Vieläkö joku tekee/teettää britakakun? Oli edesmenneen anoppini suosikki kakku.
Kommentit (25)
On, ja helppo. Onnistuu aina. Teen muutaman kerran vuodessa.
Mikä on pavlovan ja Britan suurin ero ?
Reseptiähän pidettiin kauan salassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pavlovan ja Britan suurin ero ?
Pavlova on marenkikakku, Britassa ohuen kakkupohjan päällä marenki.
Vierailija kirjoitti:
Reseptiähän pidettiin kauan salassa.
Tietääkseni ei, taidat tarkoittaa Ellenin kakkua?
Niin helppo kun voi samana päivänä tehdä, kun taas perinteisessä kakussa menee useempi päivä jos sen tekee "oikein" 1. Päivä kakkupohja 2. Päivä täytteet 3. Päivä koristeet..
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aika juhlava. t.ap
aivan liian makea äklömakea!
Maiston lähikaupasta joskus sitä, oli jonkun leipomon. Rasvamössöä oli paljon ja kuivakkaa vehnää. Marja toki tekee hyvän maun, oli liian vähän. Kotitekoisena varmaan parempi.
Aivan ihana kesäherkku. Äiti tekee aivan ihanaa Brita-kakkua, itse en ole kokeillut. Täytyisi pyytää resepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen makeuteen voi itse vaikuttaa, vähentää sokeria ja käyttää hapahkoja marjoja. Itse laitan usein mustikkahilloa ja sokeroimatonta kermavaahtoa, neutraloi hyvin marengin makeutta.
Teen joka kesä, jos on juhlia. Väliin mascarpone-kermavaahtoa sekä Romanovin mansikoita.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan britakakun sisään mansikoita ja kermavaahtoa jossa on maitorahkaa, ei tuu äklömakea mut älyttömän hyvä! Mäkään en tykkää perinteisen makeudesta.
Minäkin tykkään että pitää olla hapanta täytettä. Usein mansikkarahkaa meillä. Just hyvää. 🤤
Mun äiti tekee aina mansikka-aikaan kaikkiin kesän juhliin, paljon parempaa kuin perinteinen täytekakku. Eikä ole edes yhtä makea välttämättä, riippuu taatusti paljon siitä miten sen tekee.
En ole koskaan kokeillut tehdä itse mutta muutaman kerran syönyt leivonnaisena leipomosta. Voisikin kokeilla vaikka ensi kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen makeuteen voi itse vaikuttaa, vähentää sokeria ja käyttää hapahkoja marjoja. Itse laitan usein mustikkahilloa ja sokeroimatonta kermavaahtoa, neutraloi hyvin marengin makeutta.
Mansikkamarenkibritakakku on aivan turhan makea Sitä pysty syömään kuin minisiivun.
hyi