Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihis 2024

Vierailija
09.01.2024 |

Alotetaanko painonpudotus yhdessä?

Vinkkejä ja tsemppausta tähän ketjuun.

Mulla on 10 ylimääräistä kiloa poistettavana ja ajattelin aloittaa aamukävelyt noin ekaksi.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän viinaa. 

Olen kanssasi täysin samaa mieltä vaikken kovia viinoja juo vaan viiniä ja olutta. Viimeksi mainituissakin on turhia ylimääräisiä kaloreita ja kuten jo todettua, alkoholi lisää ruokahalua valtavasti ja dieetti unohtuu. En tietenkään juo joka päivä, mutta sitten kerralla menee enempi. Yritän tässä tsempata ja jätin lounaalla houkuttelevan lasagnen väliin ja söin kasviswokkia. Lasagnen tuoksu oli niin hyvä, että pyykkipoika nenässä olisi ollut tarpeen. Onneksi tällä kertaa en langennut. 

Vierailija
22/61 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 63,2, mutta kuinka käy kun Vappu ensin lusitaan? Tänään ja huomenna luvassa taas juhlavaakin ruokaa ja juomaa, mutta yritän pahimmat sudenkuopat välttää. Tosin, itseni tuntien, ei tarvitse kuin hieman vaikka kuoharipulloa nuuhkaista niin mulla on heti valtava ruokahalu. Hyvää Vappua 🎈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, söinhän minä yhden munkin, mutta simaan tai tippaleipiin en koskenut. Munkki tosin oli se pienin pahe. Söin ja join. Tunnustettava on. 

Vierailija
24/61 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi keventäjä. Tavoite -5-7 kg ja terveellisempi vyötärönympärys. 

Nyt yritän tehdä järkeviä muutoksia hitaasti, sillä pco tekee sen, että ruokahalu on iso ja liian kevyesti syöminen tuo fiiliksen, että nälkäkuolema uhkaa. 

Tarkoitus on saada verensokeri tasaisemmaksi, sillä mulle tulee helposti hypoglykemia (liian alhainen verensokeri), jos syön huonosti. Makeita herkkuja vähemmän, mut muuten ei vielä isoja rajoituksia, jotta homma ei taas karahtaa kiville. 

Vierailija
25/61 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Onneksi Vappu ei näy ainakaan vielä painon lisäyksenä, mutta eipä ole grammaakaan tippunut eli tänään kiloja on 63,2.

Pyöräily on nyt ollut jäissä ja ihan omaa laiskuuttani, mutta tänään aion illalla vaikka pienenkin fillarilenkin heittää, ja huomenna poljen töihin jos sää sallii.

Viikonloput on akilleen kantapääni, sillä kun muut ottavat viiniä tai olutta niin otan minäkin ja sitten olenkin jo "todella nälkäinen" eli estot pois ja jääkaappia tutkimaan. Tähän on tultava muutos, mutta oma haasteensa on mahdolliset mökkeilyviikonloput saunaoluineen ja makkaroineen.

Olen punninnut painoni kerran viikossa, mutta täytyy hypätä vaa'alle useammin. Eihän se laihduta, mutta jospa motivoisi "kiristämään ruuvia" vähän enemmän.

Vierailija
26/61 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alkoholisti? 

Vierailija
27/61 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko alkoholisti? 

Kiitos kysymästä. En ole, en ainakaan usko olevani, en muuten tiedä. En juo joka päivä, enkä vedä perseitä kun juon, enkä harrasta tissuttelua. Mutta kun on joku juhla, kavereiden kanssa treffit tai muu tilaisuus missä on olutta tai viiniä saatavilla niin juonhan minä. Harmillisesti en jätä vain yhteen lasiin tai tuoppiin vaan useampi menee ja samalla dieetti unohtuu. Eilenkin olin kaverin kanssa terassilla ja pian tilasinkin itselleni pasta-annoksen ja kotona tervehdin ystävääni jääkaappia ilolla. Nyt on moraalinen krapula, ei krapulaa, siitä mitä kalorimääriä tuli itseen kiskottua. Aiheellinen kysymys 🤔

Vierailija
28/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saaaaatana 63,8 🤬

Vierailija
29/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko alkoholisti? 

