Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto väkivaltaisen miehen luota pelottaa, neuvoja?

Vierailija
12.01.2024 |

Minulla on muutto väkivaltaisen miehen luota ensi torstaina. Hän on sairauseläkkeellä eli ei ole kauaa pois kotoa. Poliisit eivät tule muuttoon tueksi, kun oikeusjutut pahoinpitelyistä ovat menneet sovitteluun eikä hänellä ole rikostuomioita. Minua jännittää kovasti miten pakkaus ja muutto menee kun joudun mennä hänen luokseen. Minulla ei ole miestuttuja jotka tulisivat tueksi, mies eristi minut kaikista toistakymmentä vuotta. En ole aiemmin uskaltanut lähteä mutta vihdoin päätin uskaltaa. Neuvoja? 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvapalvelu on hyvä idea mutta taitaa olla kallista. 

Ei tässä maailmassa mikään ole ilmaista. Siitä saa maksaa kun on tehnyt jänniä valintoja.

Vierailija
22/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodille täälläkin suositus. Myös Nollalinjalle voi soittaa ja kysyä neuvoa -> 0800 005 005.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa näitä valituksia. Ensin naiset haluavat jännän miehen ja sitten valittavat siitä. Koittakaa nyt päättää mitä haluatte!

Sinä olet osa ongelmaa ja olet se jännämies jonka takia turvakodit on olemassa, joten ole pää kiinni. On tässä elämän aikana autettu mieskin ulos suhteesta eikä tullut mieleenkään alkaa vittuilla. Mutta sinähän olet ihmispaska etkä mikään ratkaisu mihinkään.

Vierailija
24/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin salaa. En uskaltanut kärjistää tilannetta mihinkään nättiin eroilmoitukseen. Katsoin uuden kodin valmiiksi ja muutin, ja ainakin oli lukollinen ulko-ovi välissä kun mies sai kohtauksen. 

Vierailija
25/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin vastaavassa tilanteessa pari miestä turvakseni, ja heistä oli suuri apu, mies ei käynyt riehumaan. Pakkasimme kahdessa tunnissa. 

Vierailija
26/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ainakin Wishistä sai tilatuksi paprikasumutetta, mikä on laillista suomessa. Kannattaa hankkia jykevimmän näköinen puteli.

Vierailija
27/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa näitä valituksia. Ensin naiset haluavat jännän miehen ja sitten valittavat siitä. Koittakaa nyt päättää mitä haluatte!

Sinä olet osa ongelmaa ja olet se jännämies jonka takia turvakodit on olemassa, joten ole pää kiinni. On tässä elämän aikana autettu mieskin ulos suhteesta eikä tullut mieleenkään alkaa vittuilla. Mutta sinähän olet ihmispaska etkä mikään ratkaisu mihinkään.

Älä lähde ruokkimaan trollia näin tärkeässä keskustelussa. Muutkin ovat hänet sivuuttaneet.

Vierailija
28/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa mene pakkaamaan äläkä muuta yksin. Jos et saa miestä pois asunnosta, pyydä tukijoukko turvaksesi. Onko teidän paikkakunnalla nettipalstaa? Pyydä vaikka sieltä. 

Vierailija
29/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä turvakotiin ja nollalinjaan. Tiedän, että ainakin turvakodin asiakkaat on saaneet tavaroiden hakemista varten poliisin apua. Ainakin pääkaupunkiseudun poliisit on auttaneet. 

On itse asiassa tosi vakava ongelma, jos kaikkien tukitoimien, palvelunumeroiden, järjestöjen ja turvakotien olemassa ollessa et saa tällaiseen asiaan apua! Kun sulla on jonakin päivänä voimia, ole päättäjiin yhteydessä.

Vierailija
30/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ihmeessä mene yksin pakkaamaan, pyydä kuka tahansa mies turvaksesi. 

Ei sen tarvitse olla mies. Pyydä kuka tahansa mukaasi. Todistajan läsnäolo hillitsee kummasti väkivaltaan taipuvaista. 

Vierailija
31/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aina kotona kun ei ole töissä. On sairas parantumattomasti. En voi siis muuttaa niin ettei mies olisi kotona. 

Siis onko se mies nyt eläkkeellä vai töissä? Vähän rotia näihin trollialoituksiin nyt!

1/5

Vierailija
32/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sairas ja heikko niin mitä se voi muka tehdä?

Vierailija
33/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös facebookista voit pyytää apua. Olen useampaan tällaiseen pyyntöön törmännyt ja aloituksen voi tehdä nimettömänä :) 

Vierailija
34/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ei tarkoita väkivaltaista.

Vierailija
35/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista potkaista sitä munille vielä juuri ennenkuin poistut. Oppiipahan sikamies.

Vierailija
36/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko neuvotella exän kanssa, että hån olisi pois asunnosta sen aikaa, kun pakkaat? Toki silti pitäisi olla joku turvana. 

Vierailija
37/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista sille rauhoittavaa latteaa. Nappaa pilleri itsekin. Viet rollaattorin ja kepit parvekkeelle. Riisut miehen sänkyyn ja riippuen asuinkunnasta laitat anustapin, pupuraudat ja seksinuken ratsastamaan. Otat vielä kuvan muistoksi ja lähetät kunnollisille ihmisille todistusaineistoa kuinka irstas sika pettää heti kun silmä välttää. 

Kun olet häipynyt voit pistää nimettömän huoli-ilmoituksen syystä tai toisesta sussuille ja kiinteistöhuollolle. 

Kaikkea hyvää!

Vierailija
38/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut siitä, että löysit rohkeutta lähteä. Se on kaikkein vaikein askel.

Minusta tuo muuttofirma on aika hyvä ajatus, jos vaan on varaa siihen. Saat samalla kantoapua ja kun siellä pyörii useampi reipas nuori ihminen niin ei se meihesi voi siinä ruveta rähisemään.

Vierailija
39/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähistölläsi turvakotia, onko sinne meno ja sieltä avun pyytäminen käytännössä mahdollista? Jossain päin Suomea etäisyydet ovat aika valtavia.

Ellei turvakoti ole mahdollinen, pyydä _ketä _tahansa mukaan kun menet hakemaan tavaroitasi. Tuo vaihe kun on tiedetysti lähtijälle juuri se kaikkein vaarallisin. Älä missään tapauksessa ajattele meneväsi yksin "käväisen vaan ihan nopeasti" -ajatuksella. Sellainen käynti on ollut monelle kohtalokas.

Ellei poliisin kautta saa apua, miten olisi joku maksullinen vartija, muuttofirman mies (jolle selität tilanteen etukäteen ettei hän vahingossakaan jätä sinua asuntoon lopuksi yksin) ? 

Tai voisikohan SPR:n paikallisyhdistyksen tai seurakunnan kautta saada jonkun vapaaehtoisen mieshenkilön mukaan käynnille? 

Vierailija
40/94 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko kasaan naisporukan jolla menette pakkaamaan ja hakemaan tavarat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi