Onko tämä elämisen arvoista elämää?
Useita sairauksia, varaa vain vaatimattomaan asumiseen ja perustarpeisiin eli ruokaan. Ei mitään ihanaa koskaan.
Kommentit (42)
1 378 euroa säästöön helposti kolme vaihtoehtoista tapaa toteuttaa suosittu rahahaaste
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007719726.html
52 viikkoa säästämistä.
Kannattaa siellä kaupassa sallia itselleen jotain ihanaakin. Kun aikanaan menin mieheni kanssa yhteen, hän kauhisteli, kun halusin aina kukkakimpun viikonlopuksi kaupasta. Hän, joka tienasi yli 5000e kuukaudessa kauhisteli ja minä sain vain murto-osan siitä. Kyllä ne on myös arvovalintoja, salliiko sitä itselleen jotain ihanuuksiakin vai eikö salli. Jotkut ottaa aina sen halvimman tonnikalan kaupasta, vaikka parempikaan ei maksaisi niin paljon, että se ainakaan taloutta kaataisi. Miehenikin sentään tajusi, että pientä iloahan se on joku kukkakimppu kotiin ostaa. Vaimokin hymyilee enempi, kun semmoinen on pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aloittaja voisi tehdä muuttaakseen tilannettaan parempaan suuntaan ...?
Vaikka mitä esim hommasin puolison mutta se oli lähinnä virhe koska hän kokee minut taakaksi. Nyt sitten on vaan taloudellisista syistä oltava yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä "ihanaa" olet vailla?
Normaalia, tavallista elämää. Sitä että pystyy elättämään itsensä ja määräämään omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Kiersin maailmaa löytääkseni ja lopulta löysinkin kaiken itsestäni. Tämä sanonta pätee myös onnellisuuteen ja tyytymiseen siihen mitä on.
Ulkopuolisen silmin toisen onnellisuutta on vaikea arvioida, koska varakas ei ole aina onnellinen eikä varaton onneton. Tästä syystä sitä on myös turha kysyä muilta. Jokaisen tyytyväisyys muodostuu eri asioista.
Niinpä.
Sellaiset asiat, joihin ei voi itse vaikuttaa, tulee hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Ap:llä puoliso? Perhettä?
On.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onnekseni kymmenen muuttolaatikollista kirjoja. Niitä voin lukea loppuikäni, koska alkupää unohtuu, kun loppupää lähenee.
Harmi vain, että ennen lukeminen oli ylellisyyttä, jota nykyisin katsoo lähinnä säälittävänä yrityksenä pitää ajatukset poissa raihnaisuudesta ja köyhyydestä.
Sinulla on netti, puhelimessa vai jossain muussakin laitteessa? Olen aina rakastanut musiikkia ja siihen on netin kautta mainio mahdollisuus. Nyt kun olen työstä eläkkeellä palkittu, on aikaa kuunnella. Klassinen musiikki on lähellä sydäntäni, ei Vain elämää - etc meininki.
Helsingissä saa kirjastopalvelut kotiin tietyin edellytyksin. Kirjastosta voi myös jonottaa viimeisimpiä uutuuksia. Palapelitkin löytyvät netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiersin maailmaa löytääkseni ja lopulta löysinkin kaiken itsestäni. Tämä sanonta pätee myös onnellisuuteen ja tyytymiseen siihen mitä on.
Ulkopuolisen silmin toisen onnellisuutta on vaikea arvioida, koska varakas ei ole aina onnellinen eikä varaton onneton. Tästä syystä sitä on myös turha kysyä muilta. Jokaisen tyytyväisyys muodostuu eri asioista.
Niinpä.
Sellaiset asiat, joihin ei voi itse vaikuttaa, tulee hyväksyä.
Sairastumista on vaikea/ lähes mahdotonta hyväksyä. Sen ja kovienkin lääkkeiden kanssa on vaan pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on niin paljon ihmisiä, jotka haaveilevat pienestä turvallisesta elämästä, jossa ei tarvitsisi pelätä sotaa/väkivaltaa/nälkää/kodittomuutta. Olisi riittävästi ruokaa ja juomaa ja lämmin paikka jossa nukkua turvassa. Voisi kulkea luonnossa vapaasti ja nauttia raikkaasta ilmasta ja auringonvalosta.
Tämän yritän muistaa, kun tulee fiilis, että kaikilla muilla on enemmän ja paremmin kuin itsellä.
Tarkoitat siis sitä, että pitäisi olla onnellinen sen vuoksi, että jossain on jollakulla huonommin.
Ai sinäkö tulit kertomaan, mitä oikeasti tarkoitin? En todellakaan tarkoittanut sitä ja etköhän sinäkin sen ymmärtänyt, vaikka tahallasi haluat väärin ymmärtää.
Tarkoitin, että kannattaa välillä pysähtyä huomaamaan ne asiat jotka omassa elämässä ovat hyvin. Joskus niille sokeutuu, vaikka ne voivat toisille olla jotain mistä he haaveilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Onko hellittely puolison kainalossa aamulla ennen ylösnousua kivaa?
Illalla ennen nukahtamista?
Elämän onnellisuus tulee tällaisista hetkistä.
Moni varakas on onneton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onnekseni kymmenen muuttolaatikollista kirjoja. Niitä voin lukea loppuikäni, koska alkupää unohtuu, kun loppupää lähenee.
Harmi vain, että ennen lukeminen oli ylellisyyttä, jota nykyisin katsoo lähinnä säälittävänä yrityksenä pitää ajatukset poissa raihnaisuudesta ja köyhyydestä.
Sinulla on netti, puhelimessa vai jossain muussakin laitteessa? Olen aina rakastanut musiikkia ja siihen on netin kautta mainio mahdollisuus. Nyt kun olen työstä eläkkeellä palkittu, on aikaa kuunnella. Klassinen musiikki on lähellä sydäntäni, ei Vain elämää - etc meininki.
Helsingissä saa kirjastopalvelut kotiin tietyin edellytyksin. Kirjastosta voi myös jonottaa viimeisimpiä uutuuksia. Palapelitkin löytyvät netistä.
Suosittelen: globalplayer.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Onko hellittely puolison kainalossa aamulla ennen ylösnousua kivaa?
Illalla ennen nukahtamista?
Elämän onnellisuus tulee tällaisista hetkistä.
Moni varakas on onneton.
Ei meillä tuollaista ole ollut vuosikymmeniin. Ei mies sellaista halua.
Sairauksiasi en kadehdi, mutta olen muuten miettinyt, miten vähällä sitä tulisi toimeen, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Ymmärrän, että kaikessa kitsastelu käy raskaaksi, mutta en minäkään hulppeasti asu, vaikka töissä käyn ja raha menee ihan perustarpeisiin. Ilman työntekoa olisi aikaa juosta tarjousten perässä, nyt kyllä jo itse kokkaan kaiken ja leivon usein leivätkin. Ulkoilisin paljon, kävisin päivittäin kirjastossa lukemassa lehtiä ja lainaisin kotiin kirjoja. Työssä ei kiinnosta mikään muu kuin toimeentulo, lopettaisin heti, jos voisin.
Mulla on asiat suht hyvin mutta edelleen yksi päivän parhaista hetkistä on aamuisin keittää pannullinen kahvia ja hörppiä se uutisten kanssa.
Oletko siis nainen. No pane jotain komeaa jännä miestä niin sitten se kustantaa sinulle paremman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis nainen. No pane jotain komeaa jännä miestä niin sitten se kustantaa sinulle paremman elämän.
Minulla on jo mies ja perhe.
Että on naiiveja vastauksia ketjussa. Kun kivut piinaavat päivittäin, asunto on vanha ja homeongelmainen (eikä isännöitsijaa kiinnosta eikä ketään muutakaan) , on lopullisesti syrjäytynyt, vailla ystäviä ja läheisiä ja sairastelee jatkuvasti, on sekä mt-että fyysisiä sairauksia, ruokaa vähän ja elämässä ei mitään toivoa paremmasta...
Nauraisin jos voisin noille vastauksille. Revi tässä sitten iloa pikkuasioista kun se ei vaan riitä! Tätä ei tajua sellainen jonka vastoinkäymiset eivät ole olleet tarpeeksi kokonaisvaltaisia
Kun on mieliala noin apeana, on aloitettava ihanuuden huomaaminen siitä tosiasiasta, ettei ole pahempia sairauksia, että on joku katto pään päällä ja syötävääkin jopa.
Sitten ensi kerralla ostat sieltä kaupasta vaikka jotain uutta ja herkullista, etkä aina sitä samaa.