Lapseton keski-ikäinen sinkku, mitä teet vapaapäivinä?
Muutin vaikean avioeron jälkeen yksin uuteen kaupunkiin ja en saa aikaa kulumaan mitenkään. En keksi tekemistä töiden jälkeen tai vapaapäivinä, pienen yksiön kotityöt ja ulkoilu eivät saa päivää täyttymään. Ette tunne minua, joten en odota teiltä vinkkejä juuri minulle, mutta toivoisin saavani ideoita teidän päivistä.
Kerro siis vaikka edellisestä vapaapäivästäsi, mitä teit silloin? :)
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
No jopas on ongelma. Käy salilla kuntoilemassa, aloita uusi harrastus perusta yritys, paranna maailmaa, liity tinderiin ja rupea käymään treffeillä, tutustu ihmisiin, ota lemmikki, tee ylitöitä niin paljon että rikastut ja opiskele sijoittamista tai matkustele ulkomailla ja nauti elämästä.
Joku 13-vuotias voisi kirjoittaa noin kuin ap mutta ei kukaan aikuinen ihminen.
"Rupea käymään treffeillä". Ei ole kaikille niin helppoa kun mätsejä tulee ehkä viisi vuodessa. Niistäkin puolet häviäää kun pieru saharaan. Ohis.
Aamuisin lenkki ennen kuin lähden töihin. Töiden jälkeen kauppaan ja kotiin tekemään ruokaa. Sitten salille ja lopuksi kotiin lukemaan Viikonloppuisin näen kavereita ja käyn katsomassa urheilua. Joskus ajelen jonnekin kaupunkiin katselemaan paikkoja.
Esimerkiksi pelaan videopelejä, askartelen tai piirrän.
N37
Juon keskikaljaa ja nautin etenkin siitä kun EI ole kersoja <3
Istun koneella, ulkoilen, käyn kaupoilla, nettishoppailen, katson telkkaria/sarjoja/leffoja, kuuntelen äänikirjoja, siivoa ja järjestelen, haaveilen ja suunnittelen, puhun puhelimessa, käyn kahvilla...
Vierailija kirjoitti:
Palstailen ihan liikaa, mutta kyllä mä onneksi myös ulkoilen paljon. Lisäksi neulon ja katson etenkin talvilajeja telkkarista, mutta kyllähän tätä aikaa "tapettavaksi" on ihan riittämiin.
Tietenkin teen myös kaikki kotityöt itse, mutta ei ne ainakaan näin yksinasuvalla mikään loppumaton savotta ole.
Paljon enemmän yksin asuessa joutuu kotitöitä tekemään, kun kaksin asuessa hommat jakaantuu kahdelle. Myös paljon enemmän joutuu suunnittelemaan, kun ei ole sitä toista auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstailen ihan liikaa, mutta kyllä mä onneksi myös ulkoilen paljon. Lisäksi neulon ja katson etenkin talvilajeja telkkarista, mutta kyllähän tätä aikaa "tapettavaksi" on ihan riittämiin.
Tietenkin teen myös kaikki kotityöt itse, mutta ei ne ainakaan näin yksinasuvalla mikään loppumaton savotta ole.
Paljon enemmän yksin asuessa joutuu kotitöitä tekemään, kun kaksin asuessa hommat jakaantuu kahdelle. Myös paljon enemmän joutuu suunnittelemaan, kun ei ole sitä toista auttamassa.
Mitä jos puoliso on patalaiska eikä tee mitään?
Aamulla luin lehden ja söin aamupalan. Sen jälkeen kaupungille asioille ja ruokakaupan kautta kotiin. Tein lounassalaatin ja söin. Vaihdoin lakanat ja pesin kaksi koneellista pyykkiä. Sillä aikaa luin harrastukseen liittyvää kirjaa, jonka ostin ja siivosin vaatekaappia. Selasin puhelinta. Join päiväkahvit ja tein lumitöitä ulkona.
Soitin pari puhelua jonka jälkeen kävin kevyellä lenkillä ja saunassa. Hiushoito, ihonkuorinta, maski ja uusi kynsilakka. Päivällinen. Lasi viiniä.
Katoin televisiota ja tein käsitöitä. Luin kirjaa sängyssä ja nukahdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja yleensä ne laiskuuden lisäksi sotkee. Meillä on ainakin ihan siistiä aina kun mies on poissa paikalta pidempään. Heti kun tulee takaisin niin kämppä räjähtää.
Sit mä saan kuulla kuinka koirat muka sotkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä joudu kun kukaan ei sotke ja teetä tiskiä tauotta.
Olen hyvä saamaan aikaa kulumaan ihan vaan olemalla, haahuilen ja ajattelen mitä mieleen pälkähtää. Nautin siitä, ja olisi vaikea olla ilman mahdollisuutta siihen.
Lisäksi sitten mm. seuraavaa: Palstailu + muu netti. Kirjoja, sarjoja, leffoja. Värityskirjaa ym. puuhailua. Ruoanlaittoa (vapaapäivinä mielellään kerralla enemmän / myös pakkaseen). Kotijumppaa, kävelylenkki, läheinen ulkokuntosali. Oikea kuntosali ja/tai uimahalli. Kotona lämmin suihku, ihonhoitoa. Päiväunet sohvalla. Kodin järkkäilyä, siiivoilua, sisustuslehtien selailua. Pyykkitupa. Nettikauppojen selailua. Kierros kirppareille, kirjastoon, jne.
Nämä tuli nyt ensin mieleen. Ja tässä ei edes ollut vielä mitään kovin sosiaalisia aktiviteetteja 😅 Niitä sitten sopivasti mukaan sen verran kuin huvittaa, mm. kavereiden näkemistä, kummilasten. Tapahtumissa yms. käyntiä. Leffaan, teatteriin, taidenäyttelyyn. Kahvilaan istuskelemaan joko itsekseen (+kirja/muistikirja) tai kaverin kanssa.
Oi, miten rakastankin elämääni ja sitä, että on aikaa olla itsekseen ja omien ajatustensa kanssa. Osalla ei ole siihen mahdollisuutta tai kykyä ollenkaan, syystä tai toisesta. Hyvää totuttautumista Sinulle myös itsekseen oloon. Se on aikas ihanaa, kun sen oikein oivaltaa 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä joudu kun kukaan ei sotke ja teetä tiskiä tauotta.
No jos puhutaan normaaleista ihmisistä eikä mistään ihmissioista
Enimmäkseen katselen telkkaria, olen tietsikalla AV-palstalla, ulkoilen, käyn joskus uimassa. Tarkoituksenani olisi alkaa lukea vanhoja kirjeitä ja kortteja joita on kertynyt satoja esim. äidiltäni, sikoltani ja monilta muilta tutuilta ja ystäviltäni. Olen vain kovin huono keskittymään lukemiseen joten olen pitkittänyt sitä, tässä muutama esimerkki.
Olen N48 jolla tuntuu olevan ennemmin päinvastainen ongelma. Nyt on vapaata tämän päivän ja huomisen lisäksi maanantai, joten olen onneni kukkuloilla ja toivon että ehdin tehdä myös asioita joille ei yleensä jää aikaa.
Tänään olen herännyt yhdeksältä ja pessyt pyykkiä. Sen jälkeen olen syönyt aamupalaa ja lukenut lehdet. Käynyt salilla ja salin saunassa. Muuta en ole vielä ehtinytkään. Haluaisin ainakin siivota ja jossain vaiheessa joogata. Kaupassa pitää käydä ja illalla olisi tarkoitus pelata ystävän kanssa co-oppia pleikkarilla ja samalla jutella.
Käytän aika paljon aikaa liikuntaan ja myös muuhun itsestä huolehtimiseen. Ehkä vähän liikaakin, koska usein tuntuu ettei ole tarpeeksi aikaa esim. ystäville. Sitten kuitenkin teen vapaapäivinä usein erilaisia hius- ja kasvohoitoja, kuorintoja jne :D Ne tuovat hyvää oloa ja olen kai sillä tavalla introvertti, että monesti ystävien tapaaminen tuntuu vievän energiaa enemmän kuin antavan. Toki se antaa sitten paljon jotain muuta, minkä takia pitäisi yrittää olla sosiaalisempi.
Videopelit, kirjat, musiikki, podcastit vievät aika paljon vapaa-aikaa. Myös teatteri ja näyttelyt kiinnostavat, mutta harvemmin jaksan lähteä. Keikoille tai baariin joskus, jos on hyvää seuraa.
Käyn usein Virossa ja Tukholmssa. Matkustan Euroopassa.
Autan äitiäni joka asuu omakotitalossa, paljon töitä kesäisin ja talvisin.
Teen päiväretkiä Tampereelle, Turkuun, Kotkaan, Hämeenlinnaan jne.
Siivoan ja katson telkkaria. Kuuntelen äänikirjoja ja luen.
Käyn elokuvissa ja museoissa.
Käyn ystävien ja työkaverien kanssa syömässä.
Harrastan kahta liikuntalajia.
Pidän lomat kun muut ovat töissä, esim toukokuussa, syyskuussa ja tammikuussa. Teen talvella ylitöitä.
Käyn luistelemassa, salilla ja elokuvissa. Kotona pelaan videopelejä, masturboin, laitan ruokaa ja siivoilen. Kitaraa soitan myös silloin tällöin ja äänittelen kitaransoittoa taustanauhojen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja yleensä ne laiskuuden lisäksi sotkee. Meillä on ainakin ihan siistiä aina kun mies on poissa paikalta pidempään. Heti kun tulee takaisin niin kämppä räjähtää.
Pitäisikö miettiä jo eroa?
Vaikea käsittää, miten joku ei saa aikaansa kulumaan. Minä voisin lukea vaikka koko päivän kirjaa tai kuunnella musiikkia, jos ei mitään muuta tekemistä olisi... mutta olenkin yksin viihtyvää sorttia. Ehkä kyse on siitä.
Katselen uutta moottoripyörää kesäksi, nautin olutta ja kuuntelen musiikkia.
No en oo lapseton enkä sinkku, mutta nyt lapset isällään ja miesystävä matkoilla, joten olen ollut tanssitunnilla ja salilla, kuunnellut äänikirjaa ja kohta menen hiihtämään. Illalla leffa.