Mustasukkaisuus naiseni entisistä suhteista
Kärsin mustasukkaisuudesta naiseni entisiä suhteita kohtaa.
Kommentit (50)
Tuskin haluaa, tuskin mieskään enää häntä haluaa, kun on jo suhun tutustunut. Believe me.
kandeis elää niinku sitä omaa elämää eikä muiden kautta
Mikä niissä sitten aiheuttaa mustasukkaisuutta? Näin naisena vaikea samaistua. En kokenut mustasukkaisuutta edes ensimmäisen kumppanini kanssa, vaikka hänkin mainitsi eksänsä moneen otteeseen. Olen aina pitänyt hyvänä asiana jos mies on reilusti kokeneempi.
Se on ihan normaalia. Aika monet muutkin on, ainakin vähän, he vaan ei kerro sitä avoimesti.
Mutta täytyy vaan ajatella että ne ovat menneisyyttä, sinä olet nykyisyys.
Tuskin hän on sinunkaan ensimmäinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet? Jokaisella meillä on oma menneisyys. Sinä et kuulu naisesi menneisyyteen.
Kohta kuuluu. Ei noin heikkoitsetuntoista ja epäluuloista kukaan tervepäinen jaksa katsella.
Tiedän mitä on olla mustasukkainen, olen ollut lukemattoman monissa suhteissa pitkän elämäni aikana, mutta oikeasti mustasukkainen vain yhdestä nuoruudenrakkaastani jonka olin halunnut aina. En edes nähnyt ketään muuta. Hän oli jo lähtökohtaisesti vähän sellanen "naisten naurattaja" flirttaileva tyyppi joka kyllä kelpasi kylillä lähes kelle vaan. Hän petti minua lyhyen seurustelun jälkeen, kun olin lähes teini vielä, siitä jäi jonkinasteinen trauma. Sitten aloimme joidenkin vuosien päästä olemaan uudelleen yhdessä, asuttiinkin jo vuosia yhdessä ja tuo mustasukkaisuus kalvoi minua kokoajan, en luottanut häneen täysin koskaan, vähiten viikonlopuina jos oli ottanut alkoholia ja oli baarissa. Se söi minua sisältä ja aiheutti monet riidat ja tuskat.
Pelkäsin kokoajan sitä mitä sitten viimein kävikin....eli juuri pahin pelkoni ja painajaiseni toteutui. Hän petti taas ja jätti minut, vaikka sanoi kuitenkin yhä rakastavansa minua. Eli veti kyllä sydämeni ihan palasiksi oikein huolella.
Tunnen vieläkin mustasukkasuuden tunnetta tietyissä tilanteissa kun hänestä on kyse vaikkemme ole olleet yhdessä enää moneen kymmeneen vuoteen. Se tunne voi nousta esim tiettyjä valokuvia katsoessa tai jossain ihan hassussa tilanteessa häneen liittyen.
Mutta nykyisin on hyvä, kun ei oikeastaan juurikaan edes välitä kenestäkään enää niin ei tarvii olla mustasukkainenkasn. Kaikki on "ihan sama", itsetuntoni ei ole kiinni kenestäkään toisesta henkilöstä ja vaikka jotain tapahtuisikin, niin olen niin sisältäni pystyyn kuollut, että eipä tuntuisi juuri mistään. Korkeintaan platoonisesti näyttäisin ovea siipalle.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö että niillä on ollut isompi muna? Olen huomannut että pienimunaiset miehet on kaikkein mustasukkaisimpia.
Hyvästä syystäkin ovat.
Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne mutta ehkä normaalimpaa olisi olla mustasukkainen tämänhetken tilanteessa JOS esim kumppani näyttää flirttaavan muille tai muutoin käyttäytyy siten että antaa aihetta.
Pohdi mistä mustasukkaisuutesi saattaa johtua ja tee aktiivisesti töitä sen eteen että karkotat heti sellaiset ajatukset. Zemppiä siihen!
Vierailija kirjoitti:
Naisesi on valinnut sinut kaikkien exien jälkeen. Pidä se mielessä.
Yritä työstää mustasukkaisuuden tunteita, ettei suhde kaadu siihen. Hae tarvittaessa ammattiapua.
Valinnut sinut korvikkeeksi, koska ei pystynyt pitämään eksiänsä, jotka ylittivät sinut kaikissa mahdollisissa asioissa.
Mites kun mieheni ei jättänyt exäänsä mistään syystä, vaan exänsä jätti hänet uuden miehen vuoksi. Heillä on alaikäisiä lapsia. Ja miehellä oli some täynnä parisuhdekuvia exän kanssa sekä esim. bikinikuvia exästä (poisti nämä kyllä heti kun asiasta mainitsin). Tässä vaan pohdin, että onkohan meillä mitään tulevaisuutta, vai pitääkö mun vaan hyväksyä, että tulin miehen elämään liian aikaisin exän jälkeen. Mies itse tietysti sanoo, että haluaa minut, mutta exä on siis uudessa suhteessa, eli hän ei saisi exäänsä, vaikka haluaisi, ja minä en halua elää loppuelämääni siinä pelossa, että miehen exän uusi suhde kariutuu ja exä haluaisikin miehen takaisin.