Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pukeudu tyylikkaammin? Yritan tassa kartoittaa, mika suomalaisia ajaa pukeutumaan niin maan perusteellisen arkisesti ja vaatimattomasti.

Vierailija
08.01.2007 |

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi upottaa rahaa vaatteisiin. Jos ostan jotain parempaa vaatetta niin se on sitten laadukasta muuten kuljen ryysyissä omaksi ilokseni

Vierailija
22/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni vaatii tyylikästä businesspukeutumista, käytän paljon erilaisia housujakkupukuja, hameita ym ym. Samoin töihin aina meikkaan ja laitan hiukset ojennukseen. Työpukeutumisen vastapainoksi sitten viihdyn vapaa-ajalla lähinnä farkuissa ja verkkareissa. Tosin farkku- ja verkkariasutkin voivat olla omassa lajissaan ihan tyylikkäitä. =)

Minusta tärkeintä on, että valitsee oikeaan paikkaan oikeanlaisen asun ja ottaa siinä myös muut ihmiset huomioon (eli ei mene esim kaverin päivälliskutsuille kulahtaneissa verkkareissa). Mutta muuten vapaa-ajalla tosiaan en jaksa hirveästi vaatteilla koreilla tai muutenkaan itseäni laittaa. Tulee vaan olo kuin olisi töihin menossa, jos joutuu vetämään ' kulmahousut' jalkaan esim. viikonloppuna. Tietysti näitäkin tilanteita on, mutta yritän viimeiseen asti välttää. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hengaile lenkkareissa kaupungilla shoppailemassa tai pönötä terassilla jossain napatopissa tai muutenkaan liian paljastavissa asuissa missään tilanteissa.

Se, miksi en käytä yleensä esim. suoria housuja tai hametta, tyylikkäitä korkokenkiä tai laitata tukkaani kuukausittain johonkin malliin on mukavuudenhalua ja ehkä ennenkaikkea johtuu siitä, että kuljen melkein joka paikkaan pyörällä! Räntäsateessa pyörän selässä käytännöllisin asu nyt vaan on se gore tex, kypärä päässä pitää huolen ettei kampaukseen kannata liikoja panostaa.

Vierailija
24/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalveluammatissa ja meillä on muutenkin konservatiivinen pukeutumiskoodi eli töissä olen huoliteltu ja käytän myös aina korkokenkiä. Tässä työpaikkavaatetuksessa kuljen myös työmatkat jne. Käyn päivittäin kävelyllä ja silloin on tietenkin ulkoiluvaatteet. Usein käyn kävelyn lomassa kaupassa- en koe lähikaupassa käyntiä niin ihmeelliseksi, että sinne pitäisi pyntätä. Päivittäin meikkaan ja laitan hiuksia. (Viikonloppuisin hiukset on joskus miten sattuu, jos on pelkkä kotivkl edessä.) Pyrin siis aina pukeutumaan tilanteen mukaan, eikö se ole tyylikästä?

Vierailija
25/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on erittäin vaikea löytää kauniita, naisellisia vaatteita. Valikoima on niin kovin suppea ja kaupoissa on samantyylisiä riepuja toinen toisensa perään.

Vierailija
26/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kauneus on katsojan silmässä. sun mielestä kamalat vaatteet voivat olla kantajansa mielestä ihanat ja juuri hänelle sopivat. koita keksiä itsellesi jotain muuta ajateltavaa, jotain kehittäävää vaikka.

Vierailija
27/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaatteet sopii yhteen, ja ovat vartalotyypille sopivat. Monet ovat vastanneet että eivät pukeudu tyylikkäästi, ja sitten kuvailleet mitä nyt on päällä, ja kokonaisuus kuulostaa ihan tyylikkäältä. Ei tyylikkyys tarkoita kalliita vaatteita tai jotain hyperpersoonallista.

Eikö teillä ole miehiä? Varmasti miehestä on kivempaa katsella kotona tyylikästä naista kuin päivästä toiseen samat kotihousut jalassa olevaa äiti-ihmistä. Mutta tärkein syy tyylikkyyteen pitäisi olla terve itserakkaus. Pukeutumalla hyvin voi osoittaa rakkautta itselleen. Minulla ainakin on paljon parempi olla, kun on naama, hiukset ja vaatteet kohdallaan. Itsetuntoni ei rakennu sille, mutta kyllähän se nyt piristää. Hiusten laitto ei vaadi rahaa (kaikilta kai löytyy fööni ja harja), tyyllikkäitä vaatteita löytää ihan yhtä halvalla kuin tyylittömiä, ja ripsiväri ei paljoa maksa.

Tänään päällä mustat sukkahousut, musta polvipituinen mekko jonka päällä musta neulospaita, ulos lähtiessä laitan ruskean huivin, mustat saappaat ja ruskean samettitakin. Ja mukavuudessa ei tarvinnut tinkiä yhtään.

Vierailija
28/88 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että vaatteet sopii yhteen, ja ovat vartalotyypille sopivat. Monet ovat vastanneet että eivät pukeudu tyylikkäästi, ja sitten kuvailleet mitä nyt on päällä, ja kokonaisuus kuulostaa ihan tyylikkäältä. Ei tyylikkyys tarkoita kalliita vaatteita tai jotain hyperpersoonallista.

Eikö teillä ole miehiä? Varmasti miehestä on kivempaa katsella kotona tyylikästä naista kuin päivästä toiseen samat kotihousut jalassa olevaa äiti-ihmistä. Mutta tärkein syy tyylikkyyteen pitäisi olla terve itserakkaus. Pukeutumalla hyvin voi osoittaa rakkautta itselleen. Minulla ainakin on paljon parempi olla, kun on naama, hiukset ja vaatteet kohdallaan. Itsetuntoni ei rakennu sille, mutta kyllähän se nyt piristää. Hiusten laitto ei vaadi rahaa (kaikilta kai löytyy fööni ja harja), tyyllikkäitä vaatteita löytää ihan yhtä halvalla kuin tyylittömiä, ja ripsiväri ei paljoa maksa.

Tänään päällä mustat sukkahousut, musta polvipituinen mekko jonka päällä musta neulospaita, ulos lähtiessä laitan ruskean huivin, mustat saappaat ja ruskean samettitakin. Ja mukavuudessa ei tarvinnut tinkiä yhtään.

Vierailija
29/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika räjähtänyt tai vähintään ei-huoliteltu, tuntuisi tyhmältä vaikka kauppaan lähtiessään tällätä supermuodikkaat kuteet niskaan. Niin ja miksi olen muuten niin räjähtänyt, koska ei ole yksinkertaisesti aikaa ja rahaa. Siksi.

Vierailija
30/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä olisi riittävästi etua niin varmasti satsaisin enemmän.

Vierailija
31/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen mukainen pukeutuminen on tyylikkyyden a ja o. Jos et sitä tiedä niin turha ihmetelläkään...

Vierailija
32/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no usein tuntuu, että se tarkoittaa kalliita, tylsiä ja värittömiä vaatteita, joiden pitää olla jotain tiettyä merkkiä. Itse en vain halua pukeutua siten, mikä on omasta mielestäni tylsää ja persoonatonta.

Vierailija
33/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerro omalta osaltasi, miksi näin on jos on.

Mulla oli esim. tänään päällä. Mustat farkut, musta neule, jossa on 3/4-osa hihat ja mustat Ecco-vaelluskengät. Mulla on aika vähän rahaa, sillä olen opiskelija. Lisäksi joudun jalkavammani takia käyttämään tukevia kenkiä. Suurin osa kengistäni on Eccoja, jotka eivät ole aina kovin esteettisiä, mutta ne ovat hyvät jalassa. Yritän toki ostaa mahdollisimman kauniita kenkiä. On mulla parit saappaatkin, mutta vammani takia en voi niitä kauheasti pitää.

Useimmiten käytän farkkuja, sellaisia tiukkoja ja jotain neuletta. Hiukset on ponnarilla ja meikkiä vähän.

Syitä on siis rahanpuute, mukavuus ja jalkavammani. Kelpaako?

Vierailija
34/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä päällä kun pimeässä autolla menee töihin ja töissä vaihtaa työvaatteet. Kesällä kuljen pyörällä niin ei kovin tyylikäs voi olla kun matkaa on kuitenkin 10km ja tulee hiki.

Vierailija
35/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aamulla, kun lähtee kipittämään bussipysäkille (kävelymatkaa 1,5 km) tulee helposti vetäistyä päälle ne mukavimmat vaatteet, jotka eivät ole minun tapauksessani ne tyylikkäimmät. Jotenkin tuntuu muutenkin helpommalta laittaa semirumat vaatteet päälle kuin tyylikkäät. En voi ymmärtää, mistä se johtuu.

Vierailija
36/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus, kun olen lapsen kanssa kotona, eikä ole mitään ihmeellistä, pukeudun miten sattuu. voin käydä kaupassa verkkareissa, eikä mua kiinnosta hittojakaan, miltä mä näytän. kun olen liikkeellä jossain muilla asioilla, meikkaan ja katon vähän mitä rytkyjä pistän päälle. tosin rahapulan takia kaapista ei muuta löydykään.

Vierailija
37/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ja varaa olisi, mutta ei vaan oo mun juttu ravata muotivermeiden perässä. Urheiluvaatteiden laadusta en tingi, mutta muuten olen kyllä aika seinästä repäisty... Kunhan olen suihkunraikas, tukka kammattu ja puhtaat, rypyttömät vaatteet päällä niin kaikki ok.

Perheeni ja ystäväni pitävät minusta ihan tällaisenakin, ja en vain näe mitään syytä, miksi muille pitäisi muuta näyttää. Itsetuntoni ja -tuntemukseni on muista asioista kiinni.

Vierailija
38/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tyylikäs pukeutuminen vaatii rahaa vaatteisiin - myös hiusten ja kenkien pitäisi olla siistit ja tyylikkäät = rahaa ei ole

- En ole töissä, joten ei ole " kunnollista" perustetta satsata vaatteisiin rahaa

- Useimmiten käyn ulkona lähinnä kävelemässä tai ruokakaupassa = haluan säänmukaiset, mukavat vaatteet, jotka ovat lämpimät eivätkä mene pilalle rapakelistä

Vierailija
39/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivannäköisiä vaatteita saa suht edullisestikin. Ei tarvitse pukeutua kalleinpaan ollakseen tyylikäs.

Ja sinulle joka ihmettelit miksi pitäisi pukeutua, niin vaikkapa siksi, että se miellyttää kanssaihmisten silmää! Minusta olisi joskus kiva katsella kaupunkikuvaa, jossa ihmiset näyttävät hyvältä.

ap

Vierailija
40/88 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen todennut, että tämän maan asukkaisiin verrattuna suomalaiset todella osaavat pukeutua asianmukaisesti, käytännöllisesti ja siististi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme