Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet vaatekauppaan jos et ole ostamassa vaan sanot olevasi ns. katselemassa? Mikset katsele netissä vaatteita?

Vierailija
12.01.2024 |

Kiinnostaa miksi menet kauppaan vaatteita vain katselemaan

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä harvemmin näkee värisävyn oikein, ei läheskään aina näe esim. puseron pituutta, eikä pääse tunnustelmaan materiaalia.

Vierailija
102/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ei saa realistista kuvaa. En minä mene katselemaan ja ihailemaan vaatteita, vaan tutkimaan löytyykö jotain sopivaa ostettavaa silloin kun on tarve saada jotain. En ole kertaakaan ollut tyytyväinen netistä tilaamiini vaatteisiin ja inhoan palauttelua. Kerran sain housut, joissa oli ihan oikea kokolappu, mutta ne oli lasten kokoa tyyliin 110 cm, siis en tilannut liian pientä kokoa vaan ne oikeasti oli lastenvaate jollekin viisivuotiaalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole etsimässä mitään, mutta jos jotain kivaa löytyy niin voin ostaa.

Vierailija
104/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en ole etsimässä mitään, mutta jos jotain kivaa löytyy niin voin ostaa.

Itselläni käy niin, että jos etsin jotain tietynlaista vaatetta, en takuulla löydä mitään. Jos menen jonnekin kaupoaan ex tempore katselemaan, teenkin hyviä löytöjä. Itse asiassa kaikki parhaimmat lempivaatteeni ovat löytyneet tuollaisina pikaostoksina, monen hyvän päällystakin osto on kestänyt noin viisi minuuttia maksamisineen.

Vierailija
105/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käyn vaatekaupoissa vain silloin, kun odottelen jotain (kaveria, bussia, iltavuoron alkua jne.), eli siis kuluttamassa aikaa.

Vierailija
106/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tietysti olen ostoaikeissa, en minä huvikseni tule vaatekauppaan.

Se muuten tarkoittaa toisin sanoen, että anna minun olla rauhassa.

Tämä. 

Vierailija
107/129 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa suomeksi sitä, että haluan katsoa rauhassa ja ostaakin jotain ilman, että sinä puuskutat niskaan ja yrität myydä minulle jotain, mitä en halua tai tarvitse. Capisce?

Vierailija
108/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä vaatekaupassa on kiva kierrellä. Käyn aina kaikki osastot läpi ja tsekkailen mitä kaikkea on myynnissä. Harvoin ostan mitään, mutta tämän kiertelyn ansiosta olen erittäin hintatietoinen ja usein kaupoissa saattaa olla aletuotteita, joita ei ole enää netissä myynnissä. Parhaat alennukset ovat aina kaupoissa. Se on niin harvinaista löytää 80% alennuksia netissä, mutta kaupoissa niitä tulee vastaan tasaisin välein. 

Pidän kävelystä ja varsinkin talvella ostoskeskuksissa kiertely on todella kivaa ulkona kävelemiseen verrattuna. Itse en ymmärrä sitä, että aina istutaan sen netin edessä katsomassa kuvia. Niin ja ne paketit. Pelkkä ajatuskin siitä, että pitää odottaa sitä pakettia ja lähettiä kotona, puhumatta nyt sitä jos joutuisi palauttamaan niitä tuotteita on jo raskas. Ostan vain tuotteita jota tiedän, etten palauta ja jotka voi tilata automaattiin. 

Vierailija
109/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten näin typerä aloitus on saanut sata kommenttia. Tietenkin ihmiset katselevat kauppoja ohimennessään 

Vierailija
110/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monien firmojen mainoskuvat ovat nykyään aivan sanonkomämistä. Ei siitä saa mitään käsitystä, miltä joku ryijy näyttää. En oikeastaan osta mitään muutenkaan sovittamatta koska haluan, että vaatteeni istuu päällä ja että niiden materiaali on kelvollista, saumat suorassa jne. 

Lisäksi nykyvaatteet on mitoitukseltaan aivan karseita, pitkä ja hoikka ei tunnu löytävän mitään klassista ylleen ns. suoraan rekistä. 

Vierailija
111/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa sovitan ja sitten tilaan netistä halvemmalla.

Tämä koskee kyllä vain ehkä jotain Nikea ja Adidasta. Kaikki Zarat ja H&M tms. ovat ihan samanhintaisia sekä netissä, että kaupassa. Halvimmat kaupat kuten Primark ei esimerkiksi myy edes netissä, kuten eivät myöskään nuo merkkivaateoutletit ja tehtaanmyymälät. Olen ostanut luksusmerkkejä todella halvalla niistä, eikä missään nettikaupassa ole saanut sillä hinnalla.  

Vierailija
112/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus ollut myyjänä, ja tyylini oli että huomioin kauppaan tulijat tervehtimällä heitä ihan normaalin hyväntuulisesti kuten täysjärkisiä ihmisiä tervehditään. Se riittää kyllä, ja osoittaa että olen tarvittaessa siellä heitä varten. En syöksynyt heidän kimppuunsa koska inhoan sitä itse. Meitä oli muitakin myyjiä, mutta moni asiakas tuntui etsivän juuri minut sitten kun apua tarvitsivatkin, kun ensikontakti oli kanssani jo luotu. Meidän liikkeessämme joskus yritettiin lähteä tälle pakkotuputtamisen/lisämyynnin tielle ja sanoin heti esimiehelle että minä en pidä siitä eivätkä varsinkaan asiakkaat pidä siitä, mutta hän vain muistutti minua että olen töissä siellä ja se on työtehtäväni nyt. Luojan kiitos tempaus loppui lyhyeen eikä toista pakkomyynti-tempausta enää tullut. Mielestäni lisämyynti/tuputus ei ole tätä päivää.