Kiitos kysymästä. En ole, en ainakaan usko olevani, en muuten tiedä. En juo joka päivä, enkä vedä perseitä kun juon, enkä harrasta tissuttelua. Mutta kun on joku juhla, kavereiden kanssa treffit tai muu tilaisuus missä on olutta tai viiniä saatavilla niin juonhan minä. Harmillisesti en jätä vain yhteen lasiin tai tuoppiin vaan useampi menee ja samalla dieetti unohtuu. Eilenkin olin kaverin kanssa terassilla ja pian tilasinkin itselleni pasta-annoksen ja kotona tervehdin ystävääni jääkaappia ilolla. Nyt on moraalinen krapula, ei krapulaa, siitä mitä kalorimääriä tuli itseen kiskottua. Aiheellinen kysymys 🤔

Miksi et syönyt vaikka kanasalaatin? 

Vierailija
30/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka keksi rakkauden kyselee Kaija Koo, ja minä kyselen kuka keksi juustot! Paheeni numero yksi kun yrittää laihduttaa ja leipä on sen rikostoveri. Aamupuuro vai 2 juustovoikkaria? 

Syö kasvismunakas.

Vierailija
31/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites laihis 2023 meni? Entä 2022 ja 2021?

Vierailija
32/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pastaa eikä kanasalaattia?  No kun ei ole järkeä parin tuopin jälkeen.  Toisaalta, ravintoloiden salaattiannoksetkin voivat olla aikamoisia kaloripommeja, vaikka toki epäilemättä pastaa terveellisempiä.  Yritän parantaa tapani, vaikka itseni tuntien tilaan varmaankin vuohenjuustosalaatin.  

Syön usein munakasta johon lisään kasviksia ja esim. raejuustoa, kanaa, sieniä jne.  Aamuisin on olevinaan niin kiire etten ehdi kuin tekaista pikapuuron mikrossa tai vetää voikkareita napaan.  Täytyy herätä muutama minuutti normaalia aikaisemmin.

Tunnustan että talviaikaan liikunta on äärimmäisen vähäistä, mutta ruokahaluni pysyy ennallaan joten muutama ylikilo kroppaan tulee ihan vain laiskuuttani.  Vuoden 2021 tilannetta en muista, vuonna 2022 painoin näihin aikoihin 61kg ja viime vuonna 62,6.  Kyllä, minulla on melkein joka viikon paino kirjattuna kalenteriin.  Tavoitepainoni on siis 60kg jolloin housunkaulus ei purista, eikä tiukinkaan pusero kiristä.  

Tunnustan etten ota tätä dieettiäni tarpeeksi vakavasti ja siksi painokäyrä ei ole toivotunlainen.  Minustahan se on kiinni mitä suuhuni lapan ja liikunko vai en.  Työmatkapyöräilyä pystyn harrastamaan 3 päivänä viikossa ellei sää ole esteenä, mutta lisää liikuntaa tarvitsen, siis muutakin kuin terdelle ja takaisin.  

Kas tätä yksinpuheluani siis ainakin joku lukee.  Olipa yllätys.

Vierailija
33/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! 

Mulla on lähes 15 kg ylimääräistä, joten kesäksi ei kuntoon päästä, mutta onhan tätä vuotta jäljellä kesän jälkeenkin. Paino nousi pyytämättä ja yllättäen mielialalääkkeen seurauksena, sitä ennen olin koko ikäni normaalipainoinen. Kaikki sanoivat että paino tippuu kun lopetan lääkkeen, nyt olen kolme vuotta odotellut ja kai se tarvitsee alkaa tehdä asialle jotain. Olen aina ollut kova liikkumaan, mutta terveysongelmat ovat kaventaneet lajeja rankasti. Sokeri ja rasva maistuu. 

Huoh. Olen lisännyt kasviksia lautasella, liikkunut kivuista huolimatta, mutta ainakaan vielä ei mitään positiivista vaikutusta painoon. 

Tsemppiä pudotukseen!

Vierailija
34/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte keski-ikäisii tai sitä vanhempii ei paino putoo niin helposti ja nopeesti kuin nuorempana. Varsinki naisil vaihdevuodet on sellane rajapyykki jotta painoo alkaa tulla ja sen tiputtamine on työn takana. Myös painoindeksiltää normaaleilta paino tippuu paljo hitaammi kuin lihavammilta. Hitaasti hyvä tulee. 

Vierailija
35/61 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan rehellistä! 

Vierailija
36/61 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikko koronassa ja olen syönyt sitä mitä kaapeista löytynyt ja mitä olen kotiin oven taakse tilannut. En viitsi olla "ihanan rehellinen" siitä mitä olen syönyt ja juonut, mutta sen verran voin paljastaa ettei todellakaan terveyspainotteista dieettiruokaa. Huomenna vaa'alle 😱 ja töihin 😀

Herttaista Helluntaita heiloilla ja ilman! 

Vierailija
37/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattuani teille jotka ovat onnistuneet painonpudotuksessa olipa kiloja tippunut paljon tai vähän.  Nostan hattuani myös teille joilla pudotettavaa on enemmänkin kuin muutama hassu kilo.  Ei nimittäin ole helppoa, ei ainakaan minulla ja tuskin kovinkaan monella, mutta onneksi moni onnistuu laihtumaan ennemmin tai myöhemmin.

Viime viikon olin töissä, mutta vaikka koronasta olinkin jo toipunut, niin jäljelle jäi kammottava väsymys ja voimattomuus.  Nippa nappa selvisin työpäivistä, mutta liikuntaa en jaksanut edes ajatella saatikka ruoanlaittoa tai kaupassa käymistä.  Syöminen oli sitten jotain mitä sai helposti, nopeasti ja mielellään suoraan nenän eteen kannettuna.  Onneksi nyt virtaa on alkanut olemaan, vaikka en kyllä harkinnutkaan töihin pyöräileväni.  Vielä väsyttää vähän ja kuumuus ei oloa todellakaan piristä, mutta töiden jälkeen en enää ole kuin tapetun madon ja tervaan juuttuneen etanan risteytys.

Painoni ehti tipahtaa jo 62,5 kiloon mikä oli itselleni riemun paikka, mutta ei sitä riemua kauaa kestänyt, sillä tänä aamuna vaaka näytti julmasti 63,5kg.  Toki voisin syyllistää koronaa ja vedota viime viikon voipuneeseen oloon, mutta siinä valehtelisin vain itselleni ja muille.  Itse minä olen ruokaa ja juomaa suuhun lappanut, ei kukaan muu.

Kesäkuun alkuun mennessä piti painaa 60kg, mutta taitaa päivät loppua kesken ellei tapahdu ihme ja ylimääräiset 3,5kg tipahda kolmessa päivässä.  Ei taida onnistua vaikka joisin vain vettä ja nauttisin ateriakseni auringonvaloa.  Miten tästä eteenpäin?  Voileipien syöminen on saatava kuriin.  Kyllä minä jo aamuisin syön varsin usein puuroa raejuustolisällä, mutta voikkareita kuluu silti liikaa.  Ei ne ruisleivät vaan se mitä niiden päällä on, ja minulla ne on juustoa, kinkuntapaista ja vähäräsvaisempaa oivariinia.  Voileipä on vaan niin näppärä pikaruoka kun ajaa autoa tai on kiire tai kun ajaa autoa ja on kiire.  Illalla kotona tulee tekaistua muutama voikkari, vaikka järki sanoo että ehkä sitten kuitenkin jotain muuta.  Juusto on paheeni numero yksi.  Sitä kuluu ja tunnustan, näin helleilmoilla myös jäätelöä.  Juustot jätettävä kauppaan ja jäätelöä nautittava kohtuudella.

Liikuntaa on lisättävä.  Mantra jota olen hokenut jo kauan.  Helppo toki vedota helteisiin ettei jaksa fillaroida töihin ja takaisin.  Jos ilmat hieman viilenevät, ei ole enää tekosyytä etten pyöräilisi työmatkaa 3 kertaa viikossa.  Ei se viitisen kilsaa paljon ole, mutta tyhjää parempi.

Persiilleenhän tämä laihduttaminen on mennyt, mutta hei, olen sentään laihtunut ainakin vähän.

Vierailija
38/61 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lihottaa itsensä mätisäkki läskiksi ja sit ihmettelee ku ei laihdu 😂

Vierailija
39/61 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin lihottaa itsensä mätisäkki läskiksi ja sit ihmettelee ku ei laihdu 😂

Mädin tiedän mitä se on, mutta mikä on mätisäkki? 

mätisäkki (Wikisanakirjan mukaan) 

(puhekieltä) naaraspuolinen hauki kutuaikana. 

(puhekieltä, kuvaannollisesti, alatyyliä, halventavalihava henkilö, keskivartalosta lihava henkilö

En ole hauki, enkä lihava henkilö eli en tunnustaudu myöskään läskiksi. Sain toki eli söin kroppaani viitisen lisäkiloa, mutta tuskin se määrä läskiksi tekee? En ihmettele miksi en ole laihtunut tarpeeksi toivotulla aikavälillä sillä olen realisti. Oma syy. Liikaa kaloreita ja liian vähän liikuntaa. 

Vierailija
40/61 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 62,8 😀