Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin vasta nyt, että voi tulla tilanteita eteen kun lapsillani on 10 vuotta ikäeroa. Isompi perustaa perheen, kun pienempi

Vierailija
13.01.2024 |

alaikäinen?! Kokemuksia kellään vastaavasta? Molemmat on tyttöjä. Vanhempi siis 18v.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hitaat hoksottimet.

Vierailija
2/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten. Sehän on vaan hyvä juttu. Nuorempi sisarus voi hoitaa vanhemman sisaruksen lapsia. Ja sinulla on ollut vanhemmasta lapsesta apua vauvan hoidossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten? Ei tuo nyt mitenkään tavatonta ole, että sisaruksilla on 10v ikäero ja ovat aivan eri elämäntilanteessa melkein koko ikänsä. 

Vierailija
4/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo riippuu perheestä ja niistä lapsista itsestään? Mä olen 8 vuotta vanhempi mun sisarusta, eikä koskaan, edes silloin kun kumpikin asuttiin kotona, oltu mitenkään erityisen läheisiä. Nykyisin nähdään ohimennen ehkä noin kerran vuodessa sukutapahtumissa tms. En koe tuota suureksikaan ongelmaksi.

Vierailija
5/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusit vasta nyt???

Vierailija
6/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne oli jo kun kuopus syntyi, miten se voi olla edessä kun heillä on 10v ikäero?

Vierailija
7/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten. Sehän on vaan hyvä juttu. Nuorempi sisarus voi hoitaa vanhemman sisaruksen lapsia. Ja sinulla on ollut vanhemmasta lapsesta apua vauvan hoidossa. 

Tähän ei sitten ole mitään velvoitetta, ellei satu huvittamaan.

Vierailija
8/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuo riippuu perheestä ja niistä lapsista itsestään? Mä olen 8 vuotta vanhempi mun sisarusta, eikä koskaan, edes silloin kun kumpikin asuttiin kotona, oltu mitenkään erityisen läheisiä. Nykyisin nähdään ohimennen ehkä noin kerran vuodessa sukutapahtumissa tms. En koe tuota suureksikaan ongelmaksi.

Minä taas olen läheinen ja päivittäin tekemisissä esim. juurikin 8 vuotta nuoremman sisaruksen kanssa, 9 vuotta nuoremman, 15 vuotta nuoremman, 17 vuotta nuoremman ja 19 vuotta nuoremman kanssa myös. Mutta riippuu varmaan juurikin perheestä, meillä on muutenkin lämmin ja läheinen perheyhteys eikä semmosta etäistä möllöttelyä kuin joillain on näkynyt siinä Ylen Au Pair-ohjelmassa? 

Kuplassani tämä on normi, on ihan tavallista että illanvietossa on samassa seurueessa kaveruksia ja sisaruksia joiden ikäero on 8-13 vuotta. 

Jos törmään jossain ystäväni sisaruksiin - aivan sama minkä ikäisiä ovat, niin heti ollaan kuin perheenjäseniä. 

Vierailija
9/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt tosi harva perustaa perhettä alle kolmikymppisenä ja keski-ikä nousee koko ajan, en usko että sun tarvii huolehtia että sun tyttö perheellistyy alle 28-vuotiaana.

Vierailija
10/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan heillä ollut koko ajan sama ikäero. 

Vierailija
11/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämälläni suuri helpotus kun 18-vuotias lapseni kuskaa yhdeksän vuotiaan harrastuksiin ja minun ei tarvitse. Ja heillä on yhteistä aikaa kun pikkuveli palvoo isoveljeään.

Vierailija
12/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, kun on niin iso ikäero, että täti/eno on nuorempi kuin sisaruksen lapsi? Sitäkin on sattunut, että joku on syntynyt sisaruksensa lapsen jälkeen.

Vierailija
13/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä ihmettelemistä tässä on? Itse olen 11 vuotta vanhempi kuin pikkuveljeni. Samat vanhemmat.

Vierailija
14/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sinä sen tiedät, että vanhempi perustaa perheen ensin. Vanhempi saattaa olla sinkku vielä nelikymppisenä ja nuorempi saattaa perustaa perheen 20 v.

Vierailija
15/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että tällaista kommenttia ei olisi tullut jos aloittaja olisi kertonut lapsiensa olevan poikia.

Vierailija
16/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman ja nuorimman ikäero 21v, toisen kanssa 19v ja kolmannen kanssa 12v. 2 vanhinta muuttivat kotoa kun kuopus oli vauva. 

Ikinä mitään ongelmia, tietenkään heistä ei ollut "leikkikavereiksi" mutta todella läheisiä ovat. Kuopus nyt 21v. Kovempaa kuria ja kasvatusta sisarukset ovat kuopukselle pitäneet kuin minä ja mieheni:)

Ja "pikkutäti" on lastenlasten idoli. 

Vierailija
17/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei vaikuta penaalin terävimmältä kynältä.

Vierailija
18/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampilapsisessa perheessä sisaruksilla on väistämättä monen vuoden ikäero. Itse olen läheisin sisareni kanssa, joka on minua 10 vuotta nuorempi. Hänellä on perhe, minulla ei.

19/53 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin 14-15-vuotiaalle teinille olisi ihanaa, jos syntyisi siskolle vauva. Sen ikäinen jaksaa leikittääkin leikki-ikäistä.

Vierailija
20/53 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus. Oon ollut tää nuorempi sisarus eikä ollut todellakaan aikaa hoitaa sisaruksen lapsia. Omia harrastuksia ja menoja on koulun lisäksi monella tuon ikäisellä päivittäin. Aloittajalle sanoisin, että ikäeron ansioista lasten välillä voi olla etäisyyttä, kun elävät eri elämänvaiheissa. Vanhemmalla iällä erot kuitenkin tasoittuu ja voivat löytää toisensa uudelleen.