Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitus

Vierailija
12.01.2024 |

Onko täällä joku onnistunut vieroituksessa, Olanzapin ja/tai Ketipinor? Miten nukkuminen? Kauan käytit ja millä annoksella?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Psykoosiin määrättyjä lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa!

Määrättiin ihan vaan unettomuuteen. Lääkäri ei olisi saanut määrätä pelkkään triviaaliin unettomuuteen. 

Vierailija
42/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kuolla. 😭. Mulla on todennäköisesti ihan aivovamma. 

Vierailija
45/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli kuolla. 😭. Mulla on todennäköisesti ihan aivovamma. 

Ei ramaise yhtään. 😭

Vierailija
47/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään rohkeutta im:haan. 

Vierailija
50/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nukkumaan, kun ei nukuta yhtään. Elimistö huutaa lepoa. 😭

Vierailija
51/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että opin nukkumaan lääkkeillä. En idioottimaisuuttani älynnyt, että samalla voin menettää kyvyn nukkua. 😭. Olin vain huono-uninen (nukuin pari tuntia vuorokaudessa aina samoihin aikoihin). Käytin liian paljon ja liian pitkään lääkkeitä. Lääkäri ei olisi saanut määrätä käypä hoidon vastaisia lääkkeitä. 

Mulle jäi todennäköisesti pysyvät vammat mm. kyvyttömyys nukkua tästä. Olen käytännössä työkyvytön ja elinikä jää lyhyeksi, jos edes jaksan enää kärsiä. Vertaistukea? 

Jos alkaisi edes hieman nukuttamaan, mutta ei. 

Vierailija
54/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että opin nukkumaan lääkkeillä. En idioottimaisuuttani älynnyt, että samalla voin menettää kyvyn nukkua. 😭. Olin vain huono-uninen (nukuin pari tuntia vuorokaudessa aina samoihin aikoihin). Käytin liian paljon ja liian pitkään lääkkeitä. Lääkäri ei olisi saanut määrätä käypä hoidon vastaisia lääkkeitä. 

Mulle jäi todennäköisesti pysyvät vammat mm. kyvyttömyys nukkua tästä. Olen käytännössä työkyvytön ja elinikä jää lyhyeksi, jos edes jaksan enää kärsiä. Vertaistukea? 

Jos alkaisi edes hieman nukuttamaan, mutta ei. 

Jo pelkästään Ketipinor oli haitallinen puhumattakaan Olanzapiinista. 😭. Unettomuuteen niitä ei olisi saanut määrätä. 

Vierailija
57/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa tuosta ensiapuun, taikävellä sinne tiskillekertomaan, että et ole nukkunut aikoihin ja tarvit pikaista apua,koska sulla on itsetuhoisia ajatuksia.

Osastolla saat tukea lopettaa lääke.

Tai pyydät rauhoittavaa esim.opamoxeja , joilla mun unirytmi palautui, kun lopetin lääkkeet.

Tosin palasin mirtatsapiini kuurille taas myöhemmin ja tuon avulla nukun oikein hyvin, vaikka määrä on tosi pieni.

Tarvit siis apua tuohon, etkä yksin nyt pärjää.

Lääkkeiden lopetukset ovat helvettiä, mutta , kun haet apua, niin kaikki sujuu hyvin.

Bentsot ovat todella hyvä apu lääkkeen lopetuksessa, kun vaan muistaa käyttää lyhytaikaisesti.

Viikossa sain oman unirytmini kuntoon niillä ja otin vielä puolet vähemmän, mitä lääkäri määräsi.

Tsemppiä.

Vierailija
59/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit soittaa tuosta ensiapuun, taikävellä sinne tiskillekertomaan, että et ole nukkunut aikoihin ja tarvit pikaista apua,koska sulla on itsetuhoisia ajatuksia.

Osastolla saat tukea lopettaa lääke.

Tai pyydät rauhoittavaa esim.opamoxeja , joilla mun unirytmi palautui, kun lopetin lääkkeet.

Tosin palasin mirtatsapiini kuurille taas myöhemmin ja tuon avulla nukun oikein hyvin, vaikka määrä on tosi pieni.

Tarvit siis apua tuohon, etkä yksin nyt pärjää.

Lääkkeiden lopetukset ovat helvettiä, mutta , kun haet apua, niin kaikki sujuu hyvin.

Bentsot ovat todella hyvä apu lääkkeen lopetuksessa, kun vaan muistaa käyttää lyhytaikaisesti.

Viikossa sain oman unirytmini kuntoon niillä ja otin vielä puolet vähemmän, mitä lääkäri määräsi.

Tsemppiä.

Pahoin pelkään, ettei mun unirytmi enää palaudu Ketipinorin ja Olanzapiinin jälkeen. Tai, että ylipäätään alkaisin nukkumaan muuta kuin satunnaisia puolituntisia tai tuntisia (1h) pitkien valvomisputkien välissä. 😭. Ennen lääkityksiä olin vain huono-uninen, nukuin pari tuntia per vuorokausi. 

Vierailija
60/102 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme