Kuinka usein ostat uuden talvitakin?
Kommentit (29)
Untuvatakki, koska palelen.
About joka viides vuosi.
Nyt käytössä 3 v ja 5 v sitten ostetut takit. Uusia sitten, kun nuo tulleet käyttöikänsä päähän.
Kriteerejä: lämpivyys, mukavuus päällä, pituus, käytönmukaisuus (ulkoilutakilta toivon eri asioita kuin kaupunkitakilta).
Edellinen arkikäyttöön ostettu parkatoppatakki kesti käytössä 7-8 vuotta (ja meni vielä seuraavalle käyttäjälle), nykyisen toppatakin haluaisin nyt päivittää uuteen kolmen vuoden käytön jälkeen. Vähemmän käytössä olevat villakangas-, untuva- ja ulkoilutakit ovat kestäneet käytössä toistakymmentä vuotta.
Minulla on parikymmenkunta talvitakkia. Edellisestä ostosta pari kolme vuotta. Tekoturkkeja, villakangastakkeja ja toppatakkeja. Hinnassa on yläraja, en osta jos en pidä, nyt lyhyt toppatakki hakusessa.
4 kertaa olen ostanut ikävuosina 15-41. Olen myös saanut äidin, siskon tai tädin vanhoja takkeja.
Silloin kun tulee mieleinen vastaan naurettavan halvalla.
Muutaman vuoden välein, vuorotellen eri tarpeisiin, esim. tänä vuonna untuva, viime vuonna villakangas, sitä edellisenä parka, ensi vuonna ehkä hiihtotakki.
Koskaan ei ole vetoketju hajonnut ja ihmettelen , että miksi niin monella hajoaa, onkohan takit olleet liian pieniä ja vedetty kireästi kiinni ?
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden välein, vuorotellen eri tarpeisiin, esim. tänä vuonna untuva, viime vuonna villakangas, sitä edellisenä parka, ensi vuonna ehkä hiihtotakki.
Koskaan ei ole vetoketju hajonnut ja ihmettelen , että miksi niin monella hajoaa, onkohan takit olleet liian pieniä ja vedetty kireästi kiinni ?
Vai kovasta käytöstä? Miehelläni oli tasan yksi talvitakki käytössään ja nyt kolmantena talvena siitä hajosi vetoketju. Jos samaa takkia tulee käytettyä lokakuusta huhtikuulle, niin kertyyhän noita käyttökertoja.
2010 ostin viimeksi talvitakin.