VARAS VEI RATTAAT MÄKELÄNRINTEESTÄ!
Joku erittäin älykäs varas vei meidän lasten tuplarattaat tänään Mäkelänrinteen uintikeskuksen aulasta.
Kyseessä on Suomessa melko harvinaiset Jane Powertwin- tuplarattaat:
Linkittää ei saa, mutta googleta Jane Powertwin, väri Rojo, eli punainen.
Takapenkillä musta lämpöpussi.
Havaintoja poliisiin pian!
Ja varkaalle tiedoksi, että olet valvontakamerassa. =)
Kommentit (95)
jos varkauden jälkeen rattaat on viikon pari kateissa ja sitten ne löytyvät. laittaa nyt oma pieni vauva nukkumaan niihin, kun ei tiedä missä rotanloukussa ne on olleet.
ajatuksena yököttää.
Tuulikaapeissa ei yleensä saa säilyttää mitään tavaraa, voi olla poistumisen tiellä hätätilanteessa. Porrashuoneessa ei koskaan saa säilyttää tavaraa.
poliisi tv:hen viestiä...
Kunpa varas löytyisi, sitä vaan toivoskelen...
vaikka enhän minä niin tyhmä ole että uskoisin ihmeisiin.
ja, kyllä, meillä oli lukko, useitakin, joten menkää te lukkokauppoihin, joilla ei vielä ole.
ap
Huumekoukussa ollut vei ja myi edelleen :(
Vierailija:
poliisi tv:hen viestiä...Kunpa varas löytyisi, sitä vaan toivoskelen...
vaikka enhän minä niin tyhmä ole että uskoisin ihmeisiin.
ja, kyllä, meillä oli lukko, useitakin, joten menkää te lukkokauppoihin, joilla ei vielä ole.ap
Jos joku tuikkasee ne tuleen, katastrofi on valmis. Niistä irtoaa niin paljon myrkyllisiä kaasuja. Ja pahimmassa tapauksessa rattaiden omistaja saa syytteen kuolemantuottamuksesta.
ja ne korvattiin vakuutuksesta, vaikka eivät olleet lukossa. Katsoivat, että varkaus oli tapahtunut niin yllättävästi, ettei voitu odottaa rattaiden olevan lukossa. Meillä rattaat vietiin omasta rapusta sillä välin kun kannoin ostoksia kotiin. Kun sain kassit ja lapset kotiin, lähdin vielä hakemaan rattaita ja sillä välin ne oli viety. Todella harmillista. Vakuutusyhtiö toimi nopeasti ja saimme uudet rattaat parin päivän sisällä.
Vierailija:
ja ne korvattiin vakuutuksesta, vaikka eivät olleet lukossa. Katsoivat, että varkaus oli tapahtunut niin yllättävästi, ettei voitu odottaa rattaiden olevan lukossa. Meillä rattaat vietiin omasta rapusta sillä välin kun kannoin ostoksia kotiin. Kun sain kassit ja lapset kotiin, lähdin vielä hakemaan rattaita ja sillä välin ne oli viety. Todella harmillista. Vakuutusyhtiö toimi nopeasti ja saimme uudet rattaat parin päivän sisällä.
jos rattaat ovat niille varatussa lukitussa tilassa/varastossa niin vakuutus korvaa. eli täytyy olla lastenvaunuvarasto, kannattaa tarkistaa kuitenkin vielä omasta vakuutusyhtiöstä.
Ihmeellistä mutta valitettavan tavanomaista ajattelua!
Toivottavasti rattaat löytyvät pian!
kuljettaa rattaiden mukana sadesuojaa ja turvalukkoa. Kuskataanhan sitä ostoksiakin alakorissa. Minä lukitsen rattaani vaikka ulos koivuun, jos siirrän lapsen niistä pois. Jos ei voi jättää sisätiloihin, aina ulkoa joku kiinteä lukituspaikka löytyy, vaikka puut tai tikapuut ja sadesuoja suojaa kastumiselta. Halpa investointi ja pieni vaiva aiheutuvaan pahaan mieleen nähden.
tuosta lukkoasiasta niin tärkeänä.
mä en ainakaan ole koskaan nähnyt rattaita lukittuina koivuihin kiinni
ja
tänäänkin tuolla mäkelänrinteen hallissa oli useat rattaat ilman lukkoja.
sitä on niin helppoa tulla osoittelemaan sormella, kun ite ei ikinä tee samoja virheitä kun muut.
Ootte tosi hyviä neuvomaan mut empatiaa on turha toivoa
t. ei ap
vai meinaatko että kun kävelee lujaa niin vesi ei osu niihin vai ;)
Vierailija:
Ihan oikeasti, jos tavara on lukittu, vaikka vain edes jotenkin, niin houkutus varastamiseen ei ole läheskään yhtä suuri. Ja jos on vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko, on siinä varkaalla edes jonkinlainen työ saada se poikki/irti ja sinä saat vakuutuksestasi rattaiden hinnan takaisin. Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä ymmärtää?
Luulisi että sinunkin mielestäsi rattaiden lukitseminen olisi helpompaa kuin nyt varkaiden metsästäminen, rikosilmoitusten teko, myyntipalstojen seuraaminen ym kaikki ylimääräinen harmi. Ja vielä se, että kun et lukinnut rattaita, niin maksat siitä ihan itse. Käytännössä annoit rattaat pois.
Anteeksi jos olen " tyly" . Joudun vain työssäni päivittäin kuuntelemaan vastaavia tapauksia ja selvittelemään niitä enkä yksinkertaisesti ymmärrä miksi ihmiset heittävät rahaa taivaan tuuliin täysin tietoisesti.
Ja tuosta ihmisiin luottamisesta, varmaankin suurinosa on ihan luotettavia " peruskansalaisia" jotka eivät todellakaan varasta lastenrattaita mutta miljoonaan ei tarvita kuin yksi ääliö ja se riittää, valitettavasti.
T:33