Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eri säännöt eri työntekijöille

Vierailija
30.10.2022 |

Olen töissä paikassa jossa myydään kahvia, pullia, kolmioleipiä yms leipiä, salaattia, juomia pulloissa, kahvia (asiakas ottaa itse), paniineja jotka lämmitetään parillassa sekä lehtiä ja makeisia.
Nyt minulle sanottiin, että pitäisi ottaa pois ripsienpidennykset ja rakennekynnet, tätä ei mainittu 2kk sitten haastattelussa, eikä myöskään kun tulin töihin.
Samaan aikaan on pitkään olleita työntekijöitä, joilla on kynsiä ja ripsienpidennyksiä?
Minulle mainittiin myös että hiukset pitää olla tiukasti kiinni, samaan aikaan kun monella joilla hiukset on olkapäille tai yli ne ovat auki?
Mikun työvaatteet on kokoa xl ja olen kokoa m, joten laitoin oman mustan siistin neuletakin päälle, tästä tuli sanomista, vaikka muilla on omia mustia neuletakkeja.

Alkaa häiritsemään nämä ettei säännöt ole kaikille samat ja voinko kieltäytyä noudattamasta, koska säännöt eivät ole kaikille samat?

Olisin halunnut tietää esim rakennekynsien ja ripsien suhteen ettei niitä saa olla jo työhaastettulussa, koska sielläkin minulla nämä oli.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikealalla pitää olla aikalailla luomu. Korujakaan ei saa käyttää, jos valmistaa ruokaa.

Vierailija
2/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti samoja työtehtäviä tekeville samat säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kysynyt ja kyseenalaistanut asiaa, kun sinulle sanottiin?

Vierailija
4/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko se valmistusta jos myyn niitä?

Miksi asiasta ei mainittu haastattelussa, koska se olisi ollut kohdallani ratkaseva tekijä työpaikan vastaanottamisen suhteen.

Vierailija
5/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et saa suutasi auki esimiehella ja kysy?

Vierailija
6/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiasta ei mainittu haastattelussa, koska se olisi ollut kohdallani ratkaseva tekijä työpaikan vastaanottamisen suhteen.

Tuskin on henkilökohtaista jos olet hiljattain aloittanut, mutta se riippuu niistä tehtävistä mihin on palkattu että mitkä säännöt koskee, vaikka joutuisikin tekemään välillä muuta. Tai sitten linjaukset on muuttumassa ja niille muillekin on sanottu yhtälailla. Keskustele esimiehesi kanssa suoraan.

Vierailija
7/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on henkilökohtaista jos olet hiljattain aloittanut, mutta se riippuu niistä tehtävistä mihin on palkattu että mitkä säännöt koskee, vaikka joutuisikin tekemään välillä muuta. Tai sitten linjaukset on muuttumassa ja niille muillekin on sanottu yhtälailla. Keskustele esimiehesi kanssa suoraan.

Tehtävät ovat täsmälleen samat, eivätkä ole muuttumassa.

Keskustelin asiasta ja sain vain vastaukset, että säännöt ovat sääntöjä ja minun pitää toimia esimerkkinä.

Ap

Vierailija
8/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin asiasta ja sain vain vastaukset, että säännöt ovat sääntöjä ja minun pitää toimia esimerkkinä.

Ap

Sitten on tiukennettu käytäntöjä ja uutena olet sopivin osoittamaan muille miten kuuluu olla.  Työnantaja voi sanella nämä, eikä siitä hyödytä ruveta kränäämään. 

Vierailija
9/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten on tiukennettu käytäntöjä ja uutena olet sopivin osoittamaan muille miten kuuluu olla.  Työnantaja voi sanella nämä, eikä siitä hyödytä ruveta kränäämään. 

Tässä ei kohdella työntekijöitä yhdenvertaisesti, mikäli eri sääntöjä eri työntekijöillä, vie asia eteenpäin.

Vierailija
10/10 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa sattuu ja tapahtuu.