IS: Pörssisähkö ON edullisin. Ero kiinteähintaiseen jopa tuhansia euroja vuodessa! Joko uskotte vai mikä asiassa on niin vaikeaa?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010107522.html
Kiinteähintaisella sopimuksella 8000 euroa vuodessa. Pörssisähköllä sama sähkö alle 1500 euroa vuodessa.
Moni pienituloinen on valinnut tuon kalliimman vaihtoehdon. Onnittelut!
Kommentit (612)
Meidän kerrostaloneliön sähkölasku on 360 euroa vuodessa kiinteähintaisella sopimuksella. Mistä ja kuka minulle nuo tonnit maksaisi? En vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se edullista, jos herää öisin klo 3-4 tekemään ruuat ja pesemään pyykit.
Niin, tai ajastaa koneet ja nukkuu yönsä 🤔
Hmmm... ajastettu ruoanlaitto ja sen lämpimänä aamuun pitokone? Mistä niitä saa? Maksaako yhtä paljon kuin pörssisähkö pakkaspäivänä?
Pyykit mätänee koneeseen vai nostaako nekin joku SÄHKÖKÄYTTÖINEN kone kuivumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammi ja helmikuun sähkölaskut olisi niin suuret että sillä hinnalla saan vuoden sähköt kun olen määriksellä.
Tästä haluaisin nähdä laskelman. (vaikka tiedän, ettei sitä tulekaan)
Kaks tammikuun päivää riittää jo vrt, mietaan jussin 200e päivä "ullatus".
Sähköä menee 4500 kwhta vuodessa, joten mitenkään ei saa menemään 8000€ siihen. Pörssisähkö touko-syyskuun, ja lämmityskaudella sitten kiinteähintainen. Näin on ollut halvinta jo pitkään, ja ennen kaikkea stressittömintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... ajastettu ruoanlaitto ja sen lämpimänä aamuun pitokone? Mistä niitä saa? Maksaako yhtä paljon kuin pörssisähkö pakkaspäivänä?
Pyykit mätänee koneeseen vai nostaako nekin joku SÄHKÖKÄYTTÖINEN kone kuivumaan?
Haudutuskeitin! Omani maksoi 30 e ja ajastukseen käyttämäni älypistorasia 5 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammi ja helmikuun sähkölaskut olisi niin suuret että sillä hinnalla saan vuoden sähköt kun olen määriksellä.
Nyt olen entistä kiinnostuneempi, koska tuo ei vaan pidä mitenkään pidä paikkaansa. Se kallis päivä oli poikkeus, mutta saadakseen 200 euron laskun se tarkoittaa sitä, että on täytynyt olla järkyttävän kova kulutus, joka taas tarkoittaa sitä, että teillä on todennäköisesti sähkölämmitys ja korkea kulutus muulloinkin. Kenties lämminvesivaraaja lämmittää yölläkin ja pörssissä se lämmittäisi automaattisesti halpaan aikaan. Eli kerrohan vuosikulutus ja määräaikaisen sopimuksen hinta niin katsellaan sitten lisää sinun höpöjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voit laskea itsekin, päivä ja ilta tunnit käytössä. Kulutus 5 kertainen talviaikana.
Kesällä ei juuri mitään.
Laske sillä versus 8 sentin määris.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykeille vai ruoalle....
Onko ne pörssisähkön hinnat samat kaikille asiakkaille? Eli vaikuttaako sopimukseen lämmitys ja asumismuoto?
Vierailija kirjoitti:
Syys-marraskuun laskussa pörssisähköllä yksikköhinnat 2,6-3,8 c/kWh. Hintapiikeistä huolimatta uskon että koko vuotta katsoessa kiinteähintainen sopimus olisi kalliimpi. Ja öisin olen nukkunut enkä pessyt pyykkiä tai saunonut. Tosin saunan lämmityksen olen voinut siirtää päivällä eteenpäin, mutta ei siitä ole sen kummempaa ahdistusta seurannut.
Kaverilla lokakuun pörssisähkö oli 12.5 senttiä kwh että noin paljon valehtelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee hyviä ranskanperunoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voit laskea itsekin, päivä ja ilta tunnit käytössä. Kulutus 5 kertainen talviaikana.
Kesällä ei juuri mitään.
Laske sillä versus 8 sentin määris.
Teillä ei kesällä jäähdytetä tai ette käytä lämminvesivaraajaa yöllä? Jos laskua syntyy 200 euroa yhtenä kalliina päivänä, on kulutus aivan valtavaa. Ja minun ei tarvitse laskea, koska en itse ottanut nimenomaan 8 sentin hinnalla, kun se olisi tullut viime vuonna reilusti kalliimmaksi. Ja siksi haluaisin sinulta laskelman nähdä. Ainoa selittävä tekijä voisi olla, että teillä on joku maatila tms, jota pitää talvella lämmittää hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen entistä kiinnostuneempi, koska tuo ei vaan pidä mitenkään pidä paikkaansa. Se kallis päivä oli poikkeus, mutta saadakseen 200 euron laskun se tarkoittaa sitä, että on täytynyt olla järkyttävän kova kulutus, joka taas tarkoittaa sitä, että teillä on todennäköisesti sähkölämmitys ja korkea kulutus muulloinkin. Kenties lämminvesivaraaja lämmittää yölläkin ja pörssissä se lämmittäisi automaattisesti
Jostain ne tuhansien eurojen pörssilaskutkin on tulleet. Ja sä meinaat et 200 ei kykene.
Vesivaraajaa ei tarvitse kaukolämmössä olevassa omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syys-marraskuun laskussa pörssisähköllä yksikköhinnat 2,6-3,8 c/kWh. Hintapiikeistä huolimatta uskon että koko vuotta katsoessa kiinteähintainen sopimus olisi kalliimpi. Ja öisin olen nukkunut enkä pessyt pyykkiä tai saunonut. Tosin saunan lämmityksen olen voinut siirtää päivällä eteenpäin, mutta ei siitä ole sen kummempaa ahdistusta seurannut.
Sitten kaverisi on käyttänyt sähköä nimenomaan kalliiseen aikaan. En ole tuo, jolle kommentoit, mutta meillä lokakuun keskihinta oli 4,3 snt ja marraskuun 4,7 snt (tuosta puuttuu sähköhyvitys)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaverisi on käyttänyt sähköä nimenomaan kalliiseen aikaan. En ole tuo, jolle kommentoit, mutta meillä lokakuun keskihinta oli 4,3 snt ja marraskuun 4,7 snt (tuosta puuttuu sähköhyvitys)
No sepä se, kun ei niitä kukaan normaali ihminen vahtaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee hyviä ranskanperunoita?
Ei ole tapana syödä ranskiksia aamulla, joten en ole kokeillut. FB-ryhmässä ihmiset kehuvat keittimessä tehtyjä uuniperunoita paremmiksi kuin uunissa valmistetut.
Ei näköjään anna lainata, mutta viime vuonna ei mitenkään ole voinut saada tuhansien laskua perusasunnossa. Ja jos on niin silloin se olisi määräaikaisella vielä kalliimpi. Eli se laskelma kiitos :)
On nimittäin harmillista lukea näitä päästä keksittyjä juttuja, joissa ihmiset peukuttaa innoissaan, vaikka eivät edes aiheesta mitään tiedä.
Hyytävä kylmyys vyöryy Suomeen: Etelässäkin voi olla pakkasta 2030 astetta katso uusi kuukausiennuste
https://www.foreca.fi/meteorologilta/djxtn8j8
Ei meillä yöllä pestä. Silloin nukutaan. Tosin lämminvesivaraaja lämmittää yöllä automaattisesti ja siitä tulee yksittäinen suurin kulutus, vaikka sähkölämmitys onkin. Ei tarvitse kytätä.