VARAS VEI RATTAAT MÄKELÄNRINTEESTÄ!
Joku erittäin älykäs varas vei meidän lasten tuplarattaat tänään Mäkelänrinteen uintikeskuksen aulasta.
Kyseessä on Suomessa melko harvinaiset Jane Powertwin- tuplarattaat:
Linkittää ei saa, mutta googleta Jane Powertwin, väri Rojo, eli punainen.
Takapenkillä musta lämpöpussi.
Havaintoja poliisiin pian!
Ja varkaalle tiedoksi, että olet valvontakamerassa. =)
Kommentit (95)
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Olisihan joku voinut varastaa ne sieltä aulastakin!HALOO!!!
Aulasta käskettiin viedä pois jossa oli lukittuna. haloo ittelles.
Viet tuulikaappiin ja lukitset sinne! Jos joku vie lukitut rattaat niin saat vakuutuksesta sahasi pois ja ostat saman viikon aikana uudet rattaat! Eipä harmita läheskään yhtä paljon rattaiden vieminen kun saat uudet tilalle.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Olisihan joku voinut varastaa ne sieltä aulastakin!HALOO!!!
Aulasta käskettiin viedä pois jossa oli lukittuna. haloo ittelles.
Viet tuulikaappiin ja lukitset sinne! Jos joku vie lukitut rattaat niin saat vakuutuksesta sahasi pois ja ostat saman viikon aikana uudet rattaat! Eipä harmita läheskään yhtä paljon rattaiden vieminen kun saat uudet tilalle.
Vierailija:
ja sitten luottaa siihen että " varas saadaan kyllä kiinni kun on niin kalliit ja erikoiset menopelit" .poliiseilla on kuule muutakin tekemistä kun etsiä vaunu/fillarivarkaita.
Nimimerkki: " kokemusta on"
Kyllä ne pollarit sinne teillekin vielä lisäksi kerkeää, jos teillä perheriita päällä.
Vai onko niin että tutkijat on erikseen? mistä mä tiedän, mutta sen tiedän että ne tutkii ihan mielellään omaisuusrikoksia. Siitähän tässä on kyse, ja palkkaa ne siitä saa.
itse jätin kerran vahingossa fillarin ilman lukkoa ja heti kelpasi, ihan oma syy ja opin kerrasta.
" Vakuutus ei korvaa jos ei ole seinään kiinnitetty ja tuulikaapissa ei ole mitään mihin lukitsee."
Kyllä ainakin tapiola korvaa jos on vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko, lukon paperit ja rattaiden kuitit tallella. Niin ja laajempi kotivakuutus.
Vai maksoikohan meidän rattaat vakuutusyhtiön täti omasta pussista???
Meiltä vietiin rattaat vielä rappukäytävästä kun olin viemässä lapsia ja tavaroita sisälle. Olin poissa n. 2 min. ja kun palasin viemään rattaita vaunuvarastoon niin ei ollutkaan enää mitään mitä viedä kun joku oli ehtinyt ensin.
Rattaat oli vuoden vanhat x-adventure twincot jotka oli tilattu belgiasta, maksoivat 340e ja tämän rahan sain vakuutusyhtiöstä parissa päivässä takaisin ja uudet rattaat tuli kotiovelle viikossa. Ei tarvinnut itkeä kun joku varasti!
Tämän jälkeen olen jättänyt mieluummin vaikka ulos lyhtypylvääseen lukittuna mieluummin kuin irralleen sisälle.
Ja tämä tapahtui syyskuussa keravalla, ei porvoossa.
maassamme... Miten he pääsevät kaikki " eläkkeelle" niin nuorina? Miksen koskaan ole kuullut romani miehestä joka olisi käynyt armeijan (tai sivarin, tai ollut totaalikieltäytyjä...)?
Miksei näistä asioista voi puhua? Miksemme koskaan saa lukea lehdistä tilastoja näistä asioista? Nykyään romanien " tavat" tietää jokainen, mutta ne ovat " julkisia salaisuuksia" joista ei saisi puhua.
Miksei?
Ja kyllä, on varmasti rehellisiä romaneitakin, mutta he ovat vähemmistö. Moni joka on rehellinen, minun kokemukseni peruteella (tunnen siis ko. ihmisiä) hylkää kulttuurinsa ja luopuu mm. romani vaateista, menee naimisiin valkolaisen kanssa jne. yleensä myös välit sukulaisiin katkeavat kokonaan/lähes kokonaan.
Ja varmasti joku romani on voinut saada perinnön, tai vaikka rikastua raveissa;) tmv. mikä selittää upouuden mersun pihassa, mutta todellakin monille nuo rahat ovat tulleet jostakin, mikä ei kestä päivänvaloa...
tiedän aika monta talousrikollista ja pilkun siirtäjää joilla kaikki omaisuus vaimon nimissä ja talon seinät suurinpiirtein vuorattu seteleillä. Tämän lisäksi ollaan " työttömiä" , nostetaan työttömyyspäivärahaa ja tehdään pimeitä töitä.
Ja meitä epärehellisiä valkolaisia on taatusti enemmän!
MUTTA kyse on siitä, että kuinka monta sellaista sukua/kylää tmv. tiedät, jossa 99% ovat jonkin sortin kriminaaleja?
Olen romani naiselta itseltään kuullut, kuinka pienestä pitäen vanhemmat eivät opeta lapsiaan että varastaminen on väärin ymv. vaan päin vastoin että jos joku on niin tyhmä että pudottaa vaikka lompakon, sen saa napata itselleen. Kuinka moni esim. tämän ketjun ihmisistä opettaa lapsilleen tuollaista moraalia? Kuinka monen kotona on opetettu aikanaan noin...?
Kun lapsi kasvaa koko elämänsä niin, että äidin hameen helmoihin livahtaa aina kaupassa jotain, mikä sitten autolla lastataan muiden ostosten joukkoon, niin eikö tuon lapsen oikeustaju hämärry pienestä pitäen? Tiedättekö kuinka vaikea on oppia tuosta ajattelu mallista pois...?!
68 tai joku, mikä olinkaan...
että varmasti suurin osa on ihan perusrehellisiä kansalaisia mutta yksi idiootti (oli sitten romani tai ei) riittää, varsinkin kun kyseessä on lukitsematon omaisuus.
Valitettavan usein " tilaisuus tekee varkaan" .
syyllistyisi tuohon " tilaisuus tekee varkaan" juttuun?! Minun tutuistani moni syyllistyisi, mutta eivät todellakaan kaikki, suurin osa EI syyllistyisi. Itse olen ottanut maasta löytämäni parikymppisen taskuuni, en todellakaan lähteny sitä poliisi asemalla kuskaamaan. Samoin olen töistä ottanut kotiin kyniä ja joskus tulostus paperia, mutta tämä ei tavallaan ole varastamista, sillä olen pomolle ihan suoraan asioista sanonut " loppu tulostupaperi kotona, voinko ottaa tästä kun tarvii printata yks juttu...?" " Joo, ota sieltä kaapista koko paketti---!
Opinpa nyt tyhmyydestäni. tai siis mieheni tyhmyydestä. enhän se minä tosiaan ollut joka ne kärryt siihen jätti.
kiitoksia vaan kovasti palautteista. sitä varmasti jokainen tekee tällaisia asioita ihan perustellusti sillä hetkellä, ei mun mies ainakaan tahallaan tyhmästi tehnyt. olkaa te nyt sitten hyvät kansalaiset viksumpia älkääkä ikimaailmassa tehkö samanmoista typeryyttä.
rikosilmoitus tehty. vakuutuksesta tulee varmaan pian se nega vastaus.
ilmoittelen sitten myöhemmin kuinka surkeasti surkeus päättyi.
ja nyt sitten lähdetään uusilla rattailla uuteen vuoteen. =)
ap
YKSI IDIOOTTI RIITTÄÄ!!!
eli mitä minä väitän?
" kuinka tiukalle rullalle tämän rautalangan haluat?"
Hommaa sellainen vaijeri että karkottaa kaikki varkausmielessä liikkuvat :)
Pääset helpommalla kun lukitset rattaat niin ei tarvii pelätä niiden häipymistä ja ylimääräisiä kuluja.
Hyvää Uutta Vuotta koko perheelle! kaikesta huolimatta :)
Omat lapseni ovat syntyneet -01 ja -03 ja kyllä silloin aivan yleisesti saattoi jättää rattaat vastaavaan paikkaan ilman lukkoa. Ainakin täällä Hämeessä - ehkä Helsingissä asia on eri. Ennemminkin täällä katsottiin pitkään jos näpräsi lukkojen kanssa!
Mielestäni rattaat eivät ole pyörään tai autoon verrattavat siksi, että niissä ei ole lukkoa vakiovarusteena. Siksi on hassua, jos vakuutus kuitenkin vaatii, että olisi oltava lukossa.
Pitäisi ilmeisesti myös esim. Stiga laittaa lukkoon, jos käy vaikka kaupassa lasten kanssa ja jättää sen kaupan ulkopuolelle. Entä mitenkäs vakuutus suhtautuu koiriin, jotka viedään kaupan ulkopuolelta? Jos ei ole lukittu niin ei tule korvausta???
Tyhmä olet jos kaupan pihalle jätät! Ainakin täällä pk seudulla kaikki lähtee mikä irti saadaan ja kyllä noita esim: narkkareita löytyy jo monista pikkukylistäki ja hämeestä. Valitettavasti. Ja heitä ei kiinnosta onko kyseessä mummon eläkerahat, pikkupojan stiga, nuoren miehen ekalla palkalla ostettu autoradio, perheen säästöin ostetut lastenrattaat vai sinun puudelisi kun tarvitsevat seuraavan annoksen.
Ja minä en käy koirani kanssa kaupassa vaan hoidan nämä asiat erikseen. Tiedän valitettavasti 2 tapausta että koira on kaupan edestä varastettu.
Rahalla ja vakuutuksella saa tavaroita takaisin mutta valitettavasti ei ihmisiä tai lemmikejä.
Herätkää 2000 lukuun, epärehellisiä ihmisiä on valitettavasti joka puolella. Tästä päästään jo asiaan päihdeongelmat, työttömyys, syrjäytyneisyys jne. jonka tulosta tämä kaikki on.
" Valitettavan usein " tilaisuus tekee varkaan" ."
Minusta osalla ihmisistä on alentunut moraali, jos todella tilaisuus tekee varkaan. En usko tuohon " yksi miljoonasta" teoriaan, sillä kuka kaikki polkupyärät, austret, mummojen eläkerahat ja vaunut varastaa...? Ne Suomen 5 epärehellistä tyyppiäkö...? Eikö yhteiskunnassa ole jotakin vikaa, jos niin monesta " Keijo Keskiverrosta" tilaisuus tekee varkaan...?
Niitä vaan on enemmän, usko pois vaan!
joskus otan mukaan yhden pyörän
mun mielestä mahdollisuuksiin nähden rattaita varastetaan yllättävän vähän
ja sitten luottaa siihen että " varas saadaan kyllä kiinni kun on niin kalliit ja erikoiset menopelit" .
poliiseilla on kuule muutakin tekemistä kun etsiä vaunu/fillarivarkaita.
Nimimerkki: " kokemusta on"