni asuntolaina ja koti mieluisalla sijainnilla.
Todella, olisi mahtavaa semmoinen kirjastohuone ja takka loimottaisi nurkassa. Oikein englantilaistyylinen. Ikkunasta näkyisi maalaismaisema, hevoset ruohostaisivat niityllä. Koira lepäilisi jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
meillä on yli 7000 kirjaa
Nostan hattua. Itsellä ainoastaa noin 2000.
Emännän helppo ostaa aina Joulu- ym. synttärilahjoja. kirja on varma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kotikirjaston edessä on hyvä ottaa selfiekuvia someen ja todistella olevansa korkeaa ÄÖ:ta, vaikka oikeasti lukee Jallua.
Taidat itse olla tekstistäsi päätellen näitä Jallu ihmisiä.
Mikä on tuo ÄÖ... ÄlykyysÖsämäärä?
Vierailija kirjoitti:
Kotikirjasto tai vähintään iso kirjahylly on kodin tärkeimpiä asioita. Minulla on kotonani tuhansia kirjoja. Ne ovat lähes kaikki tietokirjallisuutta.
Kun menee kyläpaikkaan, kirjahylly kertoo nopeasti paljon isäntäväestä. Jos kirjahylly puuttuu, se kertoo kaikkein eniten - eikä kerro erityisen hyvää.
Meillä on kirjahyllyssä umpiovet, joten voitvain arvailla meistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa ei ole kaikkia kirjoja. Ja omassa hyllyssä kirja on aina valmiina luettavaksi.
Näinä aikoina kun on tullut aika kyyniseksi niin tuntui että tuo konmarittamiseen ja minimalismiin kuulunut kirjojen hävitys talouksista on palvellut huonoja päämääriä. Vai että pölyn kerääjiä? Turhaa painoa?
Ihmisten vaivattavuus on ällistyttävää. Samalla kun huudetaan äffan nousua, porukkaa koulutetaan aivottomiksi lukutaidottomiksi idiooteiksi täyttä häkää. Ei jumalauta. Sitten tuolla joku yksi asiantuntija pudistelee vähän huolestuneena päätään. Kustantamojen nykytuotteet taas soveltuvat parhaiten vessaan, sinne takapuolelle.
Yhdellä heilautuksella tämäkin saatiin tehtyä.
Kouluista poistettiin kirjat, kun aivokääpiö Sanni Grahn-Laasonen (Kok.) teki tuhojaan opetusministerinä.
Nyt lapset eivät enää edes osaa lukea. Tuskin kohta tietävät, mikä kirja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettei tarvitse hakea kirjoja kirjastosta joka kerran, kun kirjoja tarvitsee. Esimerkiksi hakuteoksia, sanakirjoja sekä tietosanakirjoja tarvitsee jokseenkin päivittäin. Olisi älytöntä lainailla niitä kirjastosta.
Sori, elätkö 80-luvulla? Sanakirjat, ja varsinkin tietosanakirjat ja hakuteokset ovat täysin vanhentuneita. Jos haluat uutta tietoa ja sanakirjoja, ne löytyy kaikki netistä.
Kirjahyllystä näkee minkälainen ihminen, samoin kirpputori rekistä.. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan sen minkä ostan. Periaatteessa turhaa, mutta kukaan ei päätä mihin rahani laitan ja samalla tuen kirjoittajien työtä. Yleensä ostan vain niitä, joihin tulee palattua uudestaan.
Ei pidä paikkaansa. Mulla on sadoittain leffoja ja olen katsonut kaikki, suurimman osan monta kertaa. Tykkään siitä, että voin katsoa leffan milloin tahansa, enkä vain silloin kun se on tarjolla jossain striimipalvelussa.
Hankalaksi vaan alkaa käydä leffojen hankkiminen, kun ei niitä meinaa mistään enää saada. Tai no, en tiedä, miksi mulla on sellainen "suomitekstit"-päähänpinttymä, joka estää ulkomailta tilaamisen... Kun tiedänhän mä, ettei niitä kukaan tule koskaan kuitenkaan multa tai mun jäämistöstä ostamaan, enkä itse tarvitsisi tekstejä (paitsi muihin kun englannikielisiin)...