Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?

Vierailija
11.01.2024 |

Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla  kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että kuinkakohan paljon vartijoista on itse niitä varkaita? Onko tutkittu? 

Vierailija
222/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli netissä hyvä video, kun oli romaniperhe, jota vartija seurasi, niin kysyivät, että voisiko hän kantaa korinkin kassalle, kun kerta sinne asti on tulossa kuitenkin. Katsoi hämmentyneenä ja suostui kantamaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kassalla jos et tuijota takaisin myyjää ja sano moi . Vaikka myyjä varastaa puseron sisään ja sukkaa housuun seteleitä. 

Vierailija
224/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään mihin on liimattu uusi bon Apetit tarra TV sarjassa niissä on piikillä laitettu myrkkyä ja tarra peittää pistoksen jäljen.   Bon on muuten Tiibetissä BUDHAUSKONTO lahko uskonto bon.   

Vierailija
225/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin silmin nöhty kun Rebecca laitta kassasta rahaa rintaliivit ja Natasja . 

Vierailija
226/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. En ymmärrä.

- Leif

Vierailija
227/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi haastaa oikeuteen, jos vähänkään tuollainen tulee iholle saati koskee ikinä missään. 

Vierailija
228/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran musta vartija seurasi. Sitten joskus epäilyttävän oloiset miesvartijat seuraa kun mulla on hyvä perse. Sen ei pitäs kuitenkaan olla syy jättää oma työ tekemättä. 

Vierailija
229/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiritsee vartijan seuraaminen, voi aina jättää ostokset siihen ja vaihtaa kauppaa. Niin helppoa! 

Vierailija
230/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ihmetellyt tätä samaa seuraamista, mutta liekkö sitten syynä se,  kun mulla on narun päässä pyörillä kulkeva leikkipupu? 

Vierailija
231/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ketjun lukemisen sivulle 9 trollivastausten vuoksi. Yksi kerta jäänyt mieleen Biltemassa minä ja mieheni (molemmat normaaleja akateemisia) saimme vartijan huomion kun vertailimme powerbankkeja :D Tietenkään tulotasoa ei näe päälle päin eikä oltu mitään pukuun pukeutujia isosta tulotasosta huolimatta, mutta se tuntui hiukan kiusalliselta ja huvittavalta. Tottakai, työtäänhän ne vain tekee mutta eivät ole ehkä niin älykkäitä sosiaalisessa mielessä varmaan yksityiselämässäänkään.

Vierailija
232/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. Itselleni sama tapahtui Stockmannilla. Eipä siellä kyllä juuri muita asiakkaita sillä hetkellä ollutkaan, joten ehkäpä ko. vartijalla ei tosiaan ollut muuta tekemistä kuin seurata sitä ainokaista paikalle erehtynyttä. Eipä kyllä sen kokemuksen jälkeen huvita itsekkään mennä uudelleen, joten ei ihmetytä muiden asiakkaiden vähyys tuollaisen kohtelun jälkeen.

Vierailija
233/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää. Itselleni sama tapahtui Stockmannilla. Eipä siellä kyllä juuri muita asiakkaita sillä hetkellä ollutkaan, joten ehkäpä ko. vartijalla ei tosiaan ollut muuta tekemistä kuin seurata sitä ainokaista paikalle erehtynyttä. Eipä kyllä sen kokemuksen jälkeen huvita itsekkään mennä uudelleen, joten ei ihmetytä muiden asiakkaiden vähyys tuollaisen kohtelun jälkeen.

Sama kokemus Stockasta. Muutama kesä sitten, huom en todellakaan aio mennä enää, kävin lapseni kanssa ostamassa lippistä, aurinko kun häntä häiritsi aurinkolaseista huolimatta. Lapsi valkkasi lippiksen ja menimme kassalle. Kassaneiti oli yrmeällä tuulella ja lähti takahuoneeseen käymään heti kun pankkikorttini ei heti toiminut etäluvulla, eikä yrittänyt toista kertaa ottaa maksua. Yrmeä kassaneiti toi paikalle miehen, joka ei tervehtinyt, eikä muutenkaan ollut kohtelias. Pankkikortti toimi sittenkin, olihan tililläni rahaa enemmän kuin yrmeä kassaneiti ja kassamies tienaavat yhteensä koko vuodessa. Noh, menimme hissiin ja viereisen hissin kanssa alas saapui kaksi vartijaa, nuorta poikaa, jotka yrmeä kassaneiti oli lähettänyt minua ja lastani seuraamaan. Hymyilin ja kävelimme pois kaupasta, johon en suostu euroakaan enää kantamaan. 
Stockmann korttia en sen koommin myöskään käyttänyt.

