Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotoani on kadonnut tavaroita, ketä voin epäillä

Vierailija
09.01.2024 |

Olen asunut useampia vuosia samassa vuokra- kaksiossa yksin. Mulla käy harvoin kavereita kylässä, en oikein pidä vieraista.

Tässä vuosien mittaan multa on kadonnut jotain hopeakoruja, muutamia. Oikeastaan niin, että olen laittanut ne johonkin paikkaan ja seuraavana päivänä sitä korua ei ole missään. Olen etsinyt kaikkialta, mutten löydä, ja olen vain ajatellut, että no, se on tipahtanut johonkin viemäriin tai johonkin niin outoon paikkaan, etten löydä.

Ostin pari kuukautta sitten tuliterät 200e lenkkarit, jotka ovat levänneet tuossa kenkähyllyllä. En ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska tuli pakkaset ja aloin käyttämään talvikenkiä. Nyt lenkkarini ovat kadonneet, niitä ei ole hyllyllä, eikä missään. Olen etsinyt kaikki paikat, en ole tosiaan niitä pitänyt, ne ovat tähän asti olleet koskemattomina hyllyllä.

Kolmas asia, että mulla on kirjekuoressa täällä kotonani ollut seteleitä. En niitä laskeskele usein, mutta useampia satasia. Yhtenä päivänä menin kurkkimaan kirjekuoreen ja ihmettelin, onko täällä näin vähän rahaa, vaikken ole sinne kajonnut.

Kaikki nämä asiat ovat periaatteessa sellaisia, että olen itsekin voinut töpeksiä asioiden kanssa, mutta olen kyllä suht säntillinen, asiat ovat yleensä samoissa paikoissa ja ostan tosi harvoin mitään uutta/kalliimpaa.

Nyt mielikuvitukseni alkoi laukata. Olisiko vuokranantaja voinut käydä täällä joskus poissa ollessani? Miten sen voisin muka todentaa? Vai ketä uskaltaisin epäillä? 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko ne sun arvotavarat olleet ns, hyvässä piilossa vai jossain lipaston laatikossa? Tästä voi jo päätellä jotain.

Vierailija
22/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoja nuo varkaudet, luulisi että joku tuntematon rosvo ottaisi sittten kaikki arvotavarat, eikä vain  esim. kenkiä. Mieti vielä ketä teillä käy kylässä. Ja kun lähdet ulos voi vaikka vanhan kännykän viritellä kuvaaman vaikka johonkin ylös.

Jos tavoittelee kertahyötyä, niin silloin rosvo tietenkin tyhjentää asunnon arvotavaroista. Mutta silloinhan asukas huomaisi että nyt on käynyt varkaita ja ilmoittaa asiasta poliisille. Kun vie huomaamattomasti jotain silloin tällöin, asukas alkaa epäillä ensin itseään, kuten ap:kin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai orava käy kirjekuoresta seteleitä ja nappaa hyllyltä molemmat lenkkarit😂😂😂

Kelpaa oravankin lähteä perjantaina kylille emäntää etsimään kun on tuliterät lenkkarit jalassa ja pätäkkää takussa.

Vierailija
24/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kevyt esine voi pudota lattialle, pöydän alle ja imuroi sen. Ellei ole tarkka. Mutta tuskin tässä tapauksessa. Multa katosi metallinen tarpeellinen mittakippo, epäilen että epähuomiossa on päätynyt roskiin. 

Vierailija
25/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen melko säntillinen, silti siirrän ihan itse vaatteita ja tavaroita, mutta minulla on se että saatan unohtaa koko tavaran/ vaatteen, sitten kun jotain etsin niin löytyy nämäkin. Viimeksi löytyi lenkkarit jotka ovat menossa roskikseen, olin jopa omasta mielestäni vienyt ne jo, enpä ollutkaan 

Vierailija
26/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vaan voi vuokranantaja käydä asunnossa. Mä vuokrasin nuorena asunnon yhdeltä mummolta, jota eräs uskovainen evankelista edusti, koska mummolla oli muistisairaus. Sai aikanaan tuon kalustetun kämpän testamentilla itselleen. Ei jäänyt mummon pojille mitään.

No kävin lähikaupassa polkupyörällä. Kerran tulin yllättäen kotiin ja siellä tuo evankelista oli penkomassa tuon mummon kristalleja ja minun papereitani. En tehnyt ilmoitusta mihinkään, koska tarvitsin asunnon.

Eli ap asenna kamera johonkin. Siitähän se selviää.

Vierailija
27/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehkä keksitty tarina. Kuka muka veis toisen lenkkarit? Tylsää sulla ja keksit näitä juttuja.

Vierailija
28/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko luonasi käynyt pitsiliinojen myyjiä?

Vierailija
29/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas?

Vierailija
30/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän tarinaan.

Vierailija
31/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vastaa tässä oleellisimpaan, eli MISSÄ tavarat olivat. Eli taas joku muka jännä aloitus. 

Vierailija
32/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöissä pääsy asuntoihin voi olla remonttifirman jäsenellä tai avaimesta saa kopion. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja (tai jäsenet?) pääsee avainkaapille ja hänen perheenjäsenet mahdollisesti. Huoltoyhtiö, vartiointiyhtiö jos on. Vuokranantaja sekä hänen perheenjäsenet, jos avain on saatavilla muille. Isännöinti saattaa päästä. Ja palomies. Mitäs muuta? Edellinen asukas voi saada avaimesta kopion tai hänen exä, ellei lukot vaihdettu. Joskus tavaroita voi päätyä vahingossa roskiin. Mutta en usko että laitoit tavarasi roskiin tai unissakävely. Tiirikoinnista ja murroista ei tietoa, sekin mahdollinen joskus. Entä perheenjäsen jolle avain annettu varalle, käykö hänellä vieraita, ehkä ollaan jo liian kaukana tässä asiassa.

Taloyhtiön hallit.puh.johtajalla tai vuokranantajalla ehkä huumeriippuvainen lapsi, joka tarttee rahaa? Ihan mahdollista.

Vierailija
33/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiöissä pääsy asuntoihin voi olla remonttifirman jäsenellä tai avaimesta saa kopion. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja (tai jäsenet?) pääsee avainkaapille ja hänen perheenjäsenet mahdollisesti. Huoltoyhtiö, vartiointiyhtiö jos on. Vuokranantaja sekä hänen perheenjäsenet, jos avain on saatavilla muille. Isännöinti saattaa päästä. Ja palomies. Mitäs muuta? Edellinen asukas voi saada avaimesta kopion tai hänen exä, ellei lukot vaihdettu. Joskus tavaroita voi päätyä vahingossa roskiin. Mutta en usko että laitoit tavarasi roskiin tai unissakävely. Tiirikoinnista ja murroista ei tietoa, sekin mahdollinen joskus. Entä perheenjäsen jolle avain annettu varalle, käykö hänellä vieraita, ehkä ollaan jo liian kaukana tässä asiassa.

Mulla oli joskus koko taloyhtiön yleisavain kotiavaimena monta vuotta. Huomasin asian vahingossa, kun menin naapurin viereiseen kellarivarastoon. Tuon jälkeen kokeilin avainta muidenkin naapureiden varastoihin ja sähköpääkeskukseen. Joka paikkaan pääsi.

Syynä vahinkoon, että hallituksen puheenjohtajalla oli jonkinasteinen alkoholiongelma. Antoi väärät avaimet. Kävin kyllä rehellisesti vaihtamassa oikeaan avaimeen.

Vierailija
34/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla viiraa päässä. Ei kukaan 'rosvo' tule toisen ihmisen kotiin varastaakseni vain yhtä asiaa, kuten jotain kämäsiä hikisiä lenkkareita. 😂 Mene lääkäriin.

Vierailija
35/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on avain sun asuntoon. Entinen vuokralainenkin voi käydä vaikka pöllimässä. Kuka tietää. Kameralla tosiaan asia selviäisi.

Vierailija
36/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun peilikuva joka on hävittänyt noita tavaroita. Käy tivaamaan siltä ja kovaan ääneen tuommoista käytöstä.

Vierailija
37/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen löytynee peilistä.

Vierailija
38/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilota kaikki arvokas tavara paremmin ja tosiaan kameravalvonta ketä käy ilman lupaa asunnossa.

narkomaanit tekee niin että hommaa vuokrakämppään ,useita vara avaimia ja jakaa niitä kavereilleen. eli edelliset vuokralaiset,kiinteiston hoitajat,vuokraisännät,remonttimiehet voi olla avaimen omistajia. tekisin kyllä rikosilmoituksen ja sit julkisen asiasta.niin että naapuritkin tietää varoa.

Vierailija
39/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sinulla kotihoiva?🤔 He ainakin varastelevat aivan jatkuvasti. Läheiselläni käy kotihoiva joka päivä ja siis aivan kaikkea mahdollista vievät. Penkovat kaappeja ja mukaan lähtee yhtä sun toista. Kotihoivan vastaavat eivät välitä eikä viitsi vastata edes sähköposteihin asian tiimoilta. Uhreja varmaan paljonkin. 🤔

Vierailija
40/46 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurilla oli yhtenä kesänä samanlainen ongelma. Syylliseksi paljastui orava, joka tuli avoinaisesta parvekkeen ovesta ihan pokkana sisään ja pölli mm. hedelmät hedelmäkorista ja leivät keittiöstä. Parvekkeen kukkaruukuista löytyi piilotettuna myös kaikenlaista pikkutavaraa.

Osaisiko orava mennä just sinne ap:n rahakirjekuorelle ja tyhjentää sen? 😄

No en ole tuo oravasta kertonut, mutta ei kai sen kertoja tarkoittanut että ap:llä olisi orava käynyt raha- ja lenkkarivarkaissa? Kunhan kertoi hauskan tarinan, ja voihan olla että joku joka lukee ketjua, googlaa esim kun itseltä häipyy tavaraa, niin onkin käynyt samoin. Noloa tuollainen että heti ollaan dissaamassa ja käsittämässä asiat niin, että voidaan dissata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi