Miten toiset valittaa että tuet putoaa koska kaikki nappaa kuitenkin kiinni toimeentulotuki?
Kun lehdissä on juttuja että Pirjon ja 4 lapsensa tuet laskee niin ja niin paljon. Julkisuudessa esimerkkejä miten hyvätuloiset saa asumistukea ja omistusasuntoonkin. Se järjestelmä pitää räjäyttää kuten Zysse sanoi ennen vaaleja. Sekin.
Niille tosiaan on maksettu liikaa tukia silloin jos tuilla on mahdollistettu paljon parempi elintaso kuin muilla tuensaaajilla. That`s what methinks.
Kommentit (55)
Ja myös teinin kesätyötulot ja lahjat sukulaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No miksi saisit toimeentulotukea moottoripyörääsi?
Kukaan asiansa hoitanut ei todellakaan saa mitään toimeentulotukea. On virheellistä väittää aina, miten leikkaukset kohdistuvat kaikkein köyhimpiin, koska se ei todellakaan ole totta, heillä on aina tuo tttuki. Leikkaukset kohdistuvat niihin, jotka tätä saakelin yhteiskuntaa pyörittävät, duunareihin ja muihin pienituloisiin, joilta viedään leipä pöydästä ja koti alta, mutta elämäntapatyöttömät sen kun porskuttaa muiden maksaessa.
En ole työttömänä ollessa saanut asumistukea enkä toimeentulotukea. Meikäläisen on kyllä "napaneet kiinni" vanhemmat ja aviomies, jos omat rahat on olleet loppu.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan asiansa hoitanut ei todellakaan saa mitään toimeentulotukea. On virheellistä väittää aina, miten leikkaukset kohdistuvat kaikkein köyhimpiin, koska se ei todellakaan ole totta, heillä on aina tuo tttuki. Leikkaukset kohdistuvat niihin, jotka tätä saakelin yhteiskuntaa pyörittävät, duunareihin ja muihin pienituloisiin, joilta viedään leipä pöydästä ja koti alta, mutta elämäntapatyöttömät sen kun porskuttaa muiden maksaessa.
Niin tähän on siis tulossa muutos ja palkansaajat saavat veronkevennykset. Näkee, ettei ne kohdistu köyhimpiin kun ne ei kohdistu toimeentulotuen saajiin.
Joillakin on ollut koko ajan ttt. Ja 20% ja 40% leikkaukset. Ja kuulemma jatkuu ja jatkuu.
Koska on todella huonoa politiikkaa siirtää ihmisiä toimeentulotuelle. Se on passivoiva ja byrokraattinen tukimuoto, joka hankaloittaa sekä työllistymistavoitteita että köyhyydestä ylös pääsemistä. Kaikkein huonointa politiikkaa on tietoisesti köyhdyttää ihmisiä. Pitkäaikainen toimeentulotukiasiakkuus myös vääristää ihmisen käsitystä yhteiskunnasta, sillä noin byrokraattinen ja kyttäävä tukimuoto tekee epäluuloiseksi koko järjestelmää kohtaan. Kyllä se eräänlaista näköalattomuutta luo.
Nimenomaan muut tuet ovat mahdollistaneet itsenäisemmän elämän ja lisätulojen hankkimisen. Tällaista pitäisi tukea eikä sitä, että ihmiset pyritään pitämään köyhinä toimeentulotuella.
Ja en ole itse tukiensaaja, mutta silti en kannata tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Koska on todella huonoa politiikkaa siirtää ihmisiä toimeentulotuelle. Se on passivoiva ja byrokraattinen tukimuoto, joka hankaloittaa sekä työllistymistavoitteita että köyhyydestä ylös pääsemistä. Kaikkein huonointa politiikkaa on tietoisesti köyhdyttää ihmisiä. Pitkäaikainen toimeentulotukiasiakkuus myös vääristää ihmisen käsitystä yhteiskunnasta, sillä noin byrokraattinen ja kyttäävä tukimuoto tekee epäluuloiseksi koko järjestelmää kohtaan. Kyllä se eräänlaista näköalattomuutta luo.
Nimenomaan muut tuet ovat mahdollistaneet itsenäisemmän elämän ja lisätulojen hankkimisen. Tällaista pitäisi tukea eikä sitä, että ihmiset pyritään pitämään köyhinä toimeentulotuella.
Ja en ole itse tukiensaaja, mutta silti en kannata tällaista.
Jatkan vielä tätä omaa tekstiäni: Tunnen erään jo keski-ikäisen ihmisen, joka aikaisemmin eli pitempään toimeentulotuella. Vaikka ne ajat ovat takanapäin, hän ei edelleenkään "uskalla" pitää rahaa minkäänlaisella tilillä, vaan jemmaa kaiken käteiskassaksi. Perintönsä junaili lapsilleen, kun pelkäsi, että jos joskus vielä joutuu tuelle, vie yhteiskunta ne häneltä. Vaikuttaa jonkinlaiselta taloudelliselta traumalta.
Huono uudistus. Niitä jotka vielä yrittäjät nousta heikommasta taloudellisesta kuopasta rangaistaan. Ne jotka ovat jo ennestäänkin elänyt pelkkien tukien varassa, ei muutosta tule, muuttuu vaan toimeentulotueksi jos muista tuista leikataan tai toimeentulotuen suuruus kasvaa muiden tukien vähetessä.
Itse en saa kuin lapsilisät ja olen tässä ns.huötymässä, mutta silti suututtaa muiden pineitulosten puolestaan.
Niinpä. Olin pienipalkkainen työläinen ja olen säästänyt itselleni asunnon ja vähän rahaa eläkepäivien turvaksi. Nyt työttömänä en saa asumis- tai toimeentulotukea. Sen sijaan ne ketkä ovat ryypänneet rahansa saa jatkuvasti. Vi tuttaa!
Keikka- ja osa-aikatyö ei enää kannata. Kannattaa loikoilla toimeentulotuella, jos on siihen oikeutettu. Täydet tunnit tai ei mitään.
Tahallista kurjistamista hallitukselta.
Velkaa otetaan entistä enemmän, pudotetaan pienipalkkaiset ja osa-aikatyöntekijät toimeentulotuelle, alennetaan verotusta ja nostetaan haitallisia yritystukia.
Pelotellaan kansaa velalla ja lamalla niin, ettei kukaan uskalla tuhlata rahojaan ravintolaan, kampaajaan tai muuhun turhaan --> konkurssiaalto ja lisää työttömiä.
Uskomattoman pska sinimusta hallitus tuhosi Suomen muutamassa kuukaudessa.
Minä olen entinen yrittäjä, nykyinen toimeentulotuen varassa sinnittelijä. Koska olen melkein kuusikymppinen, en pysty enää nousemaan täältä pohjalta.
Toimeentulotuki ei ole se ihanuus, joksi sitä moni luulee. Harkinnanvaraisuus tekee siitä painajaisen. Minä voin olla varma toimeentulosta vain kolmen kuukauden pätkissä, ja hakemuksen lähettämistä seuraa aina vähintään viikon pelkääminen, ja sana "lisäselvityksiä" johtaa unettomiin öihin. Koskaan ei voi olla varma siitä, myönnetäänkö tukea ja onko kyseistä tukea pitkään edes olemassa. Harkinnanvarainen osa on aina sitä, että joutuu hattu kourassa anomaan jotakin sellaista, jota suurin osa ihmisistä pitää ihan normaaliin elämään kuuluvana.
Toimeentulotuki ei "nappaa kiinni" automaattisesti, vaan sen saamiseksi on osattava tehdä sarja erilaisia temppuja. Jollei ole oppikirjatapaus, pääsee lyömään päätään toistuvasti Kelan ja sossun luukkujen kulmaan. Se, että "voit hakea toimeentulotukea", ei tarkoita sitä, että saat toimeentulotukea.
Jokainen osaa kelan laskuriin syöttää kysyttyihin sarakkeisiin oman tulot/tuet ja pakolliset menot ja siitä näkee suunnilleen paljonko toimeentulotukea tulee saamaan. Itse en saa mitään, mutta syksyllä tulen saamaan ja paljon kun en saa enää asumistukea ja työttömyysetuuden lapsikorotukset poistetaan. Näin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osaa kelan laskuriin syöttää kysyttyihin sarakkeisiin oman tulot/tuet ja pakolliset menot ja siitä näkee suunnilleen paljonko toimeentulotukea tulee saamaan. Itse en saa mitään, mutta syksyllä tulen saamaan ja paljon kun en saa enää asumistukea ja työttömyysetuuden lapsikorotukset poistetaan. Näin.
Laskurit laskevat, mutta virkailijat päättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden virkailijoidenkin pitää ihan tiettyjen raamien mukaan mennä. Ei siellä mitään mielivaltaisia omia päätöksiä tehdä. Nyt puhutaan perustoimeentulotuesta, ei harkinnanvaraisesta.
Tietyt kulut on pakollisia menoja ja ne huomioidaan aina. Samalla tavalla ne laskenta ohjelmaan täytetään.
Tietenkään mitään pikavippien kuluja ei lasketa.
T. Sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niiden virkailijoidenkin pitää ihan tiettyjen raamien mukaan mennä. Ei siellä mitään mielivaltaisia omia päätöksiä tehdä. Nyt puhutaan perustoimeentulotuesta, ei harkinnanvaraisesta.
Tietyt kulut on pakollisia menoja ja ne huomioidaan aina. Samalla tavalla ne laskenta ohjelmaan täytetään.
T. Sossu
Ymmärsit nyt väärin. Maallikko voi laskea laskurilla vaikka mitä, mutta virkailija on se, joka katsoo kokonaiskuvaa ja yksityiskohtia ja kertoo, miksi maallikon saama tulos ei ehkä ollutkaan oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sossu
Harkinnanvaraisesta päättää virkailija ja täysin mielivaltaisesti ilman kunnollisia perusteluja. Myös toimeentulotuen osalta ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No miksi saisit toimeentulotukea moottoripyörääsi?
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Varmaan osalla on moottoripyörä tai vene tai asuntovaunu.
Kelan sivulta: Alle 18-vuotiaiden lasten tulot otetaan huomioon vain silloin, kuin ne ovat vähäistä suurempia ja säännöllisiä. Esimerkiksi kesätöitä ei pidetä säännöllisinä tuloina.
Miksi täällä jaetaan väärää tietoa, että teinien kesätyöt vaikuttaisi?