Vierailija
113/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalin tuntuma on oleellinen asia. Sitä ei pysty vertailemaan tai havannoimaan netissä.

Etenkin kun nykyään liian monet 20€ paidatkin ovat läpinäkyviä (H&M pahin syyllinen tähän omasta kokemuksestani)

H&M on iso ketju ja monessa maassa toimiva yritys ja monessa maassa ei haluta paitoja mistään kauhean paksusta kankaasta. Kun ulkona on 35 astetta ja aurinkoa, ihmiset haluavat kyllä ehkä peittävää, muttei lämmintä. Paksu puuvilla on teepaitanakin todella lämmin. Mikä on monelle suomalaisella, joka ei ole kuumassa paljoa ollut vaikeaa käsittää.

Näitä maita, jossa kesällä on kuumaa paljon enemmän kun kylmiä maita. Siksi noita ohuita ja läpinäkyviä paitoja on paljon myynnissä ja niitä myös myydään.

Sinun kannattaa ostaa talvimallistoja ja suomalaisista ja vain pohjoismaisiin firmoihin tai sitten vaihtaa tummenpiin väreihin.

Vierailija
114/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osta netistä vaatteita, aina kivijalkakaupasta. En tsrvitse mitään, kaikkea on yllinkyllin. Katselen kaupassa joko ajankulukseni tai jos sattumalta löytyisi joku spesiaali.

Vierailija
115/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupassa katsellessa jos löytää jotain kivan näköistä, sitä voi myös tunnustella. Jos myös materiaali vaikuttaa hyvältä, voi käydä sovittamassakin. Jos ei tunnu hyvältä tai istu hyvin, ei tarvitse lähteä roudaamaan jotain palautuspahvilaatikkoa.

Vierailija
116/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ei halua ostaa sikaa sakissa6, vaan nähdä tuotteet oikeasti 

Vierailija
117/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole vain sellainen sanonta, jolla päästään eroon niskaan huohottavasta myyjästä. Suomalainen haluaa tehdä ostopäätöksiä itsenäisesti ja rauhassa. Palvelujen (kuten myyjän neuvonta ja ehdotukset) käyttäminen on monelle vierasta, eivätkä he erityisesti nauti palvelusta, vaan haluavat tehdä itse.

Vierailija
118/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun mulla on isot tissit niin paita/takki on vaan pakko sovittaa päälle että mahtuuko se nätisti ja yleensä istuuko millään tavoin. Netistä en saa näille yläosalaiheliineille mitoitettuja vaatteita arvioitua mitenkään kuinka ne mulle itelle mahtuu päälle. Ja ei, tissit ei laihduttamalla lähde, on kokeiltu kyllä. Enkä todellakaan halua myyjää viereen kommentoimaan, teen valintani itse. Vain ja ainoastaan rintaliiviliikkeessä haluan sen myyjän koska ne osaa yleensä sen täydellisen koon lähestulkoon vilkaisemalla löytää. 

Vierailija
119/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun mulla on isot tissit niin paita/takki on vaan pakko sovittaa päälle että mahtuuko se nätisti ja yleensä istuuko millään tavoin. Netistä en saa näille yläosalaiheliineille mitoitettuja vaatteita arvioitua mitenkään kuinka ne mulle itelle mahtuu päälle. Ja ei, tissit ei laihduttamalla lähde, on kokeiltu kyllä. Enkä todellakaan halua myyjää viereen kommentoimaan, teen valintani itse. Vain ja ainoastaan rintaliiviliikkeessä haluan sen myyjän koska ne osaa yleensä sen täydellisen koon lähestulkoon vilkaisemalla löytää. 

Ei ne aina osaa. Mulle rintaliiviliikkeessä myyjä puolipakotti ympärysmitaltaan liian tiukat liivit. Jotenkin kuvittelin, että asiantuntijaa pitää uskoa, ja vieläpä ostin ne. Käyttämättähän ne jäi, koska ne sattui päällä aivan vietävästi. Että jatkossa kyllä mieluusti valitsen ihan itse, että mitkä on mulle sopivat.

Vierailija
120/129 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen ostamassa, siksihän kauppaan tulin. Mutta en jaksa tyrkyttävää myyjää, joka ehdottelee mauttomia ja minulle epäsopivia vaatteita ja saattaa puoliväkisin pakottaa kokeilemaan jotain kevään  äitiysmekkoleikkauksella ommeltua kukkamekkokeinokuituhirvitystä.  Ei vaan jaksa

En ymmärrä, miksei vaatekauppoihin palkata myyjiä, jotka katsovat ammattitaitoisella pikasilmäyksellä saapuvan asiakkaan pukeutumismaun ja tyylin ja tarjoavat sitten juuri sen mukaisia vaatteita. Esimerkiksi omasta vaatetuksestani näkee yhdellä pikasilmäyksellä, että en käytä kirjavia kuoseja, keinokuituisia vaatteita , pintamuotivaatteita enkä mitään haaliskobeessiä tai harmaata.  En ole vielä ainoassakaan oululaisessa vaateliikkeessä törmännyt myyjään, joka osaisi myydä tai ehdottaa minulle yhtään mitään oikeanlaista. Itse pitää etsiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme