En ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät auton käyntiin asioinnin ajaksi esim. kaupan pihaan
Auro niin helposti varastettavissa tai viedä irtaimistoa yms. Vakuutus ei korvaa.
Kommentit (62)
Luultavasti kyseessä vanha romu kun uskallettu jättää käyntiin. Käyn sammuttamassa auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppään käynnissä olevaan autoon ja ajan sen jonnekin piiloon. Oppii sammuttamaan romunsa.
Jep, hyvä källi ajaa käynnissä oleva auto sakkopaikalle 😅
Miten sinä ajat minun autollani kun avain on taskussani kaupassa? Ja ovetkin lukittuina?
Minkä sille voi jos on onnistunut saamaan autonsa käyntiin, mutta sitä ei uskalla sammuttaa. Ei sitä ikinä tiedä lähteekö uudelleen käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tästäkin ketjusta kiista köyhien tonnin rotiskoilla ajavien ja rikkaiden uusilla autoilla ajavien kesken?
Ööööö. Minä olisin voinut ostaa kymmenien tuhansien eurojen automobiilin, mutta päädyin kymppitonnin käytettyyn, jonka vaihdoin aika pian vähä alle kymppitonnin automobiiliin.
Kertoo vain siitä, että osaan ajatella aivoillani enkä törsää tyhmyyksiin.
Eli ei kuitenkaan ole tarpeeksi millä mällätä.
Öööö. Mitä sinä luulet tietäväsi minun rahoistani? Minua ei kiinnosta törsätä rahojani automobiilin, vaikka niitä rakastankin. Kertoo edelleen fiksuudestani.
Te jotka käynnistätte sähköautoja niin käynnistättekö kotona myös lamppuja, jääkaappia, pakastinta, saunan kiuasta, kahvinkeitintä jne.
Ja voin paljastaa, että valtaosa suomalaisten upouusista automobiileista on työsuhdeautomobiileja tai rahoitusyhtiön omaisuutta koko käyttöajan.
Minun automobiilissani ei ole euroakaan velkaa, ollut missään vaiheessa, ja se on ihan täysin minun, eikä lainassa.
Ja yhä edelleen olisi ollut varaa ostaa kymmenien tuhansien kaara, mutta automobiili on niin huono "sijoitus", etten siihen leikkiin ryhtynyt. Ei kaduta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä termiä käytät kun käynnistät auton ilmastoinnin etukäteen? Mun auton äpissä lukee "Käynnistä ilmastointi". Ei siinäkään ole bensamoottoria.
Se että sinun autosi äpissä on paskaa suomea ei ole minun vikani. Laitan ilmastoinnin päälle, en suinkaan käynnistä sitä.
Siis kummassakaan automobiilissani ei ole ollut euroakaan velkaa missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka käynnistätte sähköautoja niin käynnistättekö kotona myös lamppuja, jääkaappia, pakastinta, saunan kiuasta, kahvinkeitintä jne.
Autonvalmistajat itsekin käyttää termejä käynnistää ja sammuttaa, tässä yksi esimerkki:
https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/fi_fi/GUID-E75DB1EC…
Vierailija kirjoitti:
Tuota tapahtuu myös lämpimissä maissa, kun ei halua auton lämpenevän auringon paahteessa ja haluavat ilmastoinnin jäähdyttävän autoaan. Ja täällä pienessä, kylmässä, pimeässä Suomen maassa me taistellaan ihan mitättömin keinoin ilmastonmuutosta vastaan. Ihan harakoille menee meidän taistelut, kun suurin piirtein muu maailma elää miten huvittaa.
Vaikka kaikki maailman ihmiset tekisivät kaikkensa estääkseen ilmastonmuutosta, se menee ihan harakoille kun maapallon tuhansista tulivuorista yksikään edes kerran yskäisee.
Vierailija kirjoitti:
Siis kummassakaan automobiilissani ei ole ollut euroakaan velkaa missään vaiheessa.
Mulla on ollut jo seitsemän tuliterää autoa ilman velkaa. Enkä ole yhtään sen köyhempi kuin ensimmäistäkään ostaessa, päinvastoin, varallisuus on silti vaan lisääntynyt vaikka olen tehnyt noin idooittimaisia hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kyseessä vanha romu kun uskallettu jättää käyntiin. Käyn sammuttamassa auton.
Murtaudutko myös lukittuihin autoihin sammuttamaan webastot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä termiä käytät kun käynnistät auton ilmastoinnin etukäteen? Mun auton äpissä lukee "Käynnistä ilmastointi". Ei siinäkään ole bensamoottoria.
Se että sinun autosi äpissä on paskaa suomea ei ole minun vikani. Laitan ilmastoinnin päälle, en suinkaan käynnistä sitä.
Mitä siinä sinun autosi äpissä tarkalleen ottaen lukee? Minä tarkistin jo kahden eri automerkin äpit ja molemmissa lukee että Käynnistä ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Minun läppäristä löytyy käynnistä -valikko, minkähän polttomoottorin sillä saa käyntiin?
Kovilla pakkasilla autoni on käynnissä koko yön. Ei se käynnistyisi jos -15 tai kylmempi. Dieseliä ei paljon tyhjäkäynnillä kulu. Velkarahalla hommattu jos tuo nyt jotakuta kiinnostaa.
Lapsuudessa mun setä teki noin kun kävi vanhempien luona kahvilla. Se auto saattoi oikeasti hurista toista tuntia, jos jutun aihetta riitti. En tiedä mikä sillä on päässä vialla tuon suhteen, kun muuten ihan järkevä ihminen. Ja siis KESÄLLÄ myös.
No kun sinne kauppaan ei pääse sisälle autolla. Tietenkin mä jätän sen auton käyntiin siihen oven eteen. Mitä muuta mä muka voisin tehdä?
Jep, hyvä källi ajaa käynnissä oleva auto sakkopaikalle 😅