Täytän kohtapuoliin
63 v. Ja nyt tuo te-toimisto rupeaa erityisen voimakkaasti minua aktivoimaan.
Parin kuukauden päästä soitto heiltä ja sen aikana laaditaan aktivointisuunnitelma. Ja suunnitelmaan pistetyn mukaan tulen sitten osallistumaan työhön, koulutukseen tai muihin työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin.
Arvatkaa mikä se tulos tulee olemaan?
Asuinkaupungilla ei ole muuta minulle tarjottavaa kuin kuntouttava työtoiminta. Jotkut tällä palstalla kertovat että jotain melko ok touhua tuo kuntouttava... mut täällä se tulee olemaan nöyryytystä.
Joo, mulla on koulutus olemassa, huippuhyvät todistukset sekä kouluista että töistä. Mut nää haluavat jollain syyllä täällä leimata mut suurin piirtein luku- kirjoitus- ja ajattelukyvyttömäksi.
Hah hah.
Kommentit (8)
Eli siinä suunnitelmassa vaihtoehto ei ole itsenäinen työnhaku.
63 vuotiasta halutaan nyt nöyryyttää!
Montakohan viestiä tästä asiasta se te- toimisto vielä lähettää.
Se tyyppi siellä ilmoitti ensin tekstiviestillä tuon puheluajan. Ja nyt tuli vielä kirje!
Joo!
Mitä tää meinaa! Minusta tuntuu, että se jolla ei ole kaikki kotona on toi te-tyyppi!
Mitäs, jos nyt vaan hakisit töitä, ja lopettaisi olemasta Ranskan kuningatar?
Vierailija kirjoitti:
No niinhän sä oletkin suurinpiirtein luku-, kirjoitus- ja ajattelukyvytön, jos olet omasta mielestäsi huippuhyvä, mutta olet silti päätynyt te-toimiston asiakkaan aktivoitavaksi asiakkaksi.
Mikset ota työtä, niin sun ei tarvitse niiden kanssa asioida?
No, kuule sinä siinä... tämä seutukunta ei ole pks jossa töitä otetaan. Mulle kelpais vaikka pesula-apulaisen työ, mut ei oteta mua, taitaa olla enemmän ... paikkoja. Huippuhyvä olen siinä työssä ollut josta kokemusta, työtodistukset todistavat, mutta tällä seudulla niihin on koulutettua väkeä vaikka kuinka tarjolla! Tiiätkö, että kaikista ihmisistä ei ole kaikkeen ja tiiätkö että varsinkin tällä hetkellä avoimia työpaikkoja on vähän ja vähenevässä määrin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos nyt vaan hakisit töitä, ja lopettaisi olemasta Ranskan kuningatar?
Hah. No, mistä sinä tiedät mun haut, saati sukupuolen?
Onks sulla vapaapäivä vai ootko nuori työkyvyttömyyseläkeläinen?
Katos vaan kun tartutaan sanoihin kuten esim huippuhyvä!
Ei ole nykyään ikä eikä mikään, ruuhkavuodetkin vielä edessä. Moni hekumallinen kuusikymppinen etsii itselleen nuoren demarikollin, jonka käsi nousee tomeraan heilaukseen.
Minä täytän tänä vuonna 60 vuotta. Saa nähdä, mitä tämä uuden paikkakunnan TE-toimisto keksii. Helsingin vastaava ei keksinyt oikein mitään, kun edes palkkatukitöihin ei huolittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nykyään ikä eikä mikään, ruuhkavuodetkin vielä edessä. Moni hekumallinen kuusikymppinen etsii itselleen nuoren demarikollin, jonka käsi nousee tomeraan heilaukseen.
Miksi pitää olla demari?-eri
No niinhän sä oletkin suurinpiirtein luku-, kirjoitus- ja ajattelukyvytön, jos olet omasta mielestäsi huippuhyvä, mutta olet silti päätynyt te-toimiston asiakkaan aktivoitavaksi asiakkaksi.
Mikset ota työtä, niin sun ei tarvitse niiden kanssa asioida?