Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet vaatekauppaan jos et ole ostamassa vaan sanot olevasi ns. katselemassa? Mikset katsele netissä vaatteita?

Vierailija
12.01.2024 |

Kiinnostaa miksi menet kauppaan vaatteita vain katselemaan

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi antaa kaikille katselijoille porttikielto. Kaupat on sitä varten että sieltä ostetaan. 

En katselematta osta yhtään mitään. Ei tuollainen kauppa pystyssä pysy.

Vierailija
42/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. 

Menen katselemaan löytyykö sellaista mitä tarvitsen ja haluan ostaa. Katselen monesta kaupasta.  Sen jälkeen teen ostopäätöksen ja palaan ostamaan vaatteen, jos olen löytänyt sopivan.

Jos sopivaa ei löydy katselemalla, niin en osta mitään, tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta sitten oli tarkoitus ostaa kengät ja menin katselemasan tarjontaa. Kenkäkaupassa myyjä oli heti kimpussa ja sanoin, että haluan rauhassa katsella ja sovittaa eri vaihtoehtoja. Siinä vaiheessa jätti rauhaan. Löysin mieluisat kengät, jotka sopi minulle loistavasti.

Olinkin jo menossa maksamaan kenkiä niin eikös myyjä hyökännyt esittelemään kenkiä. No olinkin useimpia niistä sovittanut, mutta ne eivät tuntuneet jalassa hyviltä. Sanoinkin, että katsoin niitä, mutta ei hyvät ja kokoajan tuputti vielä muita kenkiä ja kaikki mitä tuputti oli joko saman hintaisia tai kalliimpia. 

Kyllästyin tuputukseen ja sanoin, että olin jo päättänyt ostaa nämä kengät, mutta kun minulle, kun tuputatte muita kenkiä niin jätän nämä ostamatta ja käyn ostamassa kengät joko prismasta tai city-marketista, kun sieltä saan rauhassa valita ja maksaa kassalle.

Minun kohdalla menetti myyjät kaupan ja edelleenkin tulee menettämään, jos en saa rauhassa katsella ja sovittaa haluamaani vaatetta. 

Vierailija
44/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanon, että katselen vaan, aika usein kuitenkin ostan vaatteita, jos löytyy kivoja. En todellakaan halua myyjää viereen patistamaan vaateostoksilla.

Vierailija
45/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteeni aina ulkomailta. Suomessa ei ole hinta/laatu/valikoima enää kohdallaan

Vierailija
46/129 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalin tuntuma on oleellinen asia. Sitä ei pysty vertailemaan tai havannoimaan netissä.

Vierailija
47/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys.

Vierailija
48/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa koskeakin niitä vaatteita ja sovittaa.

Vierailija
49/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen vaan, että löytyykö jotain kivaa ostettavaa. Jos löytyy, niin sitten ostan, mutta en ole kuitekaan mitään tiettyä vaatetta ostamassa. Tosin viimeksi halusin ostaa tietyn puseron ja menin suoraan myyjältä kysymään mistä se löytyisi. 

Vierailija
50/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudun tuohon kysymykseen vastata, niin yleensä siinä vaiheessa teen jo päätöksen etten osta kaupasta yhtään mitään, koska kaupassa ei saa asioida rauhassa. 

Vierailija
51/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni jo sanonutkin, että haluan valita rauhassa ilman myyjää. Pyydän myyjän sitten paikalle, jos löydän jotain ja jos siihen liittyy jotain kysyttävää. Muuten marssin tuotteen kanssa kassalle tai ilman tuotetta ulos kaupasta 

Jos ap luuli, että katselijat ihan vaan huvikseen katselee jotain vaatteita, niin siinä kyllä erehdyt. Kaupoissa kiertely ei niin kivaa ole, että sitä viitsisi ajankulukseen harrastaa 

Tykkään ostaa kivijalkakaupasta vaatteeni ja kenkäni. Olkaa myyjät kiitollisia, että meitäkin on vielä runsain määrin olemassa 

Vierailija
52/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan mitän netistä. Kaupoissa seran hintoja.En tee ahaa ostoksia.Ostan vaatet kengät ymm.Kun on nihdin tarve,mutta olen hinta tietoinen. Omin silmin näen tuoteen ja voin kokeilla heti.Ei tarvitse esim. netistä tilattua tuote sitten paluttaa tai olla pahoilla kun tuote ei vastaa kuvaa.Lisäksi asioidessa vaatelikessä saan hyötyliikuntaa.Saako sitä istuessa soffalla,nojatuolissa tai vuotessa maaten kun selaa netissä vaatteita  ?

Vierailija
53/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkevämpää ostaa kaupasta. Veljeni ei edes saanut tilaamansa hupparia nettikaupasta. Ja saa niitä vaatteita katsella kaupassa.

Vierailija
54/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostotarkoituksessa etsimässä vaatetta, mutta en halua myyjää viereen tuputtamaan vaatteita. Rintaliiviostoksilla kerran ostin myyjän suositteleman koon ja mallin.En ole niitä käyttänyt, koska ovat liian pienet minun makuuni. Niissä ei voi hengittää. 

Vierailija
55/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on vain sellainen "lause" joka sanotaan myyjälle jotta saadaan etsiä sopivaa itse rauhassa ilman että myyjä seuraa vieressä ja tuputtaa sinulle jotain ei sopivaa. Itse en ainakaan tykkää yhtään että myyjä kulkee vieressäympäri kauppaa vaan pyydän sitten apua jos tarvitsen.

Tosin yleensä ongelma on nykyään ihan toisin päin, sitten jos tarvii myyjää niin niitä ei näy missään tai se ainoa on vain kassalla. 

Vierailija
56/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua myyjää  avuksi ja haluan rauhassa kartoittaa tarjonnan. Se, että vastaan vain katselevani on diplomaattisempi vastaus myyjälle kuin hätistää hänet tiehensä. En astu kauppaan vain huvikseni hiplailemaan.

Vierailija
57/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suomennan. Katselen vain = Anna mun olla rauhassa, kysyn sitten, kun tarvitsen apua. 

Kas näin. 

Vierailija
58/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ei näe vaatteen oikeaa väriä, ompeleita eikä kankaan laatua. 

Vierailija
59/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta IKINÄ vaatteita netistä. Haluan tukea paikallisia kivijalkakauppoja. Näissä minun "katselemiseni" ei ole koskaan ollut ongelma. Muutenkin luulen, että kauppiaat ja myyjät toivovat asiakkaan mieluummin katsovan tuotteita kaupoista kuin netistä 

Vierailija
60/129 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalien laatu pitää tunnustella. Kaikilla ei ole nettiä. Siinä pari syytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi