Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet vaatekauppaan jos et ole ostamassa vaan sanot olevasi ns. katselemassa? Mikset katsele netissä vaatteita?

Vierailija
12.01.2024 |

Kiinnostaa miksi menet kauppaan vaatteita vain katselemaan

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ostan aina netistä, koska halvempia. Ostin viime talvena kahdet kotimaiset talvikengät. Kävin kokeilemassa  kenkävalmistajan  omassa myymälässä, olisivat maksaneet yhteensä 420 ja   vain toisissa oli oikea väri saatavilla.

Parissa nettikenkäkaupassa olivat hyvässä alennuksessa ja sain molemmat kenkäparit juuri oikeassa koossa ja haluamallani värillä  nopealla postituksella kotiin  yhteishintaan 290 euroa posteineen (eri paikoista eli kahdet postikulut).

Säästin 130 euroa

Vierailija
122/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni jo sanonutkin, että haluan valita rauhassa ilman myyjää. Pyydän myyjän sitten paikalle, jos löydän jotain ja jos siihen liittyy jotain kysyttävää. Muuten marssin tuotteen kanssa kassalle tai ilman tuotetta ulos kaupasta 

Jos ap luuli, että katselijat ihan vaan huvikseen katselee jotain vaatteita, niin siinä kyllä erehdyt. Kaupoissa kiertely ei niin kivaa ole, että sitä viitsisi ajankulukseen harrastaa 

Tykkään ostaa kivijalkakaupasta vaatteeni ja kenkäni. Olkaa myyjät kiitollisia, että meitäkin on vielä runsain määrin olemassa 

Ennen vanhaan tarvittiin myyjää siihen, että hän kävi hakemassa oikean koon takahuoneesta ja ihan tavallisissa kaupoissa oli vielä mahdollista tilata vaikka lahkeiden tai hihojen lyhennys. Myyjät olivat asiantuntevia. Nykyään kaikki vaatteet roikkuvat rekillä ja myyjät kaiketi lähinnä seuraavat, etteivät asiakkaat varasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki olen ostamassa, siksihän kauppaan tulin. Mutta en jaksa tyrkyttävää myyjää, joka ehdottelee mauttomia ja minulle epäsopivia vaatteita ja saattaa puoliväkisin pakottaa kokeilemaan jotain kevään  äitiysmekkoleikkauksella ommeltua kukkamekkokeinokuituhirvitystä.  Ei vaan jaksa

En ymmärrä, miksei vaatekauppoihin palkata myyjiä, jotka katsovat ammattitaitoisella pikasilmäyksellä saapuvan asiakkaan pukeutumismaun ja tyylin ja tarjoavat sitten juuri sen mukaisia vaatteita. Esimerkiksi omasta vaatetuksestani näkee yhdellä pikasilmäyksellä, että en käytä kirjavia kuoseja, keinokuituisia vaatteita , pintamuotivaatteita enkä mitään haaliskobeessiä tai harmaata.  En ole vielä ainoassakaan oululaisessa vaateliikkeessä törmännyt myyjään, joka osaisi myydä tai ehdottaa minulle yhtään mitään oikeanlaista. Itse pitää etsiä

Koska kaikki mitä kirjoitit on lähes mahdotonta toteuttaa. Myyjät eivät tiedä haluatko uusia tyyliäsi vai ylläpitää vanhaa. He eivät tiedä oletko aina niissä vaatteissa, vaan sattumalta juuri tänään niissä jostain erityisestä syystä. He eivät tiedä mitä sinä haluat ja mistä pidät ellet sinä kerro sitä heille.

Tulet kauppaan mustat farkut jalassa. Mitä sinulle pitää tarjota? Uusia mustia farkkuja? Kaikkea muuta paitsi farkkuja, koska sinulla on jo ne farkut. Valkoiset farkut? Ehkä hametta? Ehkä etsitkin paitaa? Tulet villapaidassa ja nyt haluatkin paitapuseron tai teepaidan tai urheilutopin tai ehkä sinua ärsyttää se villapaita koska se kutittaa, mutta haet jotain samanlaista, joka ei kutita.

Avaa suusi ja sano. Haluan luonnonkuitu, x värisen, tällä tiukkuudella klassisen olevan neulepuseron, ja he hakevat sinulle vaikka kaikki sen kaupan kriteerit täyttävät neuleet siihen eteesi. Ehkä niitä on yksi, ehkä kymmenen, mutta he tietävät valikoimansa. Jos sellaista ei ole, niin kiität ja siirryt seuraavaan kauppaan. Jos taas etsit ihan vaan yleisesti jotain, niin sinulle tarjotaan sitä jotain. Myyjät eivät lue ajatuksia.

Vierailija
124/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee ostopäätöstä vaatteesta yleensä ensinäkemältä.

Vierailija
125/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on kohtelias tapa sanoa, että haluan katsoa yksin. 

Vierailija
126/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylipirtsakat myyjät ovat aika kuormittavia  

Tämän takia sanon että olen katselemassa vaikka olisin etsimässä jotain tiettyä. Huomaavasti mukavampi itse arvioida olisiko se tuote juuri se mitä etsi kuin että joku olisi sitä vieressä tyrkyttämässä.

Vierailija
127/129 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sit näkee kaikkii vaatteita mitä siel myydään paremmin ku jostain netistä ei voi ihan kaikkea löytää. Se on myös paljon kivempi kattoo vaatteita kaupas ja sit voi joskus tulla ostaa niitä ku tietää millaisia siel on myynnis.

Vierailija
128/129 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tyhmä kysymys. Tietenkin vaatteita saa ihan vain katsellakin. Ja senkin takia niitä vain katsotaan, koska ei voi tietää, löytyykö ko. kaupasta mitään ostettavaa.

Jos taas ei aio ostaa verkkokaupasta vaatteitaan, niitä on ihan turha sieltä katsoa. Joskus olen katsonut valikoimaa sellaisesta verkkokaupasta, jonka kivijalkakauppaan olen menossa, että onko ko. kaupassa hakemaani.

Vierailija
129/129 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa sulkea rättikauppansa, koska ei halua asiakkaiden kävelevän sisään. Pitää kai sitä vertailla eri kauppojen tarjontaa ensin ja sitten palata ostamaan se paras.

Teidän myyjien ja omistajien takia ostankin nykyään vaatteeni verkosta. Eipä tule palveluhaluttomat ostopakottajat tyrkyttämään ja hoputtamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme