En halua lapsia eikä kumppani ole varma haluaako lapsia
Mitä pitäisi tehdä?
Suhteen alussa oltiin puhuttu että ei hankita ja oltiin keskusteltu se hyvin läpi, mutta on viimeaikoina puhunut että ehkä voisikin joskus haluta niitä mutta ei ainakaan tällä hetkellä.
Mitä mieltä tuosta pitäisi olla? Itselle hyvin selkeää että en halua lapsia (olen nainen) niin mietin vahvasti eroa, mutta sitten harmittaisi tulevaisuudessa jos asia onkin niin että mieheni ei haluakkaan lapsia ikinä.
Ollaan molemmat tosi onnellisia toistemme kanssa, yli vuosi yhteiseloa ja asutaan yhteisessä asunnossa. Onko vain oikein toimia niin että jatketaan yhdessä ja tulevaisuus tuo tullessaan mitä sitten ikinä tuokaan?
Kommentit (25)
Minkä ikäisiä te olette?
Mun mielestä sun ei tarvii miettiä sitä asiaa, vaan miehen tulee aikanaan itse tehdä se päätös. Jos miehelle joskus tulee vauvakuume, niin sitten hän ottaa eron, ihan yksinkertaisesti.
Ja useinhan miehille tulee vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana. Se onkin sitten oma juttunsa, että mistä löytää (lapsettoman) alle nelikymppisen naisen siihen tehtävään.
Teidän täytyy vaan puhua tämä asia läpi keskenänne. Eli se, että mitä sitten, jos hän alkaa haluta lapsia ja sinä et edelleen halua, mitä sitten tapahtuu? Hyväksyykö mies, että lapsitoive jää toteutumatta, vai lähteekö? Ja sitten sinä mietit sen, että käykö sinulle suhde, joka voi päättyä tuon takia vaikka 10 vuoden päästä. Joillekin se on ok, toisille ei. Itselleni olisi, koska ei mulla ole mitään ihannetta että suhteen pitäisi kestää loppuikä. Minusta vaikka 5-10 vuotta on upea juttu, eikä haittaa jos se sitten loppuu.
Mieheni oli aiempaan suhteen mennyt samoin puhein, että ei lapsia. Tämä oli miehelle ollut aina selvä ja oli hänelle edellytys alkaa kenenkään kanssa suhteeseen alunperinkään. Hänellä oli nuoruuden liitto päättynyt jo tähän kysymykseen, joten oli omasta tahdostaan aivan varma. Uusi naisystävä tiesi että miehen ex-vaimo haki eroa koska mies ei suostunut isäksi.
Muutama vuosi seurustelua niin oli tullut ilmi, että naisystävä olikin jo yrittänyt lasta aiemmassa liitossaan ja puheetkin oli muuttuneet muotoon 'ehkä ei' aiemman 'ei ikinä' sijasta.
Eipä mennyt kauaa kun mies löysi itsensä yrittämästä muutaman kuukauden ja lopulta lapsettomuustutkimuksista. koska "oli vienyt naisen hedelmöittymisen kannalta viimeiset vuodet" ja olisi hänen "vikansa jos nainen ei koskaan saavuta suurinta haavettaan tulla äidiksi". Tähän aikaan tuli ulos paljon kohua herättänyt artikkeli "mies älä varasta kahdeksaa vuotta naisen elämästä" ja yhtäkkiä oli käynyt juuri niin -hän sai kuulla varastaneensa 5 vuotta pian 40 täyttävän naisystävänsä elämästä, jos ei alkaisi tehtailemaan vauvaa.
Kyllä se pitää sinunkin miehesi osata sanoa, onko varmaa, ettei hän ala jossain vaiheessa haikailemaan perhettä.
Meillä sama tilanne, paitsi emme asu yhdessä. Olen tehnyt miehelle selväksi, että lapsia ei tule koskaan minun kanssani saamaan. Tämän enempää en asiaan voi vaikuttaa, vaan luotan siihen, että aikuinen ihminen pystyy ottamaan vastuun omasta elämästään. Jos mies haluaa lapsia, hän saa luvan ihan itse käydä tuon ajatusprosessin läpi, erota ja etsiä kumppanin jonka kanssa lisääntyä.
Jos tämä olisi ollut tilanne suhteen alussa, niin tietysti silloin ero olisi ollut ainut oikea ratkaisu. Muuten vain sattuu tai elää löysässä narussa. Ei sellaiseen kannata ehdoin tahdoin lähteä.
Mutta koska tästä ei ollut kyse, ja koska itselläni on ollut sama tilanne päällä muutaman vuoden, niin en oikein osaa auttaa. Mies tietää minun kantani ja mies tietää, että jos hän haluaa toteuttaa perhehaaveen, hänen pitää puhaltaa peli poikki rehdisti. Enhän muutenkaan voi omistaa ketään, mutta edellytän rehellisyyttä ja monogamiaa, oli tulevaisuus mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli aiempaan suhteen mennyt samoin puhein, että ei lapsia. Tämä oli miehelle ollut aina selvä ja oli hänelle edellytys alkaa kenenkään kanssa suhteeseen alunperinkään. Hänellä oli nuoruuden liitto päättynyt jo tähän kysymykseen, joten oli omasta tahdostaan aivan varma. Uusi naisystävä tiesi että miehen ex-vaimo haki eroa koska mies ei suostunut isäksi.
Muutama vuosi seurustelua niin oli tullut ilmi, että naisystävä olikin jo yrittänyt lasta aiemmassa liitossaan ja puheetkin oli muuttuneet muotoon 'ehkä ei' aiemman 'ei ikinä' sijasta.
Eipä mennyt kauaa kun mies löysi itsensä yrittämästä muutaman kuukauden ja lopulta lapsettomuustutkimuksista. koska "oli vienyt naisen hedelmöittymisen kannalta viimeiset vuodet" ja olisi hänen "vikansa jos nainen ei koskaan saavuta suurinta haavettaan tulla äidiksi".
Se nainen on ollut ihan idiootti. Mikä järki pakottaa vela-mies hankkimaan lasta?
Siis hetkinen, sinä et halua ja miehesikään ei todennäköisesti halua. Mikä tässä oli se ongelma?
Mun ex ei todellakaan halunnut lapsia, itsekään en niitä ole välttämättöminä pitänyt ja ero tuli ihan muista syistä.
Christiiina kirjoitti:
Minkä ikäisiä te olette?
Mun mielestä sun ei tarvii miettiä sitä asiaa, vaan miehen tulee aikanaan itse tehdä se päätös. Jos miehelle joskus tulee vauvakuume, niin sitten hän ottaa eron, ihan yksinkertaisesti.
Ja useinhan miehille tulee vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana. Se onkin sitten oma juttunsa, että mistä löytää (lapsettoman) alle nelikymppisen naisen siihen tehtävään.
Sehän onkin kiva sitten odotella sitä miehen päätöstä. Siihen asti rakennetaan yhteistä elämää, mutta aapee roikkuu kokoajan löysässä hirressä.
Ap, miehen "ehkä sitten joskus" tarkoittaa 100% varmuudella että lapsia on tultava, yleensä aika piankin.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mennyt kauaa kun mies löysi itsensä yrittämästä muutaman kuukauden ja lopulta lapsettomuustutkimuksista. koska "oli vienyt naisen hedelmöittymisen kannalta viimeiset vuodet" ja olisi hänen "vikansa jos nainen ei koskaan saavuta suurinta haavettaan tulla äidiksi".
Se nainen on ollut ihan idiootti. Mik
Ja toisaalta, mikä saa vela-miehen yrittämään lasta ja hakeutumaan jopa lapsettomuustutkimuksiin? Oliko nainen joku manipuloiva psyko?
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne, paitsi emme asu yhdessä. Olen tehnyt miehelle selväksi, että lapsia ei tule koskaan minun kanssani saamaan. Tämän enempää en asiaan voi vaikuttaa, vaan luotan siihen, että aikuinen ihminen pystyy ottamaan vastuun omasta elämästään. Jos mies haluaa lapsia, hän saa luvan ihan itse käydä tuon ajatusprosessin läpi, erota ja etsiä kumppanin jonka kanssa lisääntyä.
👱🏻:YHYYY PELKÄÄM ETTÄ PIMPPI VENYY JA REPEE YYYHYYY😩😫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi joskus mielenkiintoista kuulla, miksi jotkut ahdistuvat toisten vapaaehtoisesta lapsettomuudesta niin kovin.
Katkerat vela-akat ongelmineen. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Itse en pelkää, mutten ole koskaan halunnut lapsia.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.
Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.
Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Sellainen on vanhapiika.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan tms. takia.
No siis jos kumppani sit haluaakin joskus lapsia, niin erohan se viimeistään silloin on. Et kai voi kuin odottaa, et kumppani kelailee asian mielessään loppuun.