Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pukeudu tyylikkaammin? Yritan tassa kartoittaa, mika suomalaisia ajaa pukeutumaan niin maan perusteellisen arkisesti ja vaatimattomasti.

Vierailija
08.01.2007 |

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se halpakin vois joskus olla hyvännäköistä, mutta mulla vaan ei ole silmää ostaa tähän kroppaan sopivia vaatteita. Ehkä pitäis enemmän kiinnittää huomiota muitten pukeutumiseen, jospa saisin jotain vinkkejä itselleni..

Vierailija
42/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys on näkökulmakysymys. Minusta nykyiset muotivaatteet (etenkin shortsit + sukkahousut -yhdistelmä) ovat kammottavia.

Pukeudun omasta mielestäni sekä mukavasti että tyylikkäästi. Ja loppurahallahan ei merkitystä.

Tänään esim. mustat suorat housut, musta ohkainen neule, mustat korkokengät, lohikäärmehammas-koru ja mustat hiukset auki.

Joku toinen päivä ylläni voi olla mustat farkut, niittivyö, bootsit, ladyfit-paita (ehkä joku jossa on bändi-logo) ja musta jakku.

Ehkä joskus myös musta vakosamettihame, huppari ja maiharit.

Mukavaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole kivaa kävellä paria kilometriä vesisateessa puistoon lasten kanssa korollisilla nahkasaapikkailla ja lyhyessa hameessa :)

Vierailija
44/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska minulla ei ole varaa ostaa kalliita vaatteita, ei edes uusia, ja koska suurimmaksi osaksi olen lasten kanssa pihalla tai töissä, jossa myös lastenkanssa pihalla tai työmatkalla tai kaupassa, ja koska minulla ei oikeastaan ole mitään tarvetta miellyttää ketään ulkonäölläni.

Juhliin pukeudun tietysti juhlavasti ja joihinkin asiallisiin tialisuuksiin myös mielestäni ainakin siististi, en tiedä ehkä mikä on sitten tyylikästä.

Vierailija
45/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap, miten itse sitten pukeudut näin nollakeleillä kauppareissulle lähtiessäsi jotta katukuvaa kaunistaisit?

Vierailija:

Ja sinulle joka ihmettelit miksi pitäisi pukeutua, niin vaikkapa siksi, että se miellyttää kanssaihmisten silmää! Minusta olisi joskus kiva katsella kaupunkikuvaa, jossa ihmiset näyttävät hyvältä.

ap

Vierailija
46/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee.

Vierailija
47/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siisteys; eli puhtaat ja ei-kauhtuneet, ei-homssuiset vaatteet

- jonkinlainen osoitus tyylitajusta: viimeisen muodin mukaan ei tarvitse pukeutua, mutta jotenkin osoittaa että oma tyyli on hallussa. Tyylittömyys eli " päällä mitä sattuu" on pahinta.

- oman kropan parhaita puolia korostava pukeutuminen. Telttoihin piiloutuminen on totaalinen turn-off, samoin vaatteet, jotka oikein korostavat makkaroita tms.

Tässä nyt jotain mieleen tullutta.

Vierailija
48/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan suht edullisia vaatteita, niin ostan mieluummin jotain tommoista sporttista kuin jotain naisellista halpismerkkiä samalla rahalla.

Jos mä haluaisin pukeutua OIKEASTI tyylikkäästi, en ostaisi hilkkuakaan alle 200 euron kenkiä enkä edes kusisi sellaisen takin suuntaan, jonka hintalappu on alle 500 euroa.

Vierailija
49/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se aina muodikas ja ihana musta näyttää vielä paremmalta jotain vasten - jos ei muuta, niin sitaisepa värikkäämpi kaulahuivi niin mustakin pääsee oikeuksiinsa... :)

Vierailija
50/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin riippumatta siitä mitä vastaan, joku kirjoittaa minulle " ai tuotako sitten luulet tyylikkääksi? :DD "

ap

Vierailija
51/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein mustan ohella viininpunaista, tummaa violettia, metsävihreää ja viime aikoina olen uskaltautunut punaiseenkin väriin :) 70% aina mustaa, loput yleensä jotain muuta.

Vierailija
52/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös käytännöllisyys ja mukavuus ovat tyylikkyyden edellä. Ostan kylläkin vain omasta mielestäni hienoja ja minulle sopivia vaatteita, mutta mulla ei juurikaan ole tyylitajua, joten en varmaan muiden mielestä ole kovin tyylikäs.

Kotona ollessa mulla on aina kotihousut jalassa. Lapsen kanssa ulkoillessa ulkoiluhousut, töihin mennessä (menen pyörällä 2km matkan) farkut, töissä on työvaatteet. Koska siviilivaatteissa en hirveästi ihmisten ilmoilla ole, en jaksa niihin juuri mukavuuttaa ja käytännöllisyyttä enemmän panostaa.

Eli lyhyesti; en halua ja jaksa panostaa tyylikkyyteen

Vierailija
53/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En pukeudu tyylikkäämmin koska minulla ei ole varaa pukeutua tämän tyylikkäämmin. Seuraavaan tyylikkyyden asteeseen tarvitsisin aika paljon enemmän rahaa... Tänään päällä tumman ruskeat nahkabuutsit, farkut, (laadukas!!) villakangastakki ja ihan tavallinen musta puuvillaneule ja kauluspaita, keinonahka laukku ja kengät.

2. Menen puistoon ja lenkille tuulipuvussa ihan juuri sen käytännöllisyyden vuoksi. Mielestäni on typerää ja tyylitöntä röntyillä metsässä nahkasaappaissa ja suorissa housuissa.

3. Minulle ei ole suotu enempää tyylitajua. Olen kyllä puhdas ja siisti, käyn kampaajalla ja pyykkään, mutta minulla ei ole " omaa tyyliä" . Ostan kaupoista ennalta-arvattavia vaatteita ja en osaa pukeutua persoonallisesti

Siinäpä se!

Vierailija
54/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä paskan vertaa muista ihmisistä, joten miksi vaivautuisin miellyyttämään heitä tarjoilemalla silmänruokaa?????

Vierailija
55/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin liputan tilannepukeutumisen puolesta. Ei kai kukaan täysjärkinen mene leikkipuistoon korkkareissa ja minihameessa. Tuskin ap sitä ajoikaan takaa.

Moni on vastannut, ettei jaksa nähdä vaivaa. Jos kaupassa on kaksi paitaa, tyylikäs ja vähemmän tyylikäs, niin onko iso vaiva ostaa se tyylikäs? :)

Vierailija
56/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos musta väri ja vaatteittesi malli sopivat sinulle.

Vierailija
57/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on se ja vain se mitä minäkin ylleni haluun mieluiten ja se kyllä näkyy.

itse tykkään meikata huolella mutta tujakasti menin sitten melkein mihin vaan. joskus heitän meikit päähän ja sitten lapsen kanssa kotipihalle... heh.

turhamaista, mutta niin kivaa

Vierailija
58/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun surkea tyylitajusi ei vain tajua sitä...

Vierailija
59/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun surkea tyylitajusi ei vain tajua sitä...

Vierailija
60/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä siellä puistossa olen ollut korkareissa ja minihameessa... ja tulen oleen jatkossakin sillon kun huvittaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä