Lapseton keski-ikäinen sinkku, mitä teet vapaapäivinä?
Muutin vaikean avioeron jälkeen yksin uuteen kaupunkiin ja en saa aikaa kulumaan mitenkään. En keksi tekemistä töiden jälkeen tai vapaapäivinä, pienen yksiön kotityöt ja ulkoilu eivät saa päivää täyttymään. Ette tunne minua, joten en odota teiltä vinkkejä juuri minulle, mutta toivoisin saavani ideoita teidän päivistä.
Kerro siis vaikka edellisestä vapaapäivästäsi, mitä teit silloin? :)
Kommentit (48)
En oo mielestäni vielä lähellekään keski-ikäinen, mut tänään oon iltapäivän/illan vaan nukkunut ja makoillut sängyssä koska tää ilma väsyttää. Ei onnistuis jos olis lapset pyörimässä jaloisaa. Vapaus valita mitä tekee on parasta 😊
Tässä olen olutta ja napsua maistellut pitkin iltaa, ja katsonut jääkiekkoa. Illan päälle juottolaan ja josko sieltä joku pubiruusu löytyis nusautettavaksi.
Täällä kilttis viettää yksinäistä iltaa :(
Joskus oli toiveena tulla äidiksi. Ajattelin, että se olisi mulle sopiva rooli. Nyt kun katselee muiden lapsiperhe-elämää ja omakin uupumus koettu, niin olen monesti kiitollinen, ettei lapsia ole. En varmaan kestäisi ollenkaan katkonaisia unia, vänkäystä, ruualla puljaamista ja kaikkea sitä mitä lapset tekevät.
Olen kuoleman väsynyt jo yhdestä lapsiperhe vierailusta. Mun järkeen ei mene, miten nykylapset vanhempineen tulee muiden kotiin ku kotiinsa, komentelee, vaatii, passuttaa, eivät kestä kieltoja jne. Otetaan lautaselle pulla, haukataan pari kertaa, sitten pitäis saada uus pulla ja kamala itku ja huuto, kun sitä ei anneta.
Aika kuluu levätessä, lukiessa, ruokaa tehdessä, kaupoilla, netissä jne
Käyn salilla tai lenkillä, teen ruokaa, kuuntelen podcasteja tai äänikirjoja, neulon, luen, soitan pianoa tai soitan kaverille, katson suoratoistoa ja selaan nettiä, pelaan nettipeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstailen ihan liikaa, mutta kyllä mä onneksi myös ulkoilen paljon. Lisäksi neulon ja katson etenkin talvilajeja telkkarista, mutta kyllähän tätä aikaa "tapettavaksi" on ihan riittämiin.
Tietenkin teen myös kaikki kotityöt itse, mutta ei ne ainakaan näin yksinasuvalla mikään loppumaton savotta ole.
Paljon enemmän yksin asuessa joutuu kotitöitä tekemään, kun kaksin asuessa hommat jakaantuu kahdelle. Myös paljon enemmän joutuu suunnittelemaan, kun ei ole sitä toista auttamassa.
Olettaen että se toinen tosiaan auttaisi. Kaikilla ei ole niin. Jotkut asiat on hankalampia yksin, mutta toisaalta moni asia on helpompaa kun ei tarvitse huomioida sen toisen mielipiteitä. Jos asuu kerros- tai rivitalossa niin ei yksinasuvalla kertakaikkiaan ole paljoa kotitöitä.
Kun olen muuttanut uuteen kaupunkiin, olen saanut aikani kulumaan kauppakeskuksissa, museoissa ja ulkoilureiteillä. Joskus olen käynyt ilmaiskonserteissa. Pelkkä käveleminen uusilla alueilla on piristänyt. Ymmärrän hyvin sen tylsyyden, mistä ap puhuu. Eihän uudessa kaupungissa ole kavereita, joiden kanssa kävisi kahvilla, joten pakko mennä yksin. Kun lähtee liikkeelle seinien sisältä, ihan vaan tunniksi ulos, niin olo paranee.
Kotona teen käsitöitä, luen tai kuuntelen kirjoja ja katson suoratoistopalveluita, ja käyn kuntosalilla pari kertaa viikossa. Oma elämäni on erittäin rauhallista ja myönnän, että aika usein on tylsää. Arkipäivisin käyn töissä.
Tänään olin koko päivän oman harrastelajin turnauksessa, samassa tarkoituksessa menee yleensä pari iltaa viikollakin. Kiva porukka ja sopivan tasoista urheilua, sopii mulle.