Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt, että voi tulla tilanteita eteen kun lapsillani on 10 vuotta ikäeroa. Isompi perustaa perheen, kun pienempi

Vierailija
13.01.2024 |

alaikäinen?! Kokemuksia kellään vastaavasta? Molemmat on tyttöjä. Vanhempi siis 18v.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nuorin sisarusparvesta ja mä perustin ekana perheen :D ikäeroa meillä sisaruksilla nuorin-vanhin just toi 10v.

Vierailija
22/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli täti kun olin ala-asteella. Hoidin teininä joitakin vuosia siskon lapsia palkatta ja lopetin joskus lukion alussa. Sisko ei ole hoitanut minun lapsia päivääkään. Sain oman lapsen aika vanhana, samaan aikaan kun siskosta tuli mummo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Sehän on vaan hyvä juttu. Nuorempi sisarus voi hoitaa vanhemman sisaruksen lapsia. Ja sinulla on ollut vanhemmasta lapsesta apua vauvan hoidossa. 

Jos lopetetaan se tyttölasten kuormittaminen heidän äitinsä hankkimilla ongelmilla. Tytöt ei ole äitinsä apureita. Hoitakoon perheensä ja omat lapsensa itse.

Vierailija
24/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummallista siinä on? Olin 13 kun isosiskoni sai esikoisensa. 

Vierailija
25/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuorimmalla ja vanhimmalla lapsella on 17 v ikäero. Mukava vain kun on eri ikäisiä sisaruksia. Oman nuorimman siskon ja vanhimman veljen välillä on 21v. 

Vierailija
26/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tilanteita? Minulla on yhdeksän sisarusta ja itse olen siitä aika keskeltä. Vanhin on nuorinta tasan 20 vuotta vanhempi. 

Omilla lapsillani (heitä on kaksi ja ovat myös molemmat tyttöjä) on yhdeksän vuoden ikäero. 

Vierailija
27/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni syntyi oli veljeni 27 v.

Meillä 11 v. ikäero.

Vierailija
28/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä että aloittaja on tajunnut nyt?

29/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 11 v. ikäero.

Sä olet sitten teiniäiti, kun sait esikoisen 16-vuotiaana

Vierailija
30/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Sehän on vaan hyvä juttu. Nuorempi sisarus voi hoitaa vanhemman sisaruksen lapsia. Ja sinulla on ollut vanhemmasta lapsesta apua vauvan hoidossa. 

Jos lopetetaan se tyttölasten kuormittaminen heidän äitinsä hankkimilla ongelmilla. Tytöt ei ole äitinsä apureita. Hoitakoon perheensä ja omat lapsensa itse.

Eihän tässä viitata sisaruksen sukupuoleen. Sana sisarus voi viitata siskoon tai veljeen, ei tarkoita samaa kuin sisar.

Niin, ja minua hoiti toisenaan lapsena isoveljeni, joka on minua 10 vuotta vanhempi. Ollaan veljen kanssa läheisiä edelleen aikuisina. 

Vierailija
31/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tilanteita? Mulla ja siskolla on 14v. ikäeroa.

Vierailija
32/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä 11 v. ikäero.

Sä olet sitten teiniäiti, kun sait esikoisen 16-vuotiaana

Pikkuveljeni oli 27.😌

Vierailija
33/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset lisääntyy onneksi vain 10 vuoden välein.

Vierailija
34/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä sitten? Mulla 12 vuotta ikäeroa siskon kanssa ja ollaan suht läheisiä. Vanhemmiten ikäero kaventunut. Sisko sai ekan lapsen vasta 33-vuotiaana ja mä 21 vuotiaana auttelin aktiivisesti vauvan hoidossa ja leikitin, vein leffaan ym. Nyt mulla lapsia, siskon lapset 10 ja 13, ne auttaa taas mun lasten hoidoissa ja leikittää niitä ym. Hyvin toimii.

Vierailija
35/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ikäeroa siskojen kanssa 12 ja 15 vuotta, toinen aloittaa syksyllä esikoulun. 

Ei se nyt hirveän ihmeellistä ole, hyvin tullaan toimeen ja leikitän siskoja aina viikonloppuisin kotiin tullessa 

Vierailija
36/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveljet 17v, 13v ja 10v vanhempia, mutta minä ensimmäinen kellä on lapsi, toki nyt 13v vanhemman vaimo odottaa heidän esikoistaan. Joka päivä ollaan tekemisissä ja aina oltu tosi läheisiä.

Vierailija
37/53 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja siskollani on 10 vuotta ikäeroa. Hän on se nuorempi. Tasoittuu kyllä aikuisiällä. 

Vierailija
38/53 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuo riippuu perheestä ja niistä lapsista itsestään? Mä olen 8 vuotta vanhempi mun sisarusta, eikä koskaan, edes silloin kun kumpikin asuttiin kotona, oltu mitenkään erityisen läheisiä. Nykyisin nähdään ohimennen ehkä noin kerran vuodessa sukutapahtumissa tms. En koe tuota suureksikaan ongelmaksi.

Minä taas olen läheinen ja päivittäin tekemisissä esim. juurikin 8 vuotta nuoremman sisaruksen kanssa, 9 vuotta nuoremman, 15 vuotta nuoremman, 17 vuotta nuoremman ja 19 vuotta nuoremman kanssa myös. Mutta riippuu varmaan juurikin perheestä, meillä on muutenkin lämmin ja läheinen perheyhteys eikä semmosta etäistä möllöttelyä kuin joillain on näkynyt siinä Ylen Au Pair-ohjelmassa? 

Kuplassani tämä on normi, on ihan tavallista että illanvietossa on samassa seurueessa kaveruksia ja sisaruksia joiden ikäero on 8-13 vuotta. 

Jos t

Lestadiolaisissa piireissä näin on.

Vierailija
39/53 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä??? Mulla on 4 poikaa, kolmen ekan välissä on aina 10 vuotta, vanhimman ja nuorimma ikäero on 22 vuotta. Nuorin käy ala-astetta, vanhin on naimisissa, perheellinen ja samanikäinen lapsi kun oma pikkuveli. En näe ongelmaa, pökitään lapsia toisillemme puolin ja toisin.

Vierailija
40/53 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä viitata sisaruksen sukupuoleen. Sana sisarus voi viitata siskoon tai veljeen, ei tarkoita samaa kuin sisar.

Niin, ja minua hoiti toisenaan lapsena isoveljeni, joka on minua 10 vuotta vanhempi. Ollaan veljen kanssa läheisiä edelleen aikuisina. 

Samoin täällä, minun vanhin poikani hoiti jonkin aikaa hyvinkin intensiivisesti nuorinta lastani, 13 vuotta nuorempaa siskoaan. Olin juuri tullut totaaliyksinhuoltajaksi ja minulla oli hankalia työaikoja pidemmän matkan päässä. Isoveli kuskasi siskoaan päiväkotiin matkalla kouluun. Ei ollut muilla lukiolaisilla lastenistuinta pyörissään, mutta terveellä itsetunnolla hoiti ihan ylpeästi tämän homman pari vuotta. Nykyään ovat 11 ja 24 vuotiaita ja heillä on oikein hyvä suhde keskenään, vaikka aika tiukan kasvattajan roolin isoveli onkin pitänyt siskoaan kohtaan.

Minulla on itseäni kymmenen vuotta nuorempi sisko, ja vaikka välimme jäivät hieman etäisiksi kun sisko oli lapsi ja minä muutin melko nuorena pois kotoa, niin vanhempana löysimme toisemme ja meistä tuli hyvinkin läheisiä. Olemme toistemme parhaat ystävät nykyään. Hänellä on kaksi lasta, joista vanhempi on saman ikäinen kuin minun toiseksi vanhin lapseni. Serkukset ovat myös hyvin läheisiä keskenään.