Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pukeudu tyylikkaammin? Yritan tassa kartoittaa, mika suomalaisia ajaa pukeutumaan niin maan perusteellisen arkisesti ja vaatimattomasti.

Vierailija
08.01.2007 |

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monien mielestä varmaan vähän turhan teinityylinen kolmevitonen, mutta en viihdy kovin hyvin missään aikuisten vaatteissa. Tykkään kyllä shoppailla ja miettiä mitä pistän päälle. Pukeudun kivasti mutta en tyylikkäästi.

Teen tällä hetkellä sellaista työtä, että olisi jotenkin hassua, jos töissä pukeutuisin tyylikkäästi. Olen oikeasti paljon uskottavampi farkut jalassa.

Olen ajatellut alkaa tyylikkääksi kymmenen vuoden päästä, sillä ihailen kyllä tyylikkäästi pukeutuvia ihmisiä. Olen ehkä siinä vaiheessa jo vähän toisenlaisissa töissäkin.

Vierailija
82/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en halua olla silmätikku. Haluan pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla ja tilanteet on mitä on. Ei niissä voi enempää tyyliä olla, ettei mene jo mauttomuuksian puolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ulkosuomalainen ja uudessa " kotimaassani" ihmiset pukeutuvat tyylikkäästi ja ovat useimmiten huoliteltuja. Tähän vaikuttaa varmasti kulttuuri, eli ulkonäköä ja kauneutta pidetään hyvin tärkeänä ja lapset oppivat jo pienestä pitäen pitämään ulkonäköön liittyviä asioita tärkeinä. Toisin sanoen täällä ulkoinen paine " pakottaa" nekin ihmiset, jotka eivät ole vaatteista erityisen kiinnostuneita, pukeutumaan tyylikkäästi. Eikä täällä tosiaan ihmiset rahassa kylve, mutta ollakseen tyylikäs ei tarvitse käyttää kalliita merkkivaatteita tai seurata orjallisesti muotia. Täällä ainakin arvostetaan klassisen tyylikkäitä ja yksinkertaisia vaatteita, joita sitten piristetään rohkeillakin asusteilla.

Joskus tuntuu, että Suomessa sama ulkoinen paine painostaa ihmisiä pukeutumaan mukavasti ja käytännöllisesti, mutta ei välttämättä kovin kauniisti (kauneus on tietenkin makuasia). Suomessa kun monet tosiaan ajattelee, että " rumat vaatteilla koreilee" ja monesti sellaisille ihmisille, jotka viitsivät itseään kaunistaa, saatetaan heittää tylyäkin kommenttia tai vähintäänkin heitä pidetään turhamaisina. Toisaalta suomalaisille voi mielestäni nostaa hattua siitä, että toisia ihmisiä ei arvoteta vaatteiden tai auton perusteella, vaan luonteen!!

Eli pointtini oli se, että ehkä suomalaisten ja muun maalaisten pukeutumiseen vaikuttavat isommatkin asiat (esim. kulttuuri) kuin vain viitsiminen tai turhamaisuus.

Ai niin, se tuli vielä mieleen, että muualla Euroopassa käydään ehkä useammin ulkona syömässä ja tavataan ystäviä kahviloissa, kun taas moni totesi tässä ketjussa, että ei paljon liiku kodin ja ruokakaupan ulkopuolella, eli ei näe siis syytä pukeutua sen paremmin.

Vierailija
84/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä, pidin siistejä " toimistovaatteita" . Minun on hirveän vaikea löytää mitään kivoja vaatteita jotka olisivat riittävän pitkiä, kun pituutta on yli 180cm. Paljon näen kivoja ja tyylikkäitä vaatteita, mutta kun hihat, selkä ja lahkeet on aina 10 cm liian lyhyet.

Vierailija
85/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt putosin pöydän alle nauramaan!! Kappas vaan kuinka tämä aihe kirvoittaa korkealentoisia kommentteja. AAMen! Eihän Suomessa kekkaloida vaatteilla :)))

Vierailija:

Siitä tulee rento, kotoinen fiilis. Ei kukaan kaipaa seurueen jäseneksi paskan tärkeätä " riukusäärtä" (Tuntemattomasta). Ei sellaista ihmistä kunnioiteta. Ihmisessä täytyy olla itsessään sitä jotain, joka saa aikaan lähimmäisten kunnioituksen. Siitä olisi esimerkkinä vänrikki Koskela (taas Tuntemattomasta), joka vähäeleisellä ja rohkealla toiminnallaan ansaitsi miestensä kunnioituksen. Joka seisoi omalla tolallaan, eikä mennyt mukaan " mannermaiseen" (tällä kertaa Saksalaiseen) hölmöilyyn edes kännissä päin, vaan oivalsi, että ihmisiä ne vihollisetkin on, joidenkin äitien poikia ja joidenkin lasten isiä. Toiset lauloivat komentokorsussa " Eerikaa" ja Koskela meni sinne ja täräytti, että trastui, dras, va, tri. Sitten hän totesi , että on Koskela kannakselta ja että hän syö rautaa ja paskantaa kettinkiä. Ei Suomeen sovi kekkaloiminen. Mene etsmään sitä muualta. Etsi niin kauan, että huomaat sen turhaksi.

Vierailija
86/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä ei ole yhtä ahdistavaa kauneus ja tyylikkyys-pakkoa kun heidän kotimaassaan. Saa olla vapaammin eikä tunne koko aikaa olevan arvioinnin kohteena. Silti leidit näyttivät kyllä aina aika hyviltä täälläkin. Ulkonäkö- ja pukeutumisasiat ovat myös yksi vallan ja hallinnan väline, joilla naiset pidetään ruodussa - mitä tyytymättömämpiä naiset ovat ulkonäköönsä, sitä avokätisempiä kuluttajia he ovat ja sitä enemmän naiset puuhastelevat oman ulkonäkönsä parissa, eivätkä ole vaikkapa murtamassa lasikattoa tai ajamassa omia työetujaan.

No joo, onhan se ihan hyvä olla jossain kuosissa ihmisten ilmoilla ja monet naiset pystyvät tekemään muutakin elämässään kuin tälläämään peilin edessä. Silti liialliset ulkonäköpaineet pilaavat monen elämää.

Vierailija
87/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ihmiset jotka kuvittelevat olevansa kovinkin tyylikkäitä ja pukeutuvat viimeisen huudon mukaan ovat kamalan näköisiä.

olihan ne kakstahti-verkkaritkin muotia....

Vierailija
88/88 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sinulle joka ihmettelit miksi pitäisi pukeutua, niin vaikkapa siksi, että se miellyttää kanssaihmisten silmää! Minusta olisi joskus kiva katsella kaupunkikuvaa, jossa ihmiset näyttävät hyvältä.

ap

Niinkö? Minun silmääni taas miellyttää pukeutuminen, joka ei saa minua tuntemaan itseäni surkean näköiseksi. Miksi kenestäkäään olisi kiva katsella muita ihmisiä, jotka näyttävät hyvältä? Itsehän sitä haluaa näyttää hyvältä; se olisi ainoa mahdollinen syy pukeutua hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi