Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdytyksen puute uudessa työssä on johtanut uupumuksen

Vierailija
11.01.2024 |

En ole hakeutunut työterveyteen, koska toivon löytäväni jotain muuta työtä. Tämä on minulle liian raskas tapa opetella uutta työtä. Työterveyteenkään en uskalla uupumuksen takia hakeutua, koska työpaikalla juoruillaan sairaspoissaolojen syistä enkä halua huonoa mainetta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna paikkasi jollekin miehelle. Hän osaa. He uuttaa työtä- Jne. Luin yhtä toista ketjua ja anti oli näin empaattista.

Vierailija
2/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna paikkasi jollekin miehelle. Hän osaa. He uuttaa työtä- Jne. Luin yhtä toista ketjua ja anti oli näin empaattista.

Seuraava kokeilkoon onneaan. Minulle alkaa riittää. Perse edellä puuhun on aivan liian hankala tapa opetella työtä, joka pitäisi kyetä hoitamaan nopeasti tiettyjen käytäntöjen mukaisesti. Se on hyvin turhauttavaa, kun nämä käytännöt tulevat aina tietoon vasta jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis yritetty taas rekrytä valmista tyyppiä.

Kaikille pitää kuitenkin käydä asiat läpi, vaikka olisi vastaavahkoa aiemminkin tehnyt. Niin se vaan on.

Vierailija
4/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tärkeä aihe, mutta voisit jo tehdä yhden ketjun ja pysytellä siinä. Siitä voisi tulla ihan suosittu ketju, olisin varmasti seurannut sitä ja osallistunut siihen.

Mutta tämä alkaa jo kyllästyttää.

Ystävällisenä neuvona kuitenkin, että työterveyteen voi mennä myös ennaltaehkäisevästi ihan vain keskustelemaan ja saamaan "ensiapua" oman tilanteen käsittelyyn. Itse olin vastaavanlaisessa tilanteessa ja kävin työpsykologilla keskustelemassa. Minulle ei tullut siitä mitään saikkua eikä diagnooseja.

Vierailija
5/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille pitää kuitenkin käydä asiat läpi, vaikka olisi vastaavahkoa aiemminkin tehnyt. Niin se vaan on.

Olen tästä samaa mieltä. Työnantajalta saan kuitenkin vain ihmettelyä miksi olen hidas enkä osaa hoitaa tehtävää kuten joku paljon kokeneempi. Mutta kun sitä osaamista ei kartuteta hetkessä. Työn ilo on täysin kadonnut.

Vierailija
6/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte hakua löydätte ehkä sata ketjua tästä aiheesta. Ja mistä se kertoo? Siitä että te naiset ette kerta kaikkiaan ole omatoimisia. Teillä ei ole luovuutta tai rohkeutta. Kaikki pitäisi tehdä joidenkin 👵🏻vitun sääntöjen mukaan. HUOH!

Vierailija
7/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuttaa? Vai tarkoitatko uudistaa?

Vierailija
8/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tiedoksi vaan, jos joku nyt pitää minua sydämettömänä:

Tämä henkilö aloittaa näitä samoja ketjuja uudelleen ja uudelleen päivä toisensa jälkeen (kyllä sen nyt vaan tunnistaa). Haluaisin kovasti auttaa häntä ja keskustella tästä aiheesta, mutta tämä toiminta menee jo ärsyttävyyden ja huomionhaun puolelle.

Vierailija
9/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ap on väittänyt osaavansa jotain mitä ei osaa ollenkaan. 

Vierailija
10/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekijäänsä neuvoo ei ole ihan tyhjästä keksitty sananparsi. 

Todin ajalta jolloin naiset olivat lähinnä kotirouvia, mikä selittää sen että neuvo oli hyvä. 

Vierailija
11/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa katsoa oikealle tai vasemmalle, ei osaa kysyä eikä varsinkaan googlettaa. 

Vierailija
12/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö aloittaa näitä samoja ketjuja uudelleen ja uudelleen päivä toisensa jälkeen (kyllä sen nyt vaan tunnistaa). Haluaisin kovasti auttaa häntä ja keskustella tästä aiheesta, mutta tämä toiminta menee jo ärsyttävyyden ja huomionhaun puolelle.

Vietätkö mahdollisesti liikaa aikaa palstalla?

Vierailija
13/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan lakisääteinenkin velvollisuus perehdyttää. 

Itsepähän kärsivät lopulta seurauksista, kun työ on tehotonta tai väärin tehty ja lisäksi moni työntekijä lähtee karkuun. 

Vierailija
14/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät pysty tekemään mitään ilman sääntökirjaa. Ja kun se kerran on heille annettu, he eivät ymmärrä että niitä ei noudateta pilkuntarkasti. 

Vierailija
15/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan lakisääteinenkin velvollisuus perehdyttää. 

Itsepähän kärsivät lopulta seurauksista, kun työ on tehotonta tai väärin tehty ja lisäksi moni työntekijä lähtee karkuun. 

Koulutus on sitä varten. Perehdytys työpaikalla tarkoittaa ns House Ruleseja missä on käytännön asioita kirjoitettuna. 

Vierailija
16/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietätkö mahdollisesti liikaa aikaa palstalla?

Mahdollisesti. Mahdollisesti olen myös pettynyt jo jokusen kerran siihen, että kiinnostavan ja itseä koskettavan otsikon takaa paljastuu taas saman kirjoittajan ikuista yhyy-yhyy:tä.

Nämä ovat oikeasti vakavia asioita. Tämä ihminen joko trollaa tai tekee huomionhaussaan pelkkää hallaa aiheelle.

Vierailija
17/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ole nainen

2 hymyile kivasti ja saa työpaikka jonkun miehen sijaan

3 kun työt alkavat älä osaa mitään sillä et osaa mitään

4 ala itkeä lAkIsäÄteIseN perehdytyksen perään 

5 mene pyytämään sairaslomaa uUpuMuKseN takia

Vierailija
18/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät pysty tekemään mitään ilman sääntökirjaa. Ja kun se kerran on heille annettu, he eivät ymmärrä että niitä ei noudateta pilkuntarkasti. 

No saavut 35 paikkaiselle hoivaosastolle. Olet laitoshuoltaja. Selitä mitä teet seuraavat 8 tuntia. Työvuorosi alkaa klo 10, eli olet välivuorolainen. 

Vierailija
19/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 ole nainen

2 hymyile kivasti ja saa työpaikka jonkun miehen sijaan

3 kun työt alkavat älä osaa mitään sillä et osaa mitään

4 ala itkeä lAkIsäÄteIseN perehdytyksen perään 

5 mene pyytämään sairaslomaa uUpuMuKseN takia

Noniin eiköhän AP:n motiivit ja kaksijakoinen persoona tulleet jo tässä melko selväksi.

Vierailija
20/37 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas! Te akat ette pysty mitään työtä tekemään ilman että mies näyttää eteen. 

Tuli siis valehdeltua työhaastattelussa että olet aMmaTtIlAiNeN?

On se hyvä kun haette niitä vaimoja itsellenne Aasiasta jolloin ette puhu samaa kieltä. Voisi uusi vaimo juosta karkuun 🤣🤣 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä