Tabujen tabu: katuuko joku lapsien tekoa
Minä alan noiden teinien kanssa olla jo vähän sitä mieltä, että kyllä olisi saanut jäädä tekemäti.
Kommentit (21)
No todellakin kaduttaa ettei salapanoni käyttänytkään pillereitä vaikka väitti niin.
T. Ukkomies47
KAIKKI katuu lastentekoa jossain vaiheessa. Mikä tabu muka? Eiköhän kaikki sen tiedä ja ole itsekin huomannut. Ei tule tästä klikkiotsikkoa nyt teille.
En yhtään ihmettele, että kaduttaa. Miettikää nyt, ainakin 20 vuotta omasta elämästä menee täysin hukkaan, huonommassa tapauksessa sitäkin enemmän. Ja sitten tökätään lapsenlapset kuvioihin. Ei noista pääse ikinä eroon.
Miettikää siis hartaasti haluatteko tosissaan ja pidättekö oikeasti lapsista niin paljon, että haluatte loppuelämänne katsella ja kuunnella kakaroita lähipiirissänne?
Elämäni parhaita päätöksiä on ollut jättää lisääntymättä.
En yleisesti kadu, mutta välillä tulee hetkiä kun mietin miksi ihmeessä näitä halusin jopa 4. Olen silti onnellinen että minulla on lapsia.
Tottakai äiteinä esiintyvät katkerat velavanhapiiat ns katuu 😄
En kadu, mutta tekee surulliseksi kun ihastus sanoi ettei halua tapailla minua lasteni takia. Hän siis lapseton.
Jos teini on tyttö, anna sen viillellä itsensä kuiviin. Käytännössä jokainen tyttö tekee sen jossain vaiheessa.
Kadun että sain kaksi tyttöä. Olisin halunnut poikia.
KADUN, huumeet ym, ja kaupan päälle räkytystä, valitusta
Olisin voinut jättää tekemättä. Toki rakstan häntä ja hän on jo aikuinen, eikä koskaan mikään hankala lapsi. Mutta harmittaa että monta vuotta elämää meni lapsen paimentamisessa kun lapsi tehtiin silloisen vaimon mieliksi.
m57
No AP se onkin se vaikein aika, kun on kaikki teini-iän hölmöilyt ja hormoonit hyrrää. Kohta ne on lentäneet pesästä ja kaipaat niitä.
En mä lapsia kadu, mutta äitien valinnassa olis voinu toimia toisin...
Ei vapaaehtoisesti lapsettomilla ole mitään heitä vastaan, joilla lapsia on. Kyse on jokaisen omasta vapaasta valinnasta. Ei ole kyse siitä mikä on oikea tai väärä valinta tai parempi/huonompi valinta.
En kadu, mutta en osannut aavistaa miten raskasta tämä taival on. Se ajatus auttaa, että en koskaan ole varsinaisesti halunnutkaan helppoa, vaan merkityksellistä elämää.
Tällä palstalla provoilee niin moni lapseton näitä muka kadun lapsiani-juttuja, että ihan turha kysyä moista täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vapaaehtoisesti lapsettomilla ole mitään heitä vastaan, joilla lapsia on. Kyse on jokaisen omasta vapaasta valinnasta. Ei ole kyse siitä mikä on oikea tai väärä valinta tai parempi/huonompi valinta.
Eihän tuo kommentti liity mitenkään siihen, että katuu jo hankittuja lapsia?
Olen tällaisen katuvan äidin lapsi. Hän on ihan hyvä äiti, mutta pienestä pitäen hän arvosteli miten muilla on useampi lapsi ja hän ei enää siihen rääkkiin lähtisi. Hän suuttui ystävälleen joka sai toisen lapsen vaikka ei ollut kuulemma halunnut toista. Voi tulla yllätyksenä mutta minulla ei ole lapsia.
Kaduttaa, että lapsia on useampi. Olisin jaksanut olla parempi äiti, jos lapsiluku olisi jäänyt yhteen. Rakastan jokaista toki aivan mielettömästi, mutta samalla harmittaa, etteivät he saaneet sellaista lapsuutta, jonka olisivat ansainneet. Jotain sentään kai olen tehnyt oikein, kun eivät riehu, ryyppää tai rellestä.
Muakin kiinnostaisi ja jos katuu niin miksi?