Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en pääse eroon karkeista😶. Miten olette itse päässeet?

Vierailija
13.01.2024 |

Olen lihonut useita kiloja ja makea maistuu. Väsyttää varmaan juuri siksi. Ei auta, vaikka päivällä syön terveellisesti ruokaa, illalla mättö alkaa. Mies on kova syömään makeaa ja siksikin tämä on hankalaa. Töissä myös aina tarjolla jotain herkkua. Help!! Ei taida auttaa kuin lobotomia

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kuukausi, mieluiten kaksi ilman karkkeja ja kaikkea makeaa. Siis ei myöskään hedelmiä, mehua jne. Ensimmäiset kaksi viikkoa on kamalia mutta sitten alkaa helpottaa. Sen jälkeen yksi karkkipäivä viikossa, jos vielä maistuu, mutta voi olla että riippuvuus mennyt ohi ja maistuvat ällömakeilta. Nimimerkki Kokemusta on.

Vierailija
2/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii aina pienen vieroittautumisen. Ehkä viinirypälettä? Kaakao viileään maitoon? Se viinirypäle tosin maksaa enemmän kuin euron karkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaatii aina pienen vieroittautumisen. Ehkä viinirypälettä? Kaakao viileään maitoon? Se viinirypäle tosin maksaa enemmän kuin euron karkit.

Vieroittautumisen tosiaan vaatii, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että kaikki makea pois vähäksi aikaa. Toimii paljon tehokkaammin.

Vierailija
4/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin makean ostamisen, ei se sen kummempaa ollut. Kun niitä ei ollut käden ulottuvilla, ei niitä tullut syötyäkään.

Vierailija
5/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sä vaihtaa makean vaikka kovien tikkarien imeskelyyn, niitä ei voi määrällisesti syödä ihan älyttömästi. Ei ainakaan tulisi niin paljon energiaa kuin pehmeämmistä mässyistä. Siitä sitten pikkuhiljaa annoksia pienentämään. Itsekuria sokerista vierottautuminen kyllä vaatii, mutta ei se mahdotonta ole.

Vierailija
6/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää proteiinia ruokavalioon.

Vierailija
7/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa hiilihydraatteja (kaikki hiilihydraatti on sokeria) joka ylläpitää makeannälkää. Olen ollut jo vuosia syömättä karkkeja eikä tee mieli maistaa yhtäkään kun ovat niin ällöttävän imeliä ja ennen kaikkea inhoan sitä hampaisiin jäävää tunnetta. 

Vierailija
8/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta niitä.

Syö hedelmä kun tekee mieli makeaa.

Vierailija
9/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sokeri on ihan sugarholismia. Olen ärtynyt, kun on sokerin ja seksin puute yhtä aikaa. 

Mutta sallin sokerin, kun ei muut päihteet onneksi uppoa. 

Tosin olen mässyttänyt viimesen puolivuotta ihan huolella ja kiloja on tullut.

On hyvä vähän pysähtyä välillä miettimään tätä omaa tunnesyömistä. 

Vähentää, mutta sallia.

Vierailija
10/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tepsi vain totaalikielto. Siis kaikki herkut karkkeja, sipsejä, leivonnaisia jne myöten pannaan ja muutenkin vähensin ruokavaliosta hiilareita. Lisättyä sokeria en syö enää ollenkaan. Herkkuhimo loppuu aikanaan ja nyt maistuu hedelmätkin jo todella makeilta.

Nyt syön silloin tällöin herkkuja, mutta vähän ja harvoin. Muutos on radikaali siihen verrattuna, että ennen ostin puoli kiloa irtokarkkeja joka perjantai ja söin niitä koko viikonlopun + muut makeat ja herkut päälle. Voit vaan kuvitella miten erilainen olo on nykyään, niin henkisesti kuin fyysisestikin. 

Vierailija
11/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan monella ongelma joulun jälkeen eritoten. Ei siinä auta muu kuin vieroitus, ei sokeria ollenkaan ei edes kahviin. Ja hiilari ruokia vähemmän, tämä on vaikeaa kun kylmällä ilmalla vartalo huutaa hiilarien perään. Nyt tarvitaan itsehillintää, myöhemmin onnistuessa kiitos tulee vireästä olosta ja laihemmasta vartalosta. Pohdi vaihtoehtoa jos jatkat samalla linjalla, mikä on tulos kesän tullessa.

Vierailija
12/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan kannattaa mennä kylläisenä, ei nälkäisenä, ja mielellään harkitun ostoslistan kanssa.

Vierailija
13/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tepsi vain totaalikielto. Siis kaikki herkut karkkeja, sipsejä, leivonnaisia jne myöten pannaan ja muutenkin vähensin ruokavaliosta hiilareita. Lisättyä sokeria en syö enää ollenkaan. Herkkuhimo loppuu aikanaan ja nyt maistuu hedelmätkin jo todella makeilta.

Nyt syön silloin tällöin herkkuja, mutta vähän ja harvoin. Muutos on radikaali siihen verrattuna, että ennen ostin puoli kiloa irtokarkkeja joka perjantai ja söin niitä koko viikonlopun + muut makeat ja herkut päälle. Voit vaan kuvitella miten erilainen olo on nykyään, niin henkisesti kuin fyysisestikin. 

Täysin samaa mieltä. Kirjoitinkin tuolla alussa, että vähintään kuukaudeksi kaikki makea mkl. hedelmät poissa. Mutta tosiaan hiilareita myös täytyy vähentää, sillä sokeriksi nekin muuttuvat. Ruokavalioon paljon hyviä rasvoja, riittävästi proteiinia ja vain hyviä hiilareita, ainakin itsellä toimii. Ja kuten ylläoleva totesi, makuaisti muuttuu ja kun koukusta pääsee yli, ei niitä herkkuja himoitse ollenkaan samaan malliin.

Tsemppiä AP, pystyt siihen!

Vierailija
14/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsehillintä toimii kaupassa, mutta ei kotona. Eli en siis osta karkkia kuin silloin tällöin ja vain pieniä määriä kerrallaan. Jos kotona on herkkuja jemmassa, niitä kyllä tulee napsittua

Vierailija
15/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin niin köyhäksi, ettei todellakaan ole rahaa ostaa mitään tuollaisia turhuuksia. Tee tiukka ruokabudjetti ja menee kauppaan ostoslistan kanssa äläkä osta mitään mitä ei siinä lue. Ei ne karkit itsestään sun suuhun hyppää.

Vierailija
16/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla karkeista vierottautuminen on mennyt kahdessa viikossa ohi. Sitten pari viikkoa lisää, niin ei tule edes kaupassa mieleen pitäisikö ostaa jotain. Olen ollut muutaman kerran karkkilakossa, kokonaan en ole lopettanut.

Vierailija
17/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hio ne sileämmiksi.

Vierailija
18/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää miehen kanssa jotain muuta tekemistä iltaisin kuin herkkujen mässytys...

Vierailija
19/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että niitä ei tule syötyä, jos en osta niitä kauppareissulla.

Vierailija
20/34 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä karkeissa on kirous ja siksi et pääse eroon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi