Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihis 2024

Vierailija
09.01.2024 |

Alotetaanko painonpudotus yhdessä?

Vinkkejä ja tsemppausta tähän ketjuun.

Mulla on 10 ylimääräistä kiloa poistettavana ja ajattelin aloittaa aamukävelyt noin ekaksi.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupaino 62,8 😀

Ketä kiinnostaa? 

Vierailija
42/61 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sairaus toi mukanaan noin 15 kg ylipainoa. Tänä keväänä olen sitä sitkeästi pudottanut.

Helmikuun lopulla painoin 72-74 kg eli mulla paino seilaa ihan iisisti pari kiloa, joten pudotuskin on sen mukaista. Yhtenä päivänä näyttää pudonneen hienosti ja seuraavana taas noussut.

Nyt paino on noin 62 kg.

Olisin toivonut reippaampaa pudotusta, mutta tyydyn tähän, kun en muutakaan voi.

Tsemppiä kaikille, jotka tavoittelevat kepeämpää kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sairaus toi mukanaan noin 15 kg ylipainoa. Tänä keväänä olen sitä sitkeästi pudottanut.

Helmikuun lopulla painoin 72-74 kg eli mulla paino seilaa ihan iisisti pari kiloa, joten pudotuskin on sen mukaista. Yhtenä päivänä näyttää pudonneen hienosti ja seuraavana taas noussut.

Nyt paino on noin 62 kg.

Olisin toivonut reippaampaa pudotusta, mutta tyydyn tähän, kun en muutakaan voi.

Tsemppiä kaikille, jotka tavoittelevat kepeämpää kehoa.

No hei, kymppi painosta pois on upea asia. Mulla kun ei tunnu edes 5 kilon pudotus millään onnistumaan kun itsekurini on näemmä olematon. Perjantaina tuli mässättyä pizzalla ja oluella, ja kohta lähden kaverin mökille jossa sielläkin dieetti autuaasti unohtuu. 

Vierailija
44/61 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupaino 62,8 😀

Ketä kiinnostaa? 

Ei varmaan ketään muuta kuin minua itseäni. 

Vierailija
45/61 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sairastamisen jälkeen pudottamassa painoa. Mulla lähtenyt helmikuun jälkeen reilu 12 kiloa. Ihan vielä en ole painossa, jossa haluan olla. Nyt 164 cm ja 59 kg. Vielä on pudotettavaa. Ja pitäisi vähän enemmän panostaa lihasvoimaan - nekin katosi tossa sairastaessa.

Vierailija
46/61 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tavoitteena kesäkuun loppuun mennessä -20kg, mutta saa nähdä miten käy kun kolme kiloa vielä puuttuu. Painoindeksi on jo 21, eli ei taida enää onnistua kovin nopea pudotustahti - siis ainakaan ilman mitään hirveitä rääkkejä. Olen kuitenkin tähänastiseen pudotukseeni tyytyväinen, ei ole kertaakaan tarvinnut hampaita kiristellä eikä oikeastaan mistään edes kieltäytyä. Ainoa muutos arkeen on ollut säännölliset ruoka-ajat ja pienemmät ruokakulut :) 

Vierailija
47/61 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki ja onnea teille jotka olette onnistuneet painoanne pudottamaan enemmän tai vähemmän.

Minullahan oli toiveena painaa 60kg kesäkuun alkuun mennessä eli laihtua viitisen kiloa, mutta en ottanut itseäni kunnolla kiinni niskasta vaan plörinäksihän se vähän meni.  Joka tapauksessa onnistuin kuitenkin painoani pudottamaan edes vähän eli en kuitenkaan itselleni selkäsaunaa anna vaan vain tukkapöllyä.  Itseään kai saa kurittaa?

Kimmoke laihduttamiseen oli että mahtuisin paremmin kesävaatteisiini varsinkin kun lähdin heti kesäkuun alussa perheenjäseneni luo joka työkomennuksella maassa jossa viini virtaa ja mm. pizza ja pasta houkuttelee syömisen iloihin.  Ennen lähtöä painoin 62,3kg ja nenä valkoisena nousin eilen täällä kotona vaaalle peläten sen tuomiota.  Helpotuksen huokaisu eli vaaka näytti vain 63,5kg, mutta voihan olla, että kaikki syömäni ja juomani ei vielä painossa näy.  