Vierailija
234/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin kaverini kanssa päiväsaikaan ravintolassa muutamalla. Olimme ainoat maksavat asiakkaat. Ilmeisesti baarimikko kutsui vartijat kun se oli niin epäilyttävää, että halusimme ostaa ja maksaa tuotteista. Ilmeisesti maksavat asiakkaat eivät olleet tervetulleita.

Vierailija
235/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus nuorena myymälävartijan hommia. Se on sellanen mania tai joku muu häiriö kun jotkut ihan tosissaan luulee niitä seurattavan. Paheneva häiriö pakottaa henkilön tulemaan vartijan luokse kertomaan ja keskustelemaan asiasta. Ja siitä sitten pahenevia oireita on, että kamerat seuraa juuri SINUA. Kerran sain kuulla jopa kamerain puhuvan hälle!!! 🙄🙄🙄

Vierailija
236/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisissa on yksiköt- joissa mahdollisimman rentun näköiset tekee siviilityötä.  huonot autot, olemus  epäsiisti-- solutus-- Niin pointti on se   Häntä seurattiin-- no hän meni juttelemaan- esitti korttinsa ja kysyi  perustelujaa noinkin  näkyvälle seuraamiselle.

aappi--onko sulla varakaus kautta näpistyshistoriaa--  myös mahdollisuus     muistutat   jotain toista.

seuranta kuuluu tehdä  siten-  etä seurattava ei koe  ahdistusta--- olen itse toiminut siviilivaatteissa aikoinaan tunnetuissa tavarataloissa- apuna kamerat. oma seuranta ja aina niin huomaamattomasti kuin voin.

oli usein ns luksus-rouvia- jopa julkkistason--ja joo on maksukykyä-- halusivat näemmä menettää maineensa ja saada piristystä tylsään arkeen.

oli myös miehiä- isooot tulot-- waltaisat ostokset- huom.   mutta just se kondompakkaus  näpistettiin.

oli eka vaiheen selvittelijät- esitsekkaus ja sit iski itse tyyppi.

kävin kahvilla ja brandyllä just päävarkaan kanssa jonka otin kiinni--- hän oli jotenkin aistinut mun roollin-- ja pyysi ns ulos-  koko ajan mietti  mikä kuka oon.

jäleenpäinkin moikattu-  ps hän jäi  kiinni ja tiesi    - mun syy- silti moikkaili-- tajus ton kissa hiiri leikin- ei kaunaa

Vierailija
237/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään voi kaiken tilata netistä. Ja vaikka ulkomailta, niin ei tarvitse harmistua huonosta asiakaspalvelusta. Eikä vartijatkaan häiritse. 

Vierailija
238/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen, että kuinkakohan paljon vartijoista on itse niitä varkaita? Onko tutkittu? 

Olen toiminut- nainen myymäläetsivänä- siviilit päällä-- henkilökunta jäi uskomattoman monest kiinni -  ratsiassa- illan päätteeksi- kuitteja ei vaan ollut.

siis myyjät- turva-alan en tiedä.

aikoinaan osa poliiseista teki siviilimyymälävartointia vapaa-ajallaan-

Vierailija
239/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei joo, minuakin seurataan tai ainakin nään monesti vartijan kävelevän ohitseni tai hyllyn päästä, jos olen yökaupassa Prismassa tai Cittarissa. Tutkin tuotteita, vertailen ja luen tuoteselosteita. Olen tosi tarkka. Olen miettinyt, että miksi ihmeessä tarkka ja hidas ihminen joutuu silmätikuksi. Olen kyllä neurokirjolla, mutta entäs sitten? Ahdistus vartijoista on todellinen ja tuntuu ikävältä, että minut leimataan epäilyttäväksi!

Vierailija
240/244 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalle noussut hattuun, että oikein hienon kaupan kassalle päässyt duuniin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän