Muutto väkivaltaisen miehen luota pelottaa, neuvoja?
Minulla on muutto väkivaltaisen miehen luota ensi torstaina. Hän on sairauseläkkeellä eli ei ole kauaa pois kotoa. Poliisit eivät tule muuttoon tueksi, kun oikeusjutut pahoinpitelyistä ovat menneet sovitteluun eikä hänellä ole rikostuomioita. Minua jännittää kovasti miten pakkaus ja muutto menee kun joudun mennä hänen luokseen. Minulla ei ole miestuttuja jotka tulisivat tueksi, mies eristi minut kaikista toistakymmentä vuotta. En ole aiemmin uskaltanut lähteä mutta vihdoin päätin uskaltaa. Neuvoja?
Kommentit (94)
En menisi yksin, tuo on riskialtis vaihe. Ota kuka vaan mies mukaan jos menet, ystävän miestuttu, sukulainen kaukaakin, mutta joku, älä mene yksin.
Älä jää pakkaamaan vaan lähdet silloin kun hirviö ei ole kotona.
Moni henkirikos tapahtuu noissa muuttotilanteissa.
Tämä ohje on ensi-ja turvakodin henkilökunnalta.
Älä mene yksin! Ihan kuka vaan mukaan. Palkkaat vaikka torista jonkun "muuttoavuksi".
Kun olet saanut tavarat, kaikki estot päälle, et avaa oveasi ennen kuin varmasti tiedät kuka on oven takana ja jos mies vähäkin häiritsee sinua heti ilmoitus poliisille.
Tuttu teki viisaasti melko täydellisen katoamaistempun. Muutti ulkomaille ja väkivaltainen ex ei osannut jäljittää. Nyt naimisissa ko massa ja lapsia. Vaihtoi sukunimensä.
Liian kevyet suojaussuunnitelmat sinulla.
No mitä tahansa teet, pakkaamaan et kyllä yksin mene.
Unohda tavarat. Turvallisuus on tärkeintä. Voiko yksityinen ihminen ostaa vartiointiyritykseltä palveluita yhden päivän ajaksi?
Onko ne tavarat edes välttämättömiä? Jos jättäisit sinne.
Jos menet hakemaan niitä tavaroitasi, niin otat mukaasi ainakin kaksi kaveria. Itse varmaankin jättäisin tavarat sinne.
Mies on aina kotona kun ei ole töissä. On sairas parantumattomasti. En voi siis muuttaa niin ettei mies olisi kotona.
Turvapalvelu on hyvä idea mutta taitaa olla kallista.
Menet nyt turvakotiin ja jäät sinne muuttoon asti. Sieltä saa henkilön mukaan turvaksi kun haet kamat pois. Ainakin minä olisin aikoinaan saanut ihmisen turvaksi kotikäynnille aikoinaan. Heillä on myös paremmat resurssit saada poliisille pyyntö läpi
Minä en jaksa näitä valituksia. Ensin naiset haluavat jännän miehen ja sitten valittavat siitä. Koittakaa nyt päättää mitä haluatte!
Älä ihmeessä mene yksin pakkaamaan, pyydä kuka tahansa mies turvaksesi.
Ja tosiaan jos siellä kotona ei ole mitään elintärkeitä papereita niin älä mene takaisin ja silti, turvakotiin sieltä kaverin luota. Siellä et ole turvassa etkä voi saada asianmukaista apua.
Asun siis nyt ystävän luona, kun en ole uskaltanut mennä enää hänen luokseen. Mutta pakkaus pitää hoitaa tietenkin ennen muuttoa hänen luonaan. ap