Muutto väkivaltaisen miehen luota pelottaa, neuvoja?
Minulla on muutto väkivaltaisen miehen luota ensi torstaina. Hän on sairauseläkkeellä eli ei ole kauaa pois kotoa. Poliisit eivät tule muuttoon tueksi, kun oikeusjutut pahoinpitelyistä ovat menneet sovitteluun eikä hänellä ole rikostuomioita. Minua jännittää kovasti miten pakkaus ja muutto menee kun joudun mennä hänen luokseen. Minulla ei ole miestuttuja jotka tulisivat tueksi, mies eristi minut kaikista toistakymmentä vuotta. En ole aiemmin uskaltanut lähteä mutta vihdoin päätin uskaltaa. Neuvoja?
Kommentit (94)
Jos käy kimppuun niin ruiskuta jotain kirvelevää ainetta silmiin sitten vaikka kampita ja laita nippusiteisiin.
Ihmettelen näiden naivihatrollien tarvetta tunkea suoltamaan pskaansa joka jumalan ketjuun.
AP, hienoa että olet löytänyt voimia lähteä. Hyviä neuvoja olet jo saanutkin: ammattitaitoiset turvamieht mukaan. Onnea matkaan!
Palkkaa joku ammattivartija seuraksesi. Äläkä anna enää periksi, vaikka kuinka anelisi, pyytelisi anteeksi, kertoisi rakastavansa sinua jne.
Jos mies kuitenkin joskus on töissä, sinä menet hakemaan välttämättömät tavarasi silloin, hyvässä seurassa. Onko muuttofirma hyvä ajatus, jos olisi halvempi kuin turvallisuuspalvelu ja varsinkin jos pitää ottaa mukaan huonekaluja ym.
Miten tästä tulee taas vaikutelma, että ei oikeastaan kuitenkaan haluaisi muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet nyt turvakotiin ja jäät sinne muuttoon asti. Sieltä saa henkilön mukaan turvaksi kun haet kamat pois. Ainakin minä olisin aikoinaan saanut ihmisen turvaksi kotikäynnille aikoinaan. Heillä on myös paremmat resurssit saada poliisille pyyntö läpi
Poliisilla ei ole kyyllä mitään valuutuksia kun on yksityinen asuntoa, mies voi heittää poliisit ulos ilman seuraamuksia.
Onneksi olet väärässä. Vai kuvitteletko tosiaan, että kaikki rikolliset voivat vaan naureskella yksityisasunnoissa, kun poliisilla ei ole niissä mitään valtuuksia?
Aika tyhmää on ollut aikanaan suostua sovitteluun, mutta se mahdollisuus on mennyt. Miksi se on juuri torstai, kun pitää muuttaa eikä onnistu mikään muu päivä, jos mies olisi silloin poissa asunnosta pitempään?
Vierailija kirjoitti:
Niin, harvempi varmaan aloittaisi suhdetta väkivaltaisen kanssa jos hän kertoisi avoimesti jo tutustumisvaiheessa olevansa väkivaltainen. Kuinka moni kertoo? Eli älkää edes yrittäkö syyllistää uhreja, hyvänen aika!
En syyllistä uhreja, mutta omakohtainen kokemus on siitä, että uhri palasi vapaaehtoisesti takaisin hakattavaksi. Hän myös katkaisi välit niihin kavereihin, jotka olivat ammattivartijan kanssa mukana hakemassa tavaroita pois aikanaan.
Aivan varmasti siinä vaiheessa jo tiesi olevan väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyysin vastaavassa tilanteessa pari miestä turvakseni, ja heistä oli suuri apu, mies ei käynyt riehumaan. Pakkasimme kahdessa tunnissa.
Usein nuo ovat vieraiden aikana hyvin käyttäytyviä. Aloittaja tuntenee oman miehensä parhaiten. Riittäisikö muuttopalvelua, vai käykö hän myös vieraiden ihmisten kimppuun?
Joka tapauksessa ne ulkopuoliset ihmiset voivat soittaa poliisin paikalle ja hidastaa väkivaltaa, vaikka eivät ammattilaisia olisikaan.
Minä menin aikanaan kahden poliisin kanssa. Kävi ilmi, että ex oli tuhonnut kaiken tärkeän (paperit, dokumentit, koulu-ja työtodistukset, vaatteet, pesu-astianpesukoneen sekä television sekä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaat salilta pari äijää :)
Varmasti ihan ilmaiseksi joku lähtee 🤜
Sovitteluun ei asiat mene ellet itse ole suostunut siihen. Ilmoita että vaadit rangaistusta.
Turvakotiin voisi soittaa ja pyytää neuvoja.
Siellä voi myös asua tarvittaessa.
Tärkeintä on pitää huolta itsestään. Sä voit jättää vaikka koko sun omaisuuden miehen luo, se ei ole niin tärkeää kuin oma henki.
Tavarat ei ole tärkeitä. Et edes muista mitä sinne jätit kun aikaa kuluu. Itselläni aikoinaan jäi vaatteita paljonkin kun häivyin. Suostui sentään joitakin tavaroita postittamaan mulle.
Näin. Minä vähän ihmettelin kun neuvotaan pyytämään joku etäinenkin tuttu, kaverin mies tms. Ei ole heidän asia kyllä mennä ottamaan osumaa. Turvakoti poliisi tai asristettu palkattu vartija.
En mä ainakaan tykkäisi jos mun mies menisi jonkun kummin kaiman väkivaltamuuttoon osallistumaan ?