Mitä seuraavaksi?  Aion vielä tavoittaa 60kg, mutta näin kesällä en aio päätäni vaivata kiloilla ja kaloreilla, enkä potea huonoa omatuntoa kun en ehkä syö ja juo kaikkein vähäkalorisemmin.  Ajattelin yrittää 8/16 ruokarytmiä tai edes sinne päin ja sillä poikkeuksella, että esim. voin laittaa kahviini rasvatonta maitoa, kulauttaa pepsi maxin tms. myös 8 tunnin aikaikkunan ulkopuolella.  Ihan ei tule oikeaoppisesti onnistumaan, sillä työni tulee näin lomakautena tulemaan normaalista poikkeavaa poikkeavin aikatauluin ja työmatkoin.  Viimeksi mainittu tekeekin sen, että töihin fillarointi ei tule kovinkaan monena päivänä onnistumaan ellen hanki sähköpyörää ja sitähän en ole hankkimassa.

Hyvää kesää kaikille!  Saatan jatkossakin kertoa kuinka sujuu tai sitten en.  

Vierailija
48/61 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää onnistu, lihoo vaan!!!

Vierailija
49/61 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei nää onnistu, lihoo vaan" toteaa hän.

Tää ainakin on onnistunut laihtumaan, vaikkakaan ei toivottua määrää toivotussa ajassa. Sitä saa mitä tilaa.  Lähtöpainonihan oli 65,1 ja tänään painan 62,6 eli pikkasen on paino tippunut, ja onneksi Italiassa tullut lisäpaino kroppaan on sekin kokolailla taputeltu tapaus.

Tutustuin hieman tarkemmin tuohon 8/16 juttuun joka on siis oikealta nimeltään pätkäpaasto ja huomasin, että joka päivä se menee mulla täysin pieleen.  Tämä 16  tunnin oikeaoppinen paastoaminen kun olisi se villakoiran ydin joka kiloja tiputtaa, mutta jo vain lorauksella rasvatonta maitoa kaffekuppiin se epäonnistuu.  Eli en siis ole paastonnut yhtenäkään päivänä ja näin ollen en siis laihdu niin paljon kuin pitäisi jos ollenkaan.  Mitä enemmän aiheesta luin, sitä varmemmaksi tulin, että metsään menee, vaikka viime viikonloppua lukuun ottamatta olen onnistunut syömään 8 tunnin aikaikkunassa ja olemaan ilman sapuskaa vähintään sen 16 tuntia.

Syntini on se, että en paastoa 16 tuntia, sillä minähän lorautan kahviin tai teehen rasvatonta maitoa, sekä juon myös vähäkalorisia juomia tyyliin pepsi max tai alkoholittomia oluita kuten Lappari 14kcl/100ml.  Oppisihan se vanha koira kuumat juomat ilman maitoa juomaan, mutta maidon kanssa se on vatsaystävällisempää ja minä siis juon paljon varsinkin kahvia. Nuo muut (kielletyt) juomat ovat sitten iltojeni syntiä kun pelkkä vesi ei edes sitruunalla jatkettuna nappaa, ja jotain on juotava syömisen sijaan.

Eli en siis olekaan 8/16 pätkäpaastolla vaan jollain ???

8 tunnin aikana saisi periaatteessa syödä melkein mitä vain jos todellakin paastoaisi sen 16 tuntia. Ryssin siis sen paaston, mutta joka tapauksessa max 8 tunnin aikana pyrin syömään järkevästi niin ruuan kaloripitoisuuden kuin määränkin suhteen, vaikkakin juustonhimoni on taas nostanut päätään ja siivuja tipahtelee kuin itsestään voikkareiden päälle tai suoraan suuhun.  Koska olen epäonnistunut paastossa, täytyy päivän syömisten kanssa olla vieläkin tarkempi etten vaan lipsuisi syömään liikaa, liian usein ja liian kaloripitoista.  Katsotaan laihtuuko sitä tällä tavalla vai ei varsinkin kun liikunta on kokolailla nolla ja viikonloput ovat oma haasteensa varsinkin jos saan kutsun jonkun mökille, veneelle tai terdelle tai.....

Noin kaksi ja puoli kiloa liikaa ei tietty ole paljon, mutta parempi olla heittäytymättä liikaa kesäherkuttelun iloihin jotten syksyllä painaisi taas 65kg tai olisin vieläkin pulskempi.  

Ai niin, aloitin maanantaina prosenttijuomien välttelyn, sillä nehän vasta kaloripommeja ovat.  Katsotaan miten käy.

Vierailija
50/61 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah jo huomenna perjantaina oot tuoppi kädessä. 

Vierailija
51/61 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah jo huomenna perjantaina oot tuoppi kädessä. 

Siideri-Valas

Vierailija
52/61 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten on hyvin mennyt, enkä ole %-juomiin edes terdellä langennut, mutta, ja se onkin iso mutta koska takana kaksi festariviikonloppua jolloin ei todellakaan tullut kellosta katsottua milloin saa syödä tai kaloreita edes auttavasti ajateltua, sillä festariruoka, noh tiedättehän. Ja kyllähän olutta ja viiniäkin kului. Toinen festari oli etukäteen tiedossa kun varasin sinne liput jo kauan sitten, mutta toinen tuli iloisena yllärinä kun saimme vapaaliput kätösiimme. Hauskaa oli ja musiikki hyvää. 

Joten auts, tänään 63,3kg eli parin viikonlopun hälläväliä ja paino napsahti ylöspäin. Äkkiä se tulee. Huokaus. 

Ruotuun mars! 

Kivaa kesän jatkoa 😀

Vierailija
53/61 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on läskinen loppu. 

Vierailija
54/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siinä 59,7. Max 60kg saa pysyä. Kävely, kävely sauvojen kanssa oli se paras teko. Moi! 

Vierailija
55/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotetaanko painonpudotus yhdessä?

- Ei, sillä ei ole mitään tarvetta pudottaa  

Vinkkejä ja tsemppausta tähän ketjuun.

- Syö vähemmän lihapullia, muusia ja Fazerin Sinistä

Mulla on 10 ylimääräistä kiloa poistettavana ja ajattelin aloittaa aamukävelyt noin ekaksi.

- Muka vain 10 kiloa hehehe, aamukävelyt vain lisää sun ruokahalua

Vierailija
56/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tekosyynä sairaus. Sallikaa mun nauraa. Tarkoitatte siis mielenterveysongelmia ja ne psyykenlääkkeet lihotti? 😆🤣

Vierailija
57/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella tekosyynä sairaus. Sallikaa mun nauraa. Tarkoitatte siis mielenterveysongelmia ja ne psyykenlääkkeet lihotti? 😆🤣

Osa psyykenlääkkeistä li-sää ruo-ka-ha-lu-a, ja siten kiloja.   Harmi, ettei jotkut ole vieläkään perehtyneet kyseisten lääkkeiden haittavaikutuksiin.

Vierailija
58/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa psyykenlääkkeistä li-sää ruo-ka-ha-lu-a, ja siten kiloja.   Harmi, ettei jotkut ole vieläkään perehtyneet kyseisten lääkkeiden haittavaikutuksiin.

Siis edelleen ylensyönti lihottaa, ei lääkkeet.

Vierailija
59/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä kyllä olisi. Nykyisin huomio herää, kun joskus näkee normaalipainoisen ihmisen, koska ylipainoisista on tullut se uusi normaali.  Ennen yksi kymmenestä oli  lihava, nyt yksi kymmenestä on hoikka.  Itselläni nyt 5-10 kiloa liikaa, enkä yhtään pidä peilikuvastani. Olen vielä sitä sukupolvea, jolle ylipaino on hävettävä ja mahdollisuuksien mukaan peiteltävä asia. Nykyisin ei kukaan tunnu välittävän ainakaan pukeutumisen perusteella miltä näyttää.   Positiivista kannustusta normaalipainoon tarvittaisiin mediassa ja koko yhteiskunnassa paljon nykyistä enemmän.

Vierailija
60/61 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokahalun kasvaessa syö liikaa, niin silloin lihoo. Ei se lihominen lääkkeestä johdu.