Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotoani on kadonnut tavaroita, ketä voin epäillä

Vierailija
09.01.2024 |

Olen asunut useampia vuosia samassa vuokra- kaksiossa yksin. Mulla käy harvoin kavereita kylässä, en oikein pidä vieraista.

Tässä vuosien mittaan multa on kadonnut jotain hopeakoruja, muutamia. Oikeastaan niin, että olen laittanut ne johonkin paikkaan ja seuraavana päivänä sitä korua ei ole missään. Olen etsinyt kaikkialta, mutten löydä, ja olen vain ajatellut, että no, se on tipahtanut johonkin viemäriin tai johonkin niin outoon paikkaan, etten löydä.

Ostin pari kuukautta sitten tuliterät 200e lenkkarit, jotka ovat levänneet tuossa kenkähyllyllä. En ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska tuli pakkaset ja aloin käyttämään talvikenkiä. Nyt lenkkarini ovat kadonneet, niitä ei ole hyllyllä, eikä missään. Olen etsinyt kaikki paikat, en ole tosiaan niitä pitänyt, ne ovat tähän asti olleet koskemattomina hyllyllä.

Kolmas asia, että mulla on kirjekuoressa täällä kotonani ollut seteleitä. En niitä laskeskele usein, mutta useampia satasia. Yhtenä päivänä menin kurkkimaan kirjekuoreen ja ihmettelin, onko täällä näin vähän rahaa, vaikken ole sinne kajonnut.

Kaikki nämä asiat ovat periaatteessa sellaisia, että olen itsekin voinut töpeksiä asioiden kanssa, mutta olen kyllä suht säntillinen, asiat ovat yleensä samoissa paikoissa ja ostan tosi harvoin mitään uutta/kalliimpaa.

Nyt mielikuvitukseni alkoi laukata. Olisiko vuokranantaja voinut käydä täällä joskus poissa ollessani? Miten sen voisin muka todentaa? Vai ketä uskaltaisin epäillä? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommarit käy riistämässä toverilta

Vierailija
42/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaisin ap:nä kameran. Joku, jolla on avain, käy varkaisilla. Toinen selitys voisi olla että ap touhuaa unissaan, järjestelee tavaroitaan päättömiin paikkoihin. Esim kengät löytyykin pakastimesta ja rahat meikkipussista tms. Sellaisista paikoista, joista ap ei järkevästi ajatellen tule etsineeksi. Tosin noi rahat ja kengät viittaa kyllä aika vahvasti siihen, että asunnossa käy joku. Laittaisin sen kameran, silläpä selviäisi. Ja huom! En kertoisi kamerasta kellekään! Joskus läheisistäkin paljastuu ikäviä asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomiehet, onhan noita jäänyt ennenkin kiinni. 

Vierailija
44/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi kysyn vähän v mäisesti, mutta oletko minkä ikäinen? Voi olla alkavaa dementtiaa joillakin jo työiässä, onko mt ongelmia? Lääkityksiä yms?

Ketkä voisivat olla potentiaalisia syyllisiä näin ulkopuolelta?

Vierailija
45/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi kysyn vähän v mäisesti, mutta oletko minkä ikäinen? Voi olla alkavaa dementtiaa joillakin jo työiässä, onko mt ongelmia? Lääkityksiä yms?

Ketkä voisivat olla potentiaalisia syyllisiä näin ulkopuolelta?

Miksi et lue ap. kommentteja. Ap. on 29v ja työskentelee vanhusten parissa, niin tuskin dementiaa, kun dementtia ei ole tarttuvatauti. 

Vierailija
46/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asensin valvontakameran itse, helppo kun noudattaa pakkauksen ohjeita ja liittää wifiin. Maksoi 100 euroa. Kamera tallentaa videon liikkeestä aina pilveen ja kännykän näytölle tulee ilmoitus kun kamera havaitsee liikettä. Mulla kamera on ulkona mutta voihan sen sisällekin asentaa.

Laita kamera niin että kuvaa ulko-ovea asunnon sisällä.