Onko tuhoon tuomittu idea ostaa takavetoinen auto niin ettei ole juurikaan kokemusta takavetoisista autoista?
Kerran olen yhdellä Bemarilla kesällä ajanut pari kertaa ilman ongelmia.
Nyt kutkuttelisi yksi Mersu (kerran olen vain ollut sellainen kyydissä), mutta ei ole käytännössä ajokokemusta takavetoisista autoista, varsinkaan talvella.
Itsevarmuutta ja halua opetella kyllä löytyy, mutta lompakko ei kestä jos opettelun yhteydessä tulee peltivauriota 🙈
Kommentit (37)
Kuten tunnettua, autothan siis ovat takavetoisia. Pitkittäin on polttomoottori, vaihdelaatikko, kardaani ja takasilta. Muut konstruktiot ovat akkojen ja akkamaisten miesten sekä muiden vajaaälyisten räpellyksiä ja lähinnä polttoaineen tuhoamislaitteita.
Varovasti, kun kaasuttelee alkuun, niin hyvin pärjää.
Takakonttiin voi myös talvella laittaa pari hiekkasäkkiä painoksi, niin ei perä luistele ihan niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Takakonttiin voi myös talvella laittaa pari hiekkasäkkiä painoksi, niin ei perä luistele ihan niin helposti.
Miksi tämä takapaino kuulostaa tyhmältä idealta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on joku vanhojen taunuskuskien kikka, ei ole ollut tarvetta nykyaikaisilla autoilla.
Minulla oli takavetoinen mersu vuosia. Ei siinä muuta ongelmaa ollut kun talvella vähän. Eikä sekään nyt ongelma, kun oppi painamaan kaasua nätisti.
Öh...ensimmäistä autoaan hankkivalla on kokemus vasta autokoulun autosta. Miksi sinulle olisi mahdotonta hankkia takavetoista?
Äkkiä sen oikut oppii.
Älä nyt mitään vanhaa krematoriota osta vaan sähköauto.
Kunhan muistaa, että liukkaalla kelillä mutkassa kaasun reipas painaminen tai äkillinen löysääminen voi johtaa sivuluisuun, huomattavasti helpommin kuin etuvetoauto vastaavassa tilanteessa puskee.
Tämä nyt on ainoa, joskin merkittävä vaara.
Osta pois, kyllä sen oppii tai sitten maksaa ja oppii...
Vierailija kirjoitti:
Sementtisäkki takapaksiin.
hei, tuon muistan! Minulla oli hiekkasäkki takakantissa talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on joku vanhojen taunuskuskien kikka, ei ole ollut tarvetta nykyaikaisilla autoilla.
Kyseessähän on vanha auto, joten neuvo voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt mitään vanhaa krematoriota osta vaan sähköauto.
Älä tyrkytä vääristyneitä ideologioitasi toisllle.
Mun ensimmäinen auto oli Mercedes Benz C -01, takavetoinen tietty. En edes ajatellut että siinä mitään ongelmaa olisi. Liukkaalla risteyksessä lähtiessä oli ehkä ainoa paikka missä huomasi selkeästi että nyt pitää muistaa se takaveto. Kaasua pitää painaa maltillisesti kunnes auto liikkuu sinne päin minne halutaan. Ei siinä muuta.
Osta neliveto. Itse ostin takavetoisen jälkeen Toyota RAV 4:n enkä ole katunut hetkeäkään. Talvikeleillä varsinkin ihan helmi.
Ei. Itsellä sellainen oli ensimmäisenä autona. Mukavaa oli monet vuodet kesät talvet. Ensimmäinen talvi etuvetoisella sen jälkeen kyllä hieman jännitti, takavetoisen kanssa liukkaalla kelillä ajaminen oli sen verran loogisen tuntuista ja varmaa.
Onneksi asun lähellä syrjäteitä, niin treeniä tulee kyllä