Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On tämä s**tana työmaa saada uusi PC käyttöön!

Vierailija
09.01.2024 |

Kaiken maailman kyselyjä. Nuorille tämä on - tottakai - pala kakkua. 

* mummo *

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka ostaa uuden pc:n. Itse aina päivitän vain vanhaani. Ei tarvitse koskaan ostaa uutta tietokonetta.

Ei nykyiset tietokoneet kestä kuin korkeintaan viisi vuotta.

Ja riippuu kokonaan siitä, miten paljon tietokonetta käyttää ja mihin tarkoitukseen sitä käyttää.

Monet katselee suoratoisto elokuvat ja sarjat ja jopa urheilun koneelta.

Kone saattaa olla käytössä jopa 16 tuntia vuorokaudessa.

Vanhempiin koneisiin, ei edes pysty uusimpia päivittäisiä asentamaan.

Ei kukaan huvikseen ostele uutta läppäriä eikä muutakaan.

Minulla on tuossa 2014 asennettu silloin käytettynä ostettu läppäri vielä päivittäisessä käytössä. Nyt tosin olisi tarkoitus laittaa

Minun läppärini on taas kesällä 2015 käytettynä ostettu yritysläppäri. Vielä toimii, mutta tietyissä jutuissa rupeaa ikä näkymään. Kaipa tämä pitää jossain vaiheessa vaihtaa uudempaan.

Vierailija
42/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue mitä näytöllä lukee ja jos et tiedä mitä se haluaa sun hyväksyvän niin paina ei kiitos.

Ja mikähän urpo sinä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tosiaan katselemassa helevetin packardeja, jotka oli firmojen pois laitettuja koneita. Maksoivat ~ 500€. 

- ap

Vierailija
44/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon yksinkertaisempaa asiaa ei nykymaailmasta löydy :D Boomerit on aika jälkeenjääneitä. Onneksi kirjeposti kulkee ja hevosella pääsee :)

Joo niin varmaan. Ne tietokoneet saa liikkeestä käyttövalmiina, koska monet ei osaa sitä laittaa käyttökuntoon. Ja te nuoret kun ette muuta tee kuin pelaa sillä koneella, niin ei siihen varmaan mitään taitoja ja muuta vaaditakaan.

Mutta jos sillä vanhalla koneella on paljon talletettuna kaikkea ja laitteella on tehty erinäisiä asioita, niin menee pirusti aikaa saada se uusi kone käyttöön ja tiedostot siirrettyä. Lisänä vielä ne julmetun päivitykset, joita on siinä alussa enempi.

Ootko sää joku pc:n tehokäyttäjä sitten omasta mielestäsi? En ainakaan itse näin melkein nelikymppisenä miehenä näe mitään pahaa jos tietokoneella nuoremmat pelkästään pelaa, ja pelaan paljolti itsekin. Onko sun mielestä jotenkin ylevämpää että sillä tekee myös töitä, vai mikä sun pointti on?

Vierailija
45/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin jo lopettaa tämä boomer - sanan käyttö, koska monet käyttävät sitä vain loukkaamis tarkoituksessa. Olisi oikein käyttää sanaa esim. vanhat ihmiset tai vanhemmat ihmiset eli ihan suomenkielisiä sanoja, eikä ulkomailta lainattua. Arvostakaa kaiken ikäisiä ihmisiä, joillakin on osaamista aina toiselta alueelta kuin toinen taas osaa tietokone ohjelmia ym. Voisimme enemmänkin auttaa kuin haukkua toisia. Ja jakaa sitä osaamistamme molemmin puolin toisillemme. Hyvää päivän jatkoa kaikille. 

Vierailija
46/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pääsit palstalle.

Tiedätkö tolvana: tänne pääsee myös mobiililaitteilla.

Mihin sitten tarvii noin vimmatusti tietokonetta ?

Isommalta näytöltä kiva katella hubia. 

Vierailija
47/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon yksinkertaisempaa asiaa ei nykymaailmasta löydy :D Boomerit on aika jälkeenjääneitä. Onneksi kirjeposti kulkee ja hevosella pääsee :)

Miks te jonnet ootte yleensä vähän vajaita hirveä uho aina joka nettifoorumeilla ja kommentti osiosa ulisemasa. Sitte itkette ku sanotaan takasi 

Vierailija
48/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin varmaan. Ne tietokoneet saa liikkeestä käyttövalmiina, koska monet ei osaa sitä laittaa käyttökuntoon. Ja te nuoret kun ette muuta tee kuin pelaa sillä koneella, niin ei siihen varmaan mitään taitoja ja muuta vaaditakaan.

Mutta jos sillä vanhalla koneella on paljon talletettuna kaikkea ja laitteella on tehty erinäisiä asioita, niin menee pirusti aikaa saada se uusi kone käyttöön ja tiedostot siirrettyä. Lisänä vielä ne julmetun päivitykset, joita on siinä alussa enempi.

Ootko sää joku pc:n tehokäyttäjä sitten omasta mielestäsi? En ainakaan itse näin melkein nelikymppisenä miehenä näe mitään pahaa jos tietokoneella nuor

Hän varmaan tarkoitti, että siinä uudessa koneessa on paljon työtä jos sillä tekee muutakin kuin pelaa. Olen nelikymppinen nainen ja kasannut osista pari konetta. Kyllä kestää varsinkin saada kaikki tiedostot siirrettyä ja kaikki ohjelmat asennettuna. Pelaan mutta teen koneella paljon muutakin. Pelien asentaminen on helppoa ja sitä voi tehdä sitä mukaa kun haluaa jotain tiettyä peliä pelata. Se on vähätöisin osuus.

Vierailija
50/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kotikoneena MacBook, joten vaihdot ovat aika kivuttomia. Mutta työkoneen vaihto on aina yhtä tuskaa, vaikka olen it-alan ammattilainen. Siinä on vähän enemmän liikkuvia osia ja tietoturvavaatimuksia. 

Vierailija
51/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaa se winu mäkeen siitä ja pistä Ubuntu. Ei taida vielä 2000-luvulla tulla ensimmäistäkään oikeasti toimivaa käyttistä moneysoftilta.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Windows 10 ja 11 ovat ihan toimivia. Ja kyllä: käytän itsekin linuxia vanhemmissa läppäreissäni.

M57

Vierailija
52/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koneeti tule nykyään valmiiksi asennettuna, sen kun viimeistelee windowsin ehdottamat tiedot. Ei ole mennyt kauan tuossa hommassa. Eri asia oli ennen, kun piti koota kone itse ja komponentit eivät tietenkään olleet aina yhteensopiviakaan.

Vierailija
53/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös koneeti tule nykyään valmiiksi asennettuna, sen kun viimeistelee windowsin ehdottamat tiedot. Ei ole mennyt kauan tuossa hommassa. Eri asia oli ennen, kun piti koota kone itse ja komponentit eivät tietenkään olleet aina yhteensopiviakaan.

No ei se siinä kohtaa vielä käyttökunnossa ole, kun on nuo kyselyt napsutellut.

Vierailija
54/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 70, käyttänyt linuksia kohta 20 vuotta, eikä mitään ongelmia. Asentuu ja tomii melkein minkälaisessa koneessa vain eikä maksa pennin jeniä.

Vierailija
55/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kotikoneena MacBook, joten vaihdot ovat aika kivuttomia. Mutta työkoneen vaihto on aina yhtä tuskaa, vaikka olen it-alan ammattilainen. Siinä on vähän enemmän liikkuvia osia ja tietoturvavaatimuksia.

It-alalla olen ollut itsekin koko työurani. Silti minua moititaan, että ei mummot mitään tiedä eikä ne käsitä mistään mitään. 

- ap

Vierailija
56/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sää joku pc:n tehokäyttäjä sitten omasta mielestäsi? En ainakaan itse näin melkein nelikymppisenä miehenä näe mitään pahaa jos tietokoneella nuor

Eikun on ylevämpää aukoa päätään netissä kaikki vapaa-ajat täysin tuntemattomille täysin turhista asioista ja saada levitettyä pahaa mieltä mahdollisimman monelle. Pelaaminen on lapsellista. t. av-mamma

/s

Oikeasti kun kasvaa aikuiseksi niin tajuaa ettei tuollaisten (turhan ei-kuvitteellisten) av-mammojen mielipiteillä ole väliä ja jos on aikaa ja tekee mieli pelata niin sitten pelaa. Parempi harrastus sekin on kuin itsensä tyhmentäminen somea seuraamalla. Katsokaa vaikka medioita. Toimitukset tyhmeni suorastaan silmissä sen jälkeen kun sinne alettiin valkata sometoimittajia toimitukseen. 

Vierailija
57/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kaikille jaksa erikseen vastata, mutta it-alan ammattilainen ei itsessään tarkoita, että työasemista mitään syvällisemmin ymmärtäisi.

Vierailija
58/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka ostaa uuden pc:n. Itse aina päivitän vain vanhaani. Ei tarvitse koskaan ostaa uutta tietokonetta.

Mahtaa olla melkoinen himmeli sun vanha koneesi. 

Vierailija
59/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä sen päätään aukovan jonnen laittamassa uusi pc käyttökuntoon niin, että siinä on todellakin kaikki valmiina eikä mitään tarvitse asentaa tai säätää.

Vierailija
60/189 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Boomeri" asentaa konetta: Hmmm... mitähän tuo tarkoittaa? Minne mun tiedot ton perusteella menee?

GenX: Pitäiskö laittaa dual boot ja Kali mukaan?

GenY/ GenZ: Enter, Enter, Yes, I Agree, Enter, Enter...