Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet vaatekauppaan jos et ole ostamassa vaan sanot olevasi ns. katselemassa? Mikset katsele netissä vaatteita?

Vierailija
12.01.2024 |

Kiinnostaa miksi menet kauppaan vaatteita vain katselemaan

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan aikaa työpäivän ja tiettyyn aikaan alkavan menon välissä. 

Olen ostamassa uutta vaatetta mutta en osaa sanoa mitä tarkalleen ottaen haen. Kaupassa saan paremmin virikkeitä kuin netissä ja voin heti tutkia materiaalia.

En muutenkaan ole ikinä tilannut yhtään vaatetta netistä ihan vain kuvan perusteella. Ne harvat netistä tilaamani vaatteet on olleet sellaisia ettei kaupassa ole ollut oikeaa kokoa haluamassani värissä.

Vierailija
62/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, usein se katselija löytää jotain muuta ostettavaa, vaikka ei välttämättä just sitä mitä oikeasti hakee. Kannattaa suhtautua nuivasti, niin se ei tee sitä heräteostostakaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa "en etsi mitään tiettyä vaan katson löytyisikö mitä tahansa minun näköistäni" tai "etsin housuja, mutta löydän kyllä itse ne". Se katselu tarkoittaa sitä, että jos jotain sopivaa löytyy, ostaa sen myös.

Vierailija
64/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni jo sanonutkin, että haluan valita rauhassa ilman myyjää. Pyydän myyjän sitten paikalle, jos löydän jotain ja jos siihen liittyy jotain kysyttävää. Muuten marssin tuotteen kanssa kassalle tai ilman tuotetta ulos kaupasta 

Jos ap luuli, että katselijat ihan vaan huvikseen katselee jotain vaatteita, niin siinä kyllä erehdyt. Kaupoissa kiertely ei niin kivaa ole, että sitä viitsisi ajankulukseen harrastaa 

Tykkään ostaa kivijalkakaupasta vaatteeni ja kenkäni. Olkaa myyjät kiitollisia, että meitäkin on vielä runsain määrin olemassa 

Muuten samaa mieltä, mutta olet väärässä siinä ettei huvikseen katselijoita olisi. Kyllä on, toiset tykkää kierrellä kaupoissa ihan ajankulukseen. Mutta ei se myyjä voi mistään tietää onko kyseinen katselija ostoaikeissa vai ei, ja toisaalta nämä hupishoppaajatkin kyllä saattaa tehdä heräteostoksia. 

Vierailija
65/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut töissä vaatekaupassa ja kyselen asiakkailta tarvitsevatko apua. Huokaisen helpotuksesta kun sanovat että katselevat vain.

On täysin eri asia nähdä vaate omin silmin kuin katsoa kuvia netistä. On myöskin mukava joskus mennä uloskin eikä vain näivettyä kotona kännykkä kädessä

Vierailija
66/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsite "katselemassa" on tuossa yhteydessä laajempi kuin se, mitä tehdään silmillä. Tarkistellaan sitäkin, miltä vaate tuntuu. Varsinkaan saumoja ja muuta työn laatua ei netissä näe nimenomaan siitä vaatekappaleesta, jota on "katselemassa" kaupassa.

Vierailija
67/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Materiaalin tuntuma on oleellinen asia. Sitä ei pysty vertailemaan tai havannoimaan netissä.

Etenkin kun nykyään liian monet 20€ paidatkin ovat läpinäkyviä (H&M pahin syyllinen tähän omasta kokemuksestani)

Vierailija
68/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut töissä vaatekaupassa ja kyselen asiakkailta tarvitsevatko apua. Huokaisen helpotuksesta kun sanovat että katselevat vain.

On täysin eri asia nähdä vaate omin silmin kuin katsoa kuvia netistä. On myöskin mukava joskus mennä uloskin eikä vain näivettyä kotona kännykkä kädessä

Niin, minusta on vaan kohteliasta jos myyjä tulee hetken kiertelyn jälkeen kysymään tarvitsenko apua. Mistäs se voi tietää olenko vaan katselemassa vai ostamassa jotain tiettyä. Vaikka farkkuja ostaessa on ihan kiva jos myyjä etsii eri kokoja ja malleja samalla kun sovitan. Suurimmaksi osaksi en tartte apua, mut ei ole mikään ongelma sanoa että katselen vaan. 

Vierailija
69/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ostaa netistä. Ei saa selvää kuvaa vaatteen istuvuudesta/mallista. Eikä varsinkaan väristä.

Itse tykkään, että myyjä kysyy tarvitsenko apua. Tulkitsen sen niin, että apua saa jos haluaa enkä tuputtamisena. 

Vierailija
70/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi autoni oli huollossa ja mulla oli pari tuntia ylimääräistä aikaa, jolloin en olisi ehtinyt kotiinkaan. Lähdin kauppakeskukseen kävelemään ja onneksi kävin vaan katselemassa, koska löysinkin kivoja vaatteita, jotka päädyin ostamaan.

Vierailija
71/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn melkein aina useammassa liikkeessä katselemassa vaihtoehtoja ja teen vasta sitten ostopäätöksen. Kun käyn katselemassa niitä vaatteita ja myyjä tulee tarjoamaan apuaan saatan kyllä sanoa, että tällä kertaa katselen tarjontaa eikä se tarkoita ettenkö saattaisi vaikka ostaakin kyseisestä liikkeestä, kun vertailu on suoritettu. Vaatteita en ole vielä koskaan ostanut netistä ja tuskin ostankaan niin kauan kuin kivijalkamyymälöitä vielä on koska haluan sovittaa vaatteen ennen ostopäätöstä ja joskus haluan valintatilanteessa myös sitä myyjän henkilökohtaista apua.

Vierailija
72/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vaate- ja kenkäkauppaan ostamaan, mitä tarvitsen. Melko usein en löydä etsimääni. Olen silloin vain vaate- ja kenkäkaupassa katselijanako? 🤔

Vierailija
73/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta sikaakaan säkissä, siksi.

Vierailija
74/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä ja katselen rauhassa alennukset ja hintoja. 

Köyhän nimenomaan kannattaa tehdä hintavertailut ja alelöydöt netistä.

Päinvastoin. Kaupassa näkee heti vaatteen materiaalin ja saumojen kunnon, takeista näkee heti tarpeellisten taskujen määrän ja koon jne. Tulee vähemmän hutiostoksia ja säästyy palautusrumbalta. Uskomattomia alelöytöjäkin tekee, paljon parempia kuin netistä ikinä. Pikkuviallisista voi pyytää vielä lisäalennusta kassalla.

Vierailija
75/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en osta netistä. Kiertelen vaatekaupoissa kun tarvitsen jotain, ja jos en löydä mieleistä, poistun. Äärimmäisen harvoin teen heräteostoksia, ja yritän ostaa ainostaan tarpeeseen. Pikamuotia en osta (ympäristötekijät & työolot). 

Vierailija
76/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselenkin netissä. Eksyn vaatekauppaan todellakin vain katselemaan, mitä roskaa ihmiset suostuvat nykyään ostamaan. 

Vierailija
77/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä vaatteita on vaikea hiplata.

Vierailija
78/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin suomea työskentelet?

Vierailija
79/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan vaatteeni aina ulkomailta. Suomessa ei ole hinta/laatu/valikoima enää kohdallaan

Tulee perusihmiselle ekstrahintaa vaatteelle. Ostaa nyt ulkomaanmatka vaatetuksen takia. Onko aivottomampaa meininkiä enää yhtään?

Vierailija
80/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan katselen = en tarvitse apua/haluan katsella rauhassa

Joskus kieleen vakiintuu sanoja/lauseita jotka ei varsinaisesti tarkoita ihan sitä mitä sanotaan.

Saattaa olla hankalaa jos kaiken ottaa tosi kirjaimellisesti. Miten ap selviät jos joku sanoo, että vaan katselee, mutta sitten ostaakin jotain? Sehän on valehtelua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä