Vieroitus
Onko täällä joku onnistunut vieroituksessa, Olanzapin ja/tai Ketipinor? Miten nukkuminen? Kauan käytit ja millä annoksella?
Kommentit (102)
Tekisi mieli kuolla. 😭. Mulla on todennäköisesti ihan aivovamma.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli kuolla. 😭. Mulla on todennäköisesti ihan aivovamma.
Ei ramaise yhtään. 😭
En pysty nukkumaan, kun ei nukuta yhtään. Elimistö huutaa lepoa. 😭
Ajattelin, että opin nukkumaan lääkkeillä. En idioottimaisuuttani älynnyt, että samalla voin menettää kyvyn nukkua. 😭. Olin vain huono-uninen (nukuin pari tuntia vuorokaudessa aina samoihin aikoihin). Käytin liian paljon ja liian pitkään lääkkeitä. Lääkäri ei olisi saanut määrätä käypä hoidon vastaisia lääkkeitä.
Mulle jäi todennäköisesti pysyvät vammat mm. kyvyttömyys nukkua tästä. Olen käytännössä työkyvytön ja elinikä jää lyhyeksi, jos edes jaksan enää kärsiä. Vertaistukea?
Jos alkaisi edes hieman nukuttamaan, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että opin nukkumaan lääkkeillä. En idioottimaisuuttani älynnyt, että samalla voin menettää kyvyn nukkua. 😭. Olin vain huono-uninen (nukuin pari tuntia vuorokaudessa aina samoihin aikoihin). Käytin liian paljon ja liian pitkään lääkkeitä. Lääkäri ei olisi saanut määrätä käypä hoidon vastaisia lääkkeitä.
Mulle jäi todennäköisesti pysyvät vammat mm. kyvyttömyys nukkua tästä. Olen käytännössä työkyvytön ja elinikä jää lyhyeksi, jos edes jaksan enää kärsiä. Vertaistukea?
Jos alkaisi edes hieman nukuttamaan, mutta ei.
Jo pelkästään Ketipinor oli haitallinen puhumattakaan Olanzapiinista. 😭. Unettomuuteen niitä ei olisi saanut määrätä.
Voit soittaa tuosta ensiapuun, taikävellä sinne tiskillekertomaan, että et ole nukkunut aikoihin ja tarvit pikaista apua,koska sulla on itsetuhoisia ajatuksia.
Osastolla saat tukea lopettaa lääke.
Tai pyydät rauhoittavaa esim.opamoxeja , joilla mun unirytmi palautui, kun lopetin lääkkeet.
Tosin palasin mirtatsapiini kuurille taas myöhemmin ja tuon avulla nukun oikein hyvin, vaikka määrä on tosi pieni.
Tarvit siis apua tuohon, etkä yksin nyt pärjää.
Lääkkeiden lopetukset ovat helvettiä, mutta , kun haet apua, niin kaikki sujuu hyvin.
Bentsot ovat todella hyvä apu lääkkeen lopetuksessa, kun vaan muistaa käyttää lyhytaikaisesti.
Viikossa sain oman unirytmini kuntoon niillä ja otin vielä puolet vähemmän, mitä lääkäri määräsi.
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Voit soittaa tuosta ensiapuun, taikävellä sinne tiskillekertomaan, että et ole nukkunut aikoihin ja tarvit pikaista apua,koska sulla on itsetuhoisia ajatuksia.
Osastolla saat tukea lopettaa lääke.
Tai pyydät rauhoittavaa esim.opamoxeja , joilla mun unirytmi palautui, kun lopetin lääkkeet.
Tosin palasin mirtatsapiini kuurille taas myöhemmin ja tuon avulla nukun oikein hyvin, vaikka määrä on tosi pieni.
Tarvit siis apua tuohon, etkä yksin nyt pärjää.
Lääkkeiden lopetukset ovat helvettiä, mutta , kun haet apua, niin kaikki sujuu hyvin.
Bentsot ovat todella hyvä apu lääkkeen lopetuksessa, kun vaan muistaa käyttää lyhytaikaisesti.
Viikossa sain oman unirytmini kuntoon niillä ja otin vielä puolet vähemmän, mitä lääkäri määräsi.
Tsemppiä.
Pahoin pelkään, ettei mun unirytmi enää palaudu Ketipinorin ja Olanzapiinin jälkeen. Tai, että ylipäätään alkaisin nukkumaan muuta kuin satunnaisia puolituntisia tai tuntisia (1h) pitkien valvomisputkien välissä. 😭. Ennen lääkityksiä olin vain huono-uninen, nukuin pari tuntia per vuorokausi.
Määrättiin ihan vaan unettomuuteen. Lääkäri ei olisi saanut määrätä pelkkään triviaaliin unettomuuteen.