Tajusin vasta nyt, että voi tulla tilanteita eteen kun lapsillani on 10 vuotta ikäeroa. Isompi perustaa perheen, kun pienempi
alaikäinen?! Kokemuksia kellään vastaavasta? Molemmat on tyttöjä. Vanhempi siis 18v.
Kommentit (53)
Olen nelilapsisen perheen vanhin lapsi, nuorin siskoni on 12v nuorempi. Yläasteella vein siskon hoitoon ennen oman kouluni alkua, tasaisin väliajoin hainkin koulun jälkeen.
Sain oman esikoiseni 23-vuotiaana, ja siskostani tuli 11-vuotiaana täti. Hän otti roolin hyvin vakavasti, ja onkin nuoremman lapseni kummi. Nyt olen 33, siskoni 21 ja jos tarvitsen akuuttia lastenhoitoapua, hän on ensimmäinen ihminen jolle soitan. Aikanaan, jos hän saa lapsia niin autan hänen perhettään kaikin mahdollisin keinoin.
SIsaruksellesi voi tulla sutinaa aviomiehesi kanssa lastenhoitoapuna ollessasi. Ole varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten, kun on niin iso ikäero, että täti/eno on nuorempi kuin sisaruksen lapsi? Sitäkin on sattunut, että joku on syntynyt sisaruksensa lapsen jälkeen.
Tajuat varmaan, ettei siinä tilanteessa voi muodostua kovin tasa-arvoisia sisarussuhteita. Läheiset voi olla, mutta ei sellaista lapsuuden kaverussuhdetta kuin samanikäisillä. Mulla ja miehellä on molemmilla iso ikäero omiin sisaruksiin ja päätettiin jo etukäteen ettei sellaista haluta omille lapsille.
Eri tilanne on, jos perheessä on useampia lapsia. Jos vain kaksi, on sisaruksilla eri menot.
Aloittaja, oletko jo tajunnut miettiä sitä, että esikoinen muuttaa pian pois omaan kotiin, mutta kuopus asuu teidän kanssa vielä sen 10 vuotta.
On valitettavasti tullut tällainenkin vastaan, jossa isommat sisarukset olivat teinejä ja äitiä siinä vaiheessa alkoi kaduttaa iltatähden hankinta.
Meilläkin on vanhin sisko 10v ja nuorin sisko 1v. Kaksi lasta siinä välissä. Oikein ihana sisarussuhde on heillä ja usein isompi miettinyt että minkä ikäinen hän esimerkiksi on kun sisko menee kouluun. 😊 Ja sitten kun asuu omassa kodissa niin sisko voi tulla yökylään. Vielä meillä on myös vauvahaaveita niin nuorimman ja vanhimman ikäerosta tulisi vielä isompi.
Ei kait se kenenkään elämään vaikuta millään lailla?! Meillä on lasten ikäero tuo 10v. Toinen 26v ja toinen sen 16v. So?
Hyvät ja lämpimät välit keskenään veljeksillä on.
Vierailija kirjoitti:
Minun nuorimmalla ja vanhimmalla lapsella on 17 v ikäero. Mukava vain kun on eri ikäisiä sisaruksia. Oman nuorimman siskon ja vanhimman veljen välillä on 21v.
Normaali kuvio lestadiolaisperheissä.
Minulla oli isot lapset jo kun pikkuveljeni vasta opiskeli, ei mitään ihmeellistä olkut asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, oletko jo tajunnut miettiä sitä, että esikoinen muuttaa pian pois omaan kotiin, mutta kuopus asuu teidän kanssa vielä sen 10 vuotta.
On valitettavasti tullut tällainenkin vastaan, jossa isommat sisarukset olivat teinejä ja äitiä siinä vaiheessa alkoi kaduttaa iltatähden hankinta.
Luin jotain juttua siitä kailassaaresta, sai esikoisensa 43-vuotiaana, minun kuopukseni oli 19 , kun minä olin 43 v. Oli ihanaa kun sai elää uutta nuoruutta taas.
Eu kaikki perusta perhettä alle 30 vuotiaina. Olen yli 50 eikä ikinä ollut omaa perhettä.
"Tajusin vasta nyt, että voi tulla tilanteita eteen kun lapsillani on 10 vuotta ikäeroa."
Täh? Voi tulla eteen tilanteita? Eihän 10v ikäero ole mikää tilanne joka voi tulla vastaan vaan jatkuvasti vallitseva tilanne? En kyllä nyt tajunnut tyhmänä aloituksesta yhtään mitään.
Eipä ne eri ihmisten elämät tietyn kaavan mukaan mene. Minä sain esikoiseni 34-vuotiaana, kahdeksan vuotta nuorempi veljeni oli tuolloin jo puolivuotiaan pojan isä itsekin. Ihan kypsästi hän enon asemassakin osaa olla