Miksi suomalaista korruptiota vähätellään?
Sitähän on olemassa kaikissa yhteiskunnallisissa päätöksissä, kaikilla tasoilla Suomessa. Miksi sitä vähätellään ja peitellään, jopa kielletään kokonaan sen olemassaolo julkisuudessa?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt korruptiota suomalaisessa työelämässä. Olen jopa itse päässyt jonon ohi kerran kun tunsin yhden pomon. Olen nähnyt yrityslahjoja joita ely-keskuksen työntekijät on saaneet. Ne ovat puhtaasti lahjuksia. Olen lähinnä vihainen siitä, että itse olen päässyt hyötymään liian vähän korruptiosta ja olen kateellinen persoona.
Tuo kiinnostaa, että elyn työntekijät olisivat ottaneet yrityslahjoja. Mihinkähän on liittynyt. Olen itse kiinnostunut tuulivoimarakentamiseen liittyvästä korruptiosta. Ely-keskuksella on roolinsa tuulivoimabisneksen mahdollistajana erilaisten selvitysten hyväksyjänä ja lupaviranomaisena. Kun tuulivoimatoimija haluaa edistää tuulivoimarakentamista, voi olla houkutus vaikuttaa ely-viranomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Virkavallankin osalta vaan haudataan pää hiekkaan ja teeskennellään, ettei mitään korruptiota ole olemassakaan. Suomesta on maalattu ulkomaille niin ihannekuva, ettei sitä voi tahria myöntämällä, että meilläkin on paljon korruptiota ja lahjontaa. Se on huvittavaa ja tekopyhää, kuinka suomalaiset virkamiehet leikkivät niin puhdasta ja viatonta, kritisoiden samalla mm. Italiaa korruptiosta. Ulkomailla korruptio on paljon näkyvämpää, ja vain koska Suomessa niin kovin yritetään piilottaa se, ei tarkoita, etteikö sitä olisi.
Uskomatonta, miten mediakin on saatu valjastettua tämän asian piilotteluun. Suomessa esim. monissa virkamiespiireissä pieni piiri pyörii, ja löytyy varmasti paljon asioita, jotka eivät kestäisi päivänvaloa. Silti niistä ei koskaan tehdä juttuja, vaan jälleen kerran teeskennellään, ettei meidän puhtoisessa Suomessa tapahdu mitään laitonta lahjontaa. Jotenkin tuntuu, että mitä vanhem
Suomimedia on suomettumisaikoina opetettu siihen että on yksi hyväksytty totuus ja sitä ei kritisoida vaikka faktat olisi miten sitä vastaan. Kuten kaikki mitä neuvostoliitosta väitettiin uutisissa aikanaan.
Samaa tyyliä nuo jatkaa edelleen. Eli jos pääosa mediasta ummistaa silmänsä varsinkin vasemmistolaidan poliitikkojen öyhötyksille niin ei noita lähde haastamaan nekään mediat jotka tajuaa kyllä mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt korruptiota suomalaisessa työelämässä. Olen jopa itse päässyt jonon ohi kerran kun tunsin yhden pomon. Olen nähnyt yrityslahjoja joita ely-keskuksen työntekijät on saaneet. Ne ovat puhtaasti lahjuksia. Olen lähinnä vihainen siitä, että itse olen päässyt hyötymään liian vähän korruptiosta ja olen kateellinen persoona.
Tuo kiinnostaa, että elyn työntekijät olisivat ottaneet yrityslahjoja. Mihinkähän on liittynyt. Olen itse kiinnostunut tuulivoimarakentamiseen liittyvästä korruptiosta. Ely-keskuksella on roolinsa tuulivoimabisneksen mahdollistajana erilaisten selvitysten hyväksyjänä ja lupaviranomaisena. Kun tuulivoimatoimija haluaa edistää tuulivoimarakentamista, voi olla houkutus vaikuttaa el
Tuo nyt on pelkkää näpertelyä siihen todelliseen korruptiorahavirtaan millä puolueita ostetaan tukemaan milloin mitäkin älytöntä hanketta. Tai jopa täysin julkisesti kuten nähdään esim. rkp:n säätiöiden ostavan joka vaaleissa edustajia omaan tiimiinsä pakkoruotsia lisäämään, tai ay-liikehän omistaa käytännössä demarit jotka ei saa rahaa juuri mistään muualta.
Te jotka huomaatte korruptiota työssänne niin ilmoittakaa siitä medialle. Nämä pitää saada julkiseksi!
Taitaa Suomi todellisuudessa olla euroopan korruptoituneimpia maita, miten muuten täällä olisi asiat paljon huonommin kuin muualla? Valitettavaa myös todeta, mutta tässä asiassa huomaa kuinka itämaa suomi on ja samanlainen kuin Venäjä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku konkreettinen esimerkki heittää vai onko tarkoituksena ainoastaan yrittää luoda eripuraa ja epäluuloja suomalaista yhteiskuntaa kohtaan?
Tämä.
Ei vaan tuo toinen.
Vierailija kirjoitti:
ei suomalainen nää totuutta mistään
No ei vaikka sauna maksaa miljoonan ja nuotiopaikka 600 000 euroa.
Halla-aho kertoi. Suomessa valehdellaan, täällä valehdellaan, että ei ole korruptiota.
Se johtuu siitä, että tällaisia rikoksia ei Suomessa tutkita, syytetä eikä tuomita.
No siksihän sitä vähätellään että siitä toiminnasta koituisi mahdollisimamn vähän älinää. ;)
Luuletteko te että tämä pullamössö-thaikuutio-älypuhelin-persu-pimppihousukansa edes tajuaa jos korruptiota tai kansalaisten varojen väärinkäyttöä tapahtuu? Niillä menee kaikki aika älypuhelimien kanssa räpeltämiseen tyhjänpäiväisten ongelmien parissa, joita ei oikeasti ole edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka huomaatte korruptiota työssänne niin ilmoittakaa siitä medialle. Nämä pitää saada julkiseksi!
No minä olen ihan sivustaseuraajana huomannut että suomalaisten rahat Helsingistä valuu rikkaiden taskuun ja ulkomaille, emmekä saa vastineeksi mitään palveluja, hyvinvointia ja kasvua? Eikö Helsingissä ole valtion toimielintä, joka seuraa mitä rahoilla tehdään? Vai tuhosiko se Yli-Viikari huikaroinnillaan koko korruption vastaisen yksikön. Mitäs SUPO puuhaa? Ei näköjään yhtään mitään Suomen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Suomi todellisuudessa olla euroopan korruptoituneimpia maita, miten muuten täällä olisi asiat paljon huonommin kuin muualla? Valitettavaa myös todeta, mutta tässä asiassa huomaa kuinka itämaa suomi on ja samanlainen kuin Venäjä..
Niin olisihan se yllätys että Venäjän vieressä olevat maat tuppaa olemaan ihan perseestä. Teillä ei ole mitään käsitystä siitä miten paskempi maa meillä on nykyään verrattuna Japaniin ja Saksaan. ;)
No sanon vain sen että jos eliitillä, varakkailla ja kaupunkilaisilla vain on hauskaa ja muualla asutuskeskukset unohdetaan, niin olemme todellakin luisumassa pois hyvinvointivaltion kelkasta. Maaseuduilta ne rähinät aina alkaa ja siellä tapellaan ekana. Sietäisitte hävetä.
Muuten, miten siihen korruptiojengiin pääsee mukaan?
Riittääkö puolueen jäsenkirja?
Mitä muuta vaaditaan?
Nykyään osuvampi vertaus kuin arvaisikaan.