Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitus

Vierailija
12.01.2024 |

Onko täällä joku onnistunut vieroituksessa, Olanzapin ja/tai Ketipinor? Miten nukkuminen? Kauan käytit ja millä annoksella?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mieliala ja psykoosilääkkeet kannattaa lopettaa hitaasti ja tunnustellen. Monesti ohjataan lopettamassa parin viikon kuluessa mutta käytännössä tästä tuntuu seuraavan todella monille hankalia vieroittumisoireita tai oireiden uusiminen. Hitaampi parempi sanon näitä taipaleita vierestä työn puolesta seuranneena

Tsemppiä muutokseen!

Pudotin niin, että yhteen annos-puolitukseen käytin aina kuukauden aikaa. Siltikään lähtötilanteen (ennen lääkitystä) nukkuminen ei palautunut. 😭

Vierailija
22/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mieliala ja psykoosilääkkeet kannattaa lopettaa hitaasti ja tunnustellen. Monesti ohjataan lopettamassa parin viikon kuluessa mutta käytännössä tästä tuntuu seuraavan todella monille hankalia vieroittumisoireita tai oireiden uusiminen. Hitaampi parempi sanon näitä taipaleita vierestä työn puolesta seuranneena

Tsemppiä muutokseen!

Pudotin niin, että yhteen annos-puolitukseen käytin aina kuukauden aikaa. Siltikään lähtötilanteen (ennen lääkitystä) nukkuminen ei palautunut. 😭

Olen lukenut, ettei neuroleptejä edes pitäisi määrätä triviaaliin unettomuuteen. Onko unen palautuminen enää edes mahdollista? 

Vierailija
24/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä muutokseen!

Kuulostaa varsin rauhalliselta tahdilta. Ehkä silti tarvitaan vielä rauhallisempi, aivokemia sopeutuu melko hitaasti joskus. Voikohan nuo tehdä pysyvää hallaa unelle niin kuin jotkin huumeet paljon käytettynä saattaa jättää vuosikausien oireet?

Vierailija
25/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä muutokseen!

Kuulostaa varsin rauhalliselta tahdilta. Ehkä silti tarvitaan vielä rauhallisempi, aivokemia sopeutuu melko hitaasti joskus. Voikohan nuo tehdä pysyvää hallaa unelle niin kuin jotkin huumeet paljon käytettynä saattaa jättää vuosikausien oireet?

Tuota pelkään. En oikein jaksaisi enää elää. 😭

Vierailija
27/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä muutokseen!

Olen lukenut, ettei neuroleptejä edes pitäisi määrätä triviaaliin unettomuuteen. Onko unen palautuminen enää edes mahdollista? 

Tämä on tosi. Monet lääkärit ei taida lukea unettomuuden käypä hoito suosituksia tai eivät piittaa. Psykoosilääkkeisiin tulisi hankalan sivuoireprofiilin ja riskien takia turvautua vain erityisestä syystä. Silti niitä määrätään välillä ensimmäisenä lääkkeenä jopa lyhytaikaiseen unettomuuteen

Vierailija
28/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä muutokseen!

Tämä on tosi. Monet lääkärit ei taida lukea unettomuuden käypä hoito suosituksia tai eivät piitta

Mä olin vain vähäuninen, eli olin nukkunut noin vuoden ajan pari tuntia vuorokaudessa. 😭. Mä en todennäköisesti enää parane edes lähtötilanteeseen. 😭

Vierailija
29/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta valvoa pitkään, se saa noita ajatuksia helposti aikaa ettei jaksaisi enään elää. Työuupumuksen yhteydessä koin tämän itse ja unilääke haasteet kun ketiapiinia määrättiin ja annosta kasvatettiin sivuoireista piittaamatta. Yksityiseltä klinikalta sai onneksi lopulta apua ja sopivat lääkkeet. Varsinaiset unilääkkeet joilla kierre katkesi, sitten väsyttävät masennuslääkkeet jatkoon kunnes toipuminen eteni lääkkeistä vapaaksi.

Älä vielä luovuta. Ja aina parempi ikävällä lääkkeellä nukkua kuin ei ollenkaan, jos täytyy valita kahdesta pahasta.

Vierailija
30/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta valvoa pitkään, se saa noita ajatuksia helposti aikaa ettei jaksaisi enään elää. Työuupumuksen yhteydessä koin tämän itse ja unilääke haasteet kun ketiapiinia määrättiin ja annosta kasvatettiin sivuoireista piittaamatta. Yksityiseltä klinikalta sai onneksi lopulta apua ja sopivat lääkkeet. Varsinaiset unilääkkeet joilla kierre katkesi, sitten väsyttävät masennuslääkkeet jatkoon kunnes toipuminen eteni lääkkeistä vapaaksi.

Älä vielä luovuta. Ja aina parempi ikävällä lääkkeellä nukkua kuin ei ollenkaan, jos täytyy valita kahdesta pahasta.

Eli pääsitkö lopulta kokonaan irti lääkkeistä? Mua harmittaa, että söin lääkkeitä, kun lähtötilanne oli se, että nukuin pari tuntia vuorokaudessa. Pääsenköhän vielä joskus lähtötilanteeseen? 

Vierailija
32/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pääsitkö lopulta kokonaan irti lääkkeistä? Mua harmittaa, että söin lääkkeitä, kun lähtötilanne oli se, että nukuin pari tuntia vuorokaudessa. Pääsenköhän vielä joskus lähtötilanteeseen? 

Ja oliko sulla aluksi niin, ettet tuntenut lainkaan luontaista väsymystä? 

Vierailija
34/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt mm. väsymyksen ja nälän tunteet. 😭. Tätä on jatkunut pari kuukautta. Alkaa olla itsetuhoinen olo. Olisin vaan huono-uninen ilman lääkityksiä. 

Vierailija
37/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

39/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosiin määrättyjä lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/102 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menettänyt mm. väsymyksen ja nälän tunteet. 😭. Tätä on jatkunut pari kuukautta. Alkaa olla itsetuhoinen olo. Olisin vaan huono-uninen ilman lääkityksiä. 

Jos saisin nukuttua edes sen 2-3 tuntia per vuorokausi. 😭. Eli pääsisin lähtötilanteeